recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FTA modtager HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFTA modtager HD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pinoh Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-November-2005
Sted: Dominica
Status: Offline
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Emne: FTA modtager HD
    Sendt: 18-Januar-2011 kl. 12:34
Nogen der har et bud på eller erfaring med en god modtager til sattelit tv, skal bruges til 28 grader øst BBC osv.
Kigget på en Maximum S 2000
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 14:18

Den skulle fint kunne bruges til det. Der er kun 3 FTA HD kanaler du kan få fra den Position, BBC1 HD, BBC HD og ITV HD, de er på Astra 2D. Størrelse af Parabol til den Sattelit kommer an på hvor i landet du bor, er det på Sjælland er det fra 1,8-2M. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pinoh Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-November-2005
Sted: Dominica
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 16:34

Har billede fra sattelitten , anvender en triax 110 parabol, købt brugt til 500 kr, som modtager anvender jeg en ældre force 1155, har eksperimenteret lidt med lnb hoveder, der kan hentes en ganske lille smule, ved at vælge en god lnb, lnb-en skal drejes en lille bitte smule om sin egen akse.   Det var forholdsvis nemt at få et godt billede. Bor i Århus og nød sidste sæson i formel 1 uden reklamer meget og så tilmed gratis.  Nu vil jeg så gerne ofre det forholdsvis beskedne beløb en HD modtager koster, for at kunne se formel 1 i HD den kommende sæson.

Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af pinoh pinoh skrev:

Har billede fra sattelitten , anvender en triax 110 parabol, købt brugt til 500 kr, som modtager anvender jeg en ældre force 1155, har eksperimenteret lidt med lnb hoveder, der kan hentes en ganske lille smule, ved at vælge en god lnb, lnb-en skal drejes en lille bitte smule om sin egen akse.   Det var forholdsvis nemt at få et godt billede. Bor i Århus og nød sidste sæson i formel 1 uden reklamer meget og så tilmed gratis.  Nu vil jeg så gerne ofre det forholdsvis beskedne beløb en HD modtager koster, for at kunne se formel 1 i HD den kommende sæson.

Jeg overvejer det samme.
Er træt af afbrydelser konstant på Tv3Puls! Kunne de aldrig finde på i fodboldt.
Desuden så har Viasat ingen planer om at sende det i HD, jvf. det svar jeg fik da jeg skrev til dem i sidste uge.
Men de skulle også nødig levere noget der var kvalitetsmæssigt værd at se på. Ikke lige frem det de er mest kendt for.

Har i et link til en komplet pakke. Dvs. både skål, hoved og modtager. Samt hvad der ellers skal bruges?
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 17:25
Mener de har anmeldt en del FTA HD-modtagere inde på digitalt.tv siden. Også et par stykker i 5-800kr klassen og de skulle være ganske udmærket til prisen. De har ligeledes anmeldt en god quad-lnb til 300kr ca. som skulle give lidt ekstra god billedekvalitet også. Kan ikke lige huske hvad den hed.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Har i et link til en komplet pakke. Dvs. både skål, hoved og modtager. Samt hvad der ellers skal bruges?

Ikke nødvendigvis en komplet pakke, men en tråd til inspiration:

Mvh JørgenT
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Point: 1464
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Den skulle fint kunne bruges til det. Der er kun 3 FTA HD kanaler du kan få fra den Position, BBC1 HD, BBC HD og ITV HD, de er på Astra 2D. Størrelse af Parabol til den Sattelit kommer an på hvor i landet du bor, er det på Sjælland er det fra 1,8-2M. 
Og hvis man bor i Malmø?? Kan det så lade sig gøre med ITV kanalerne og BBC Kanalernè?
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Jeg overvejer det samme.
Er træt af afbrydelser konstant på Tv3Puls! Kunne de aldrig finde på i fodboldt.
Desuden så har Viasat ingen planer om at sende det i HD, jvf. det svar jeg fik da jeg skrev til dem i sidste uge.
Men de skulle også nødig levere noget der var kvalitetsmæssigt værd at se på. Ikke lige frem det de er mest kendt for.

ZackGem, har du ikke en VT30? Så mangler du kun parabol og LNB og så kan du endda optage Wink

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af BigRaj BigRaj skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Og hvis man bor i Malmø?? Kan det så lade sig gøre med ITV kanalerne og BBC Kanalernè?

Hvis du der vil have BBC, så skal der i hvertfald bruges en Parabol på minimun 2,5 M. Kan du undvære BBC, så kan ITV kanalerne fås ved at man har et SKY abbonement, da de ligger på anden sattelit og kan modtages med en noget mindre parabol 80-100 Cm i dit område.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4706
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 05:48
Oprindeligt skrevet af BigRaj BigRaj skrev:

Der har længe verseret rygter om at BBC vil komme med en global iPlayer. På torsdag starter et pilot projekt til 'Spain, Austria, Belgium, France, Germany, Italy, Luxembourg, The Republic of Ireland, The Netherlands, Portugal and Switzerland'.

Så mon det nu, ikke bare er et spørgsmål om at vente før vi andre også kan få det.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 30-Juli-2011 kl. 05:49
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 10:16

Medmindre man har en I-Pad, kan det ikke bruges til noget.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4706
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 17:47

Hej.

BBC iPlayer er engelsk TV og Radio via internettet. Det kan modtages af alle med engelsk IP adresse eller hvis BBC tror de har en
engelsk IP adresse. Man kan alt efter sin internet forbindelse selv vælge enten at downloade eller streame programmer.

Jeg og mange andre har i flere år afspillet dem på computere, spil konsoler og mobile platforme.

Her er en Wiki med flere oplysninger:

http://en.wikipedia.org/wiki/BBC_iPlayer#Game_consoles

Den 28. juli startede De et pilot projekt i 11 europæiske lande. Jeg ved ikke hvorfor de har valgt at starte med iPad,
men da man i England gratis kan modtage iPlayer på mange andre platforme forventer jeg at det også bliver muligt de nye steder.

Ellers siger rygterne siger at de hurtigt vil udvide antallet af lande.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 30-Juli-2011 kl. 17:49
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu