recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Introtrailer til bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIntrotrailer til bio

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 1464
Direkte link til dette indlæg Emne: Introtrailer til bio
    Sendt: 09-Februar-2011 kl. 12:30
Hej Recordere.

Så er det atter tid til at spørge jer alle til råd.
Jeg kunne godt tænke mig, at min biograf (når jeg engang er færdig med at bygge den) starter op med min egen intro trailer. Fx med en intro på 1-2 minutter efterfulgt at en af DTS eller THX lyd trailerne. Men hordan gør jeg lige det? Kan man lave det sådan at ens biograf bare altid starter op med det lige meget hvilket medie man så skal se filmen fra (BD,DVD, wdtv eller htpc)

venlig hilsen
Raja
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 14:30
Det bliver svært, eneste måde som jeg umidelbart mener det kan lade sig gøre er ved at have et mediecenter eller PC tilsluttet og så sætte den til automatisk at afspille klippet når den er startet op.

Men mon ikke også at man efter et par uger bliver pænt træt af den trailer? :)

Jeg overvejer lidt at klippe en THX reklame ind foran mine ISO film.

Redigeret af Tsunde - 09-Februar-2011 kl. 14:32
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Tsunde Tsunde skrev:

Det bliver svært, eneste måde som jeg umidelbart mener det kan lade sig gøre er ved at have et mediecenter eller PC tilsluttet og så sætte den til automatisk at afspille klippet når den er startet op.

Men mon ikke også at man efter et par uger bliver pænt træt af den trailer? :)

Jeg overvejer lidt at klippe en THX reklame ind foran mine ISO film.
jo afgjort bliver man træt af det. Men kunne da været ret fedt hvis man lige kunne starte op med det, når man har gæster eller venner der lige skal prøve biografen.  Jeg havde tænkt på det med at bruge det fra en pc/mediecenter . Måske lægge det ind i samme folder som filmen fx lå i. Du vil klippe det ind foran dine iso'er. Hvad vil det sige?
Og hvad nu hvis den film jeg skal se er en original BD? Skal pc så først vise trailer og derefter BDP afspille den fil man skal se? Virker lidt besværligt (Men der er jo ingen der har sagt det skal være nemt) :-)
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 15:05
- Jeg tror en løsning på det problem kunne være et Medie-afviklingsprogram, jeg ved bare ikke om der er lavet sådanne, men sådan noget er måske også dyrt jeg ved at profesionelle afviklingsprogrammer til F.eks. FM-Radioer let kan rende op i 30+ K.
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 15:07
Prøv at se lidt på den her side. http://www.demo-world.eu/trailers/high-definition-trailers.php
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Prøv at se lidt på den her side. http://www.demo-world.eu/trailers/high-definition-trailers.php

GENIALT link, skylder et bærger popcorn :)

Bigraj, det er fordi jeg kopier mine dvd'er (og senere mine blueray) ind på en server så jeg ikke skal fumle med covers og skiver, jeg får bare en menu frem på skærmen med alle mine film og klikker play. Det er da smart Smile

Det andet, med at en kilde spiller en trailer og en anden filmen holder ikke. Så kommer der til at gå fjernbetjenings ged i det, og det vil folk finde mere komisk end cool LOL

Redigeret af Tsunde - 09-Februar-2011 kl. 16:04
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 16:00
Venlig hilsen
KB
Til top
PlasmaFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2010
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 06:09
Det er faktisk en meget sjov ide. Jeg vil tro du kan have et eller andet program der automatisk afspiller den sidste fil som den har spillet sidst som fx. medieplayer classic, VLC eller noget andet. Og så bare ligge det program i din start mappe på HTPCen. Om den så vil spille inden Windows Medie Center får startet ved jeg ikke men man kan jo prøve?

Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 19:36

WOW thanks MCNiklas. Fed side!!
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Tsunde Tsunde skrev:

GENIALT link, skylder et bærger popcorn :)
 Touche. Er bæger fra mig også

Bigraj, det er fordi jeg kopier mine dvd'er (og senere mine blueray) ind på en server så jeg ikke skal fumle med covers og skiver, jeg får bare en menu frem på skærmen med alle mine film og klikker play. Det er da smart Smile

Det andet, med at en kilde spiller en trailer og en anden filmen holder ikke. Så kommer der til at gå fjernbetjenings ged i det, og det vil folk finde mere komisk end cool LOL
fed idé men at kopiere alle filmene ind på en pc. Hvad bruger du af program til det?
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af PlasmaFreak PlasmaFreak skrev:

Det er faktisk en meget sjov ide. Jeg vil tro du kan have et eller andet program der automatisk afspiller den sidste fil som den har spillet sidst som fx. medieplayer classic, VLC eller noget andet. Og så bare ligge det program i din start mappe på HTPCen. Om den så vil spille inden Windows Medie Center får startet ved jeg ikke men man kan jo prøve?

Jamen så må jeg hellere komme igang med at få sat en HTPC op... Jeg får sku tralvt:-) Tak for gode råd
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 08:35
Jeg bruger et program der hedder Dvdfab. Jeg har ikke prøvet med blueray endnu da jeg ikke har så mange af dem endnu.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu