|
Hjælp til backup af mine bluray film |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
grisling007
Bruger Oprettet: 20-Juli-2010 Sted: Dk Status: Offline Point: 59 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 31-Januar-2011 kl. 13:26 |
Hej |
|
Sploink
Guld medlem Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
Funktioner
Tak(0)
|
DvdFab Blu Ray Copy kan anbefales. Bruger jeg selv og en masse andre herinde fra.
|
|
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Funktioner
Tak(0)
|
Samme her med DVDfab, kører bare i 100% kvalitet, så tager det kun 30-40 min. at rippe en BD film. Typisk 22-37 gb fylder de.
HDD plads er så billigt i dag sammenlignet med tiden det vil tage at rippe en hel samling. Redigeret af SVP03 - 31-Januar-2011 kl. 14:17 |
|
SVP03
|
|
grisling007
Funktioner
Tak(0)
|
Hej igen
Mange tak for jeres svar, har købt programmet nu her, men har lige prøvet det og det tog desværre 8.5 timer for at ligge en film ned på min harddisk, hvordan gør i når jeres ikke tager længere tid end 30-40 minutter, har det noget at gøre med at min computer ikke er særlig "stor" brænderen er en
LG BH10LS30 Super Multi Blue |
|
Benny From
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv lige at se efter hvor stor den BD film er, du prøver at rippe - ja det tager lang tid, er også uforstående over at nogen kan gøre det med DVDFAB så hurtigt
Korrektion, efter jeg har ryddet op i min pc, siger DVDFAB at det tager ca. 35 min, at kopiere en bd main over på HDD, filmen jeg prøver med fylder oprindeligt 35 gb Redigeret af Benny From - 01-Februar-2011 kl. 11:51 |
|
SorensenS
Bruger Oprettet: 25-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 180 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har rippet hele min BD samling direkte fra min PC til min WHS. Har brugt DVDFAb. Gemmer som en BD-struktur, der afspilles via Dune. Filstørrelsen er mellem ca. 20 til 40 GB og det tager i mit setup mellem 25 min og 1 time og 30 min pr. film. Det er ikke nødvendigvis de største film, der tager længst tid.
/Jan
|
|
grisling007
Funktioner
Tak(0)
|
Den film jeg prøvede fyldte 42 gb, hvordan gemmer man den som en bd-struktur? og kan den fil konveteres om til en mkv fil? syntes 8.5 timer er lige lidt for lang tid :-)
|
|
SorensenS
Bruger Oprettet: 25-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 180 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ved ikke om det tager længere tid når filmen pakkes i en container. Jeg har ikke prøvet andet end BD-strukturen, da jeg synes det er simpelt og nemt. Men det kræver selvfølgelig en afspiller, som kan afspille en BD struktur.
At gemme bd-strukturen (som på selve BD'en) er bare en setting i DVDFAB, så det er ganske nemt.
Du kan godt dele processen op i to dele, men det gør det bestemt ikke hurtigere.
Mon ikke der er nogle begrænsninger i din pc. Jeg har en hurtig quad-core med masser af ram, som står for arbejdet. Den lægger så filerne på min server via et Gigabit net. Og hele processen tager som jeg skrev tidligere mellem 25 min. og halvanden time. De fleste film er overspillet på 35-40 min, men enkelte tager mere end den dobbelte tid. Om det er bestemte "beskyttelser", der er tungere at håndtere ved jeg ikke. Jeg har gjort noget for at finde årsagen.
Jeg kan prøve en gang i aften at gemme i en mkv-container for at se, om det gør nogen nævneværdig tidsmæssig forskel.
/Jan
|
|
grisling007
Funktioner
Tak(0)
|
Hej igen
Nu fandt jeg en måde hvor det gik lidt hurtigere, jeg valgte at lave dem direkte om til mkv filer, men så fylder desværre 19 gb, syntes ikke jeg kan finde nogen steder hvor jeg kan gøre filen mindre indenjeg laver den om, er der nogen der ved om man kn få den ned på ca 8 gb ved at lave den direkte om til mkv?
|
|
Benny From
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv lige at se hvor hurtigt fab´en arbejder, med overførslen - det står lige over den blå linie, nederst i billedet
|
|
grisling007
Funktioner
Tak(0)
|
den arbejder med ca 9.6mb/s, men det der undrer mig er at min kammerat havde nogle af hans bluray film som mkv på ca 8gb og i rigtig god kvalitet, men han er selvfølgelig ude at rejse nu de næste 6 måneder og så længe gider jeg ikke og vente på at lave mine film om :-) ved ikke om han har kørt dem igennem et andet program først og fået dem ned på 8 gb ca og så lavet dem med makemkv, for syntes 8 .5 timer er længe pr film når nogen kun bruger 40 min på en film herinde.
|
|
Benny From
Funktioner
Tak(0)
|
Bruger du Nero som brænder program ?
Det har jeg også brugt, og fandt til sidst ud af, at der i Nero pakken var en masse bras med, som forsinkede hele processen. Efter jeg fjernede alt det bras, der hørte med, blandt andet Nero Burnrigths - update osv så spiller det bare.
Brug eventuelt det gratis program imgburn, som kan downloades her
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |