recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - vidvinkel til Full Size CCD (Canon C5)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketvidvinkel til Full Size CCD (Canon C5)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
carstenlevin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-April-2011
Sted: Farum, Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: vidvinkel til Full Size CCD (Canon C5)
    Sendt: 30-April-2011 kl. 18:49
Jeg er så "heldig" synes jeg ellers at have et Canon D5 med fuld størrelse CCD. Altså ikke den reducerede som de mindre Canon kameraer, Nikon og de andre bruger.

Jeg vil nu gerne have enten en fast-brænvidde 14mm vidvinkel ellerr evt. en zoom der mindst starter ved 14mm. Egentlig helst fast brændvidde, også for prisens/kvalitetens skyld.
Helst med autofokus.

Dem jeg finder kan kun bruges med mindre CCD'er og ikke med fx EOS D5.

Er der nogen der kan foreslå ikke for dyre optikker, gerne Canon, Sigma eller fx Tamron.
Mvh

Carsten Levin
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 18:59
Det hedder altså Canon EOS 5D Wink og der findes både en mk1 og mk2

"Problemet" ved at vælge et dSLR med fullframe sensor er at du så ikke kan anvende objektiver af EF-S typen (Tamron, Sigma etc har deres egne betegnelser) der kun er beregnet til "crop kameraer". Det bliver dog hurtigt halvdyrt for et objektiv med den lave brændvidde til et fullframe kamera. Kan ikke huske om Tokina også har et par stykker nede omkring den brændvidde.

Spørg ellers evt ovre på www.fotostart.dk der ved de i hvert fald hvilke der er værd at købe.
Til top
carstenlevin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-April-2011
Sted: Farum, Danmark
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 10:49
Hej db89, jamen jeg ved jo godt at jeg ikke kan anvende de optikker, det er jo udgangspunktet for at jeg spørger. 
Mit spørgsmål gik så på om der er nogen her der ved noget om det og har noget at anbefale, som er rimeligt ifht. kvalitet/pris.
Mvh

Carsten Levin
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu