recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPtv og DD-WRT
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IPtv og DD-WRT

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jhave Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Februar-2011
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IPtv og DD-WRT
    Sendt: 12-Maj-2011 kl. 18:00
Hej

Jeg har et problem at mit IPtv får WLAN delen af min router til at gå ned. Efter hvad jeg kan forstå er det noget med nogle brodcast pakker der gør det som bliver sendt med IPtv pakkerne.

Jeg har været inde på DD-WRT wiki og har fundet følgende men syntes ikke jeg kan få det til at spille.

Block Multicast via Firewall

Fist you have to load the layer2 firewall modules. Then pp.ut in your WIFI interface into the iptables rule ande insert everything into the firewall startup

insmod ebtables
insmod ebtable_filter
iptables -I FORWARD -i br0 -o "interface to block" -m pkttype --pkt-type multicast -j DROP

Nogen der kan hjælpe ?

--
Jhave

Til top
whoopsdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-August-2005
Sted: Nysted
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whoopsdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2011 kl. 08:49
Du kan få routeren til at køre de kommandoer ovenfor ved at gå til administration - commands. Copy/paste dem ind og klik run commands forneden.
 
De to første kommander er fine som de er. Den sidste skal du lige erstatte "interface to block" med interfacenavnet på dit wlan. (kør evt. "ip link show" først for at se dine interfaces).


Redigeret af whoopsdk - 13-Maj-2011 kl. 09:43
Til top
jhave Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Februar-2011
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2011 kl. 00:28
Jeg får det her resultat... men syntes ikke lige at kunne se hvad for en der er wlan :(

1: lo:  mtu 16436 qdisc noqueue 
    link/loopback 00:00:00:00:00:00 brd 00:00:00:00:00:00
2: eth0:  mtu 1500 qdisc pfifo_fast 
    link/ether 68:7f:74:3b:56:be brd ff:ff:ff:ff:ff:ff
3: eth1:  mtu 1500 qdisc pfifo_fast 
    link/ether 68:7f:74:3b:56:c0 brd ff:ff:ff:ff:ff:ff
4: teql0:  mtu 1500 qdisc noop 
    link/void 
5: tunl0:  mtu 1480 qdisc noop 
    link/ipip 0.0.0.0 brd 0.0.0.0
6: gre0:  mtu 1476 qdisc noop 
    link/gre 0.0.0.0 brd 0.0.0.0
7: vlan1@eth0:  mtu 1500 qdisc noqueue 
    link/ether 68:7f:74:3b:56:be brd ff:ff:ff:ff:ff:ff
8: vlan2@eth0:  mtu 1500 qdisc noqueue 
    link/ether 68:7f:74:3b:56:bf brd ff:ff:ff:ff:ff:ff
9: br0:  mtu 1500 qdisc noqueue 
    link/ether 68:7f:74:3b:56:be brd ff:ff:ff:ff:ff:ff
10: etherip0:  mtu 1500 qdisc noop 
    link/ether ee:85:b3:23:66:4c brd ff:ff:ff:ff:ff:ff

Til top
jhave Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Februar-2011
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2011 kl. 00:32
Nogen der kan forklare mig hvad jeg skal ?
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2011 kl. 09:02
Deleted.

Redigeret af pfugl - 20-Maj-2011 kl. 09:06
/Peter
Til top
wazer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wazer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2011 kl. 15:51
Hejsa har selv energimidt med dd-wrt på routeren.

Du skal gøre denne opsætning som kan være lidt indviklet for nogen..

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Separate_LAN_and_WLAN


efter dette er gjort, funker dit wireless helt fint, imens du ser tv.
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2011 kl. 16:33
Ellers kan jeg anbefale Tomato Firmware, som jeg syntes er noget simplere at sætte op og hiver lidt mindre tænder ud af routeren.
Til top
wazer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wazer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2011 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

Ellers kan jeg anbefale Tomato Firmware, som jeg syntes er noget simplere at sætte op og hiver lidt mindre tænder ud af routeren.


Det har absolut intet med iptv at gøre hvilken firmware man er på, det er over belastning af packets.

Derimod synes jeg tomanto stinker i forhold til dd-wrt, men hver sin smag :)
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2011 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af wazer wazer skrev:

 
Det har absolut intet med iptv at gøre hvilken firmware man er på, det er over belastning af packets.

Derimod synes jeg tomanto stinker i forhold til dd-wrt, men hver sin smag :)

Nej men I tomato firmware er der tale om at man skal sætte et flueben så er multicast "støjen" fjernet fra wifi. Man behøver ikke sende kommandoer/scripts til routeren.

Jeg oplevede på min router at webinterfacet var meget hurtigere at arbejde med i Tomato i forhold til dd-wrt.
Til top
wazer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wazer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 14:23
Binderup? forstår ikke hvad du mener med man "skal" smide cmd's af sted i dd-wrt. Der er også en gui ? det er bare at åbne øjnen??..

Se billedet her.




Redigeret af wazer - 26-Juni-2011 kl. 14:26
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 16:22
Den filtrerer multicast i firewallen, hvilket vil sige at du ikke får iptv pakkerne igennem til lanet. Det har ikke noget at gøre med at filtrere pakkerne fra wifi.
Øvelsen går ud på at få pakkerne igennem til lan, men ikke til wifi.
Prøv at åbne begge øjne ;-)


Redigeret af pfugl - 26-Juni-2011 kl. 16:28
/Peter
Til top
wazer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wazer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Den filtrerer multicast i firewallen, hvilket vil sige at du ikke får iptv pakkerne igennem til lanet. Det har ikke noget at gøre med at filtrere pakkerne fra wifi.
Øvelsen går ud på at få pakkerne igennem til lan, men ikke til wifi.
Prøv at åbne begge øjne ;-)


Læs nu min  tråd ordenlig, for at få pakkerne væk fra wireless skal du gør som jeg skrev i min første besked. Hvis du er på dd-wrt. Jeg fatter udemærket godt hvordan det her fungere :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu