Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
CerealKiller
Bruger
Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
|
Emne: Reparation af bærbar Sendt: 02-Januar-2011 kl. 17:32 |
Hejsa
Jeg håber at i kan hjælpe mig med dette "problem".
Jeg har en Sony bærbar, hvor der er et problem med blæseren og Sony har sagt god for at reparere bærbaren. Mit problem er så, at det er enormt besværligt at få det arrangeret med Sony Centeret, hvor jeg købte bærbaren. De vil gerne have at jeg kontakter VAIO-centeret via telefon (og de taler selvfølgelig ikke dansk, men norsk eller svensk, som er lidt svært at forstå) og skal sende varen via UPS til udlandet. Uden at skulle kede jer til døde med hele historien, vil jeg gerne vide om forhandleren kan "nægte" at tage imod min bærbar og sige at jeg selv skal sørge for at tage kontakt til en anden, for at sende min bærbar til reparation?
Jeg er nemlig lidt nervøs ved at skulle sende en bærbar der kostede en del, via UPS der ikke kan snakke dansk.
Håber i kan hjælpe. :)
Mvh
Richard
|
SONY 46X3000|PS3|Denon AVR-2307|Dali Rubicon|SVS PC12 NSD DSP
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
pdrhan
Guld medlem
Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
|
Sendt: 02-Januar-2011 kl. 19:08 |
Vil da klart mene at det er det sony center hvor du har købt den der skal sørge for at den kommer videre i systemet - det er jo nemmere for dem at spille bolden videre til dig og at sige du selv skal gøre alt det , men den går altså ikke - det er det sted du har købt den der skal hjælpe dig!
|
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+ ----------------- Kastrup/Amager
|
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
|
Sendt: 02-Januar-2011 kl. 19:14 |
Nej, du skal ikke sende noget selv afsted.
Du tager din bærbar under armen og afleverer den der, hvor du har købt den. Sælger yder 2 års reklamationsret og han skal sørge for det viderer.
Citat:
"
Sælger henviser til producent eller importør
Du kan komme ud for, at sælgeren henviser dig til importøren eller producenten, når du vil klage over en vare, men det skal du ikke umiddelbart finde dig i."
|
jugglerq
Guld medlem
Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Point: 696
|
Sendt: 02-Januar-2011 kl. 19:25 |
Jeg har lige før Jul oprettet en RMA på min ASUS, jeg modtog mail med div informationer og en slip til UPS, UPS kom og hentede den (kvitterede for modtagelsen) jeg fik den tilbage her i Torsdags færdig rep
uden problemer, hvis sony gør det på samme måde så ser jeg ingen problemer, jeg vidste da jeg købte ASUS at det fungerede sådan hvis uheldet var ude. ![Cry Cry](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley19.gif)
Redigeret af jugglerq - 02-Januar-2011 kl. 19:26
|
Klausens
Bruger
Oprettet: 09-August-2007
Point: 160
|
Sendt: 02-Januar-2011 kl. 19:37 |
Har selv en Sony VAIO, som jeg købte i et Sony Center... Der forklarede de, at man ringede til Sony hotline(som skulle snakke dansk), de fejlmelder så computeren, og sender en UPS fragtlabel til ens mail, så ringer man til UPS og booker en afhentning... Synes sådan set selv, at det er god service, for du fjerner forhandleren som mellemled, og dermed sparer man tid... Men det er jo forskelligt, hvad man synes der er nemmest
|
thor-thor
Guld medlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
|
Sendt: 02-Januar-2011 kl. 21:30 |
Forhandleren skal ordne det for dig, hvis det er det du ønsker. Så du kan godt aflevere den hos dem.
Men det kan, som andre beskriver, være nemmere at få en fragtlabel etc. men det er op til dig.
|
CerealKiller
Bruger
Oprettet: 24-Marts-2009
Point: 63
|
Sendt: 03-Januar-2011 kl. 09:26 |
Hej
Tak for de mange gode svar. Jeg kan godt se det smarte i, at aftale at man får en fragtlabel til UPS og så sender den afsted. Det var også min oprindelige plan. Men når deres hotline ikke taler dansk og ikke forstår, når man ændrer en aftale og når så ikke engang UPS-manden forstår dansk eller engelsk, så bliver jeg i hvert fald lidt nervøs...
Nå, men så tror jeg at min plan er, at ringe til VAIO-support igen og håber at de taler dansk og så sende min bærbar. Hvis de så igen kegler rundt, så ryger den til forhandleren.
|
SONY 46X3000|PS3|Denon AVR-2307|Dali Rubicon|SVS PC12 NSD DSP
|