recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra bog til film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFra bog til film

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
sims-m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Emne: Fra bog til film
    Sendt: 16-Juli-2011 kl. 00:30
Jeg sidder endnu en aften, dybt begravet i The Dark Tower af Stephen King, Jeg er nået til "Ulvene" 5. bog i serien af 7 bøger, og tænker endnu en gang - Wow de her bøger og det univers Mr. King har fået lavet her, det kunne være alt for genialt at se som en film eller en serie, fornyligt så jeg så, at der faktisk er planer om at lave en film på denne serie. Det lyder jo spændende, men hvordan skal det dog ikke gå når en sådan bog bliver lavet til film?!? og er det nu de rigtige skuespillere der bliver valgt til de vigtige roller osv.
et par link til hvad jeg nævner:
http://www.darktowermovies.com/

Der er igennem årene lavet mange film på bøger, ikke altid lige heldigt, men der har bestemt også været mange gode film i mellem.

Hvilke bøger har i læst, hvor i bare har tænkt, den her bog den burde bare laves som film?
Fortæl gerne hvorfor i synes det. Nævn også gerne film i synes har været håbløst ved siden af bøgerne.

God weekend;-)

mvh.
Simon
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2011 kl. 10:59
Jeg har læst 'Dark Tower' bøgerne et par gange og jeg håber de glemmer alt om at filmatisere dem. Jeg kan ikke forestille mig det på nogen måde kan blive et godt resultat.

Stephen King er filmatiseret utallige gange med mange katastrofale resultater, og få vellykkede.

Jeg tror simpelthen bare at hans snørklede tankegang og de universer han beskriver, er bedst egnede til bøger og de indre billeder læserne skaber sig.

Bortset fra det, hvis man synes 'Ringenes Herre' bøgerne var fantastiske, så vil man blive blæst bagover af 'Dark Tower' serien. Den og 'Hyperion' serien af Dan Simmons, er de mest episke bøger der nogensinde er skrevet.

Redigeret af Pallec - 16-Juli-2011 kl. 14:37
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2011 kl. 11:11
Jeg synes, at Game of Thrones er en meget vellykket filmatisering. Jeg glæder mig meget til de næste sæsoner/bøger.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2011 kl. 15:25
Ser til min rædsel at Ron Howard skal instruere både 'Dark Tower' serien og de efterfølgende film!!

Javier Bardem skal spille rollen som Roland.......

Viggo Mortensen var også inde over til rollen som Roland, og det ville efter min mening have været et langt bedre valg, når nu Clint Eastwood er blevet for gammel.

Hvis man har læst de fantastiske bøger, og kender Howard's og Bardem's arbejde, vil man forstå hvorfor det virker forrykt.

Redigeret af Pallec - 17-Juli-2011 kl. 15:27
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2011 kl. 15:58
Har også læst hele Dark Tower serien og den er skide god og bestemt anbefales værdig. Min favorit er nok "drawing of the three" og det bliver ekstrem svært at caste Susannah til en film.

Jeg har dog aldrig forstået den mentalitet med at det er bedst ikke at lave en filmatisering (remake, spin-off, sequel eller prequel) fordi det eksisterende bare er for fantastisk og det kun kan gå galt.

Jeg ser altid frem til nyt materiale fra en historie eller et univers jeg kan lide. Hvis det ender med at være noget lort gør det jo ikke det forrige materiale dårligere og der er altid en chance for at det bliver godt.
Bare fordi Phantom Menance udkom er hele Star Wars universet ikke blevet ødelagt og de to bagefter var bedre.

Jeg har de to første bøger af Witcher serien og selvom jeg ikke er kommet i gang med dem endnu så har jeg spillet begge spil. Så jeg så gerne en Hollywood film med Geralt of Rivia. Den polske film skulle nemlig være noget bras.

Game of Thrones og The Walking Dead (godt nok en tegneseriefilmatisering) er uden tvivl også to nye ekstrem vellykket filmatiseringer.
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 05:33
Hvis LOTR blev til 3, næsten 4 timer lange film, hvad skal der så ikke til for at yde Dark Tower retfærdighed??!!??

Og ja, da jeg for evigheder startede på serien, den gang der kun var 2-3 bøger, da så jeg også en ung Eastwood i rollen......

Iøvrigt skal det anbefales at læse den reviderede udgave af bog 1, the Gunsliger, den er lettere omarbejdet så den passer bedre til resten af serien. Den er dog AFAIK ikke oversat....
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

Hvis LOTR blev til 3, næsten 4 timer lange film, hvad skal der så ikke til for at yde Dark Tower retfærdighed??!!??

Umiddelbart lader det til at man vil lave minimum 3 spillefilm og så TV-serier mellem filmene til at binde dem sammen. Noget af et projekt...
Til top
sims-m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 15:49
Ja Pallec jeg kan godt se hvad det er du mener, og tænker lidt det samme med at det næsten kun kan blive svært at få noget godt ud af det. Men som Corax også skriver, så vil en film/serie ikke ødelægge den oplevelse vi allerede har haft med bøgerne.
Jeg er desværre på den danske udgave af bøgerne, da 7eren egentlig var et fejlkøb og derfor var nød til at købe de andre også:-D

Det ser ud til at King lige har lavet en ny bog der skulle passe ind imellem 4eren og 5eren, den skulle give en god beskrivelse af hvad den miderste verden er og hvad der foregår, det lyder jo spædende, men jeg håber da at den kan læses for sig selv.

Jeg har desværre ikke fået læst bøgerne med Ringenes Herre, men jeg er vild med filmene.
Game of Thrones ser også spændende ud.

Man kan jo undre sig over hvorfor valget er faldet på Javier Bardem, for hvis man kigger sig lidt omkring på nettet, så virker det som om At Viggo Mortensen ville være et langt bedre valg, men tiden må vise, om det var rigtigt.

Jeg vidste faktisk ikke at The walking dead var lavet på en bog, men der kan man bare se, synes tv-serien er fin, men jeg håber da virkelig at der er meget mere med i bogen, for ellers er den da en anelse tynd.

Til top
sims-m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

Umiddelbart lader det til at man vil lave minimum 3 spillefilm og så TV-serier mellem filmene til at binde dem sammen. Noget af et projekt...

Ja hold da op, men bøgerne lægger også op til, at det bliver et kæmpe arbejde
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 16:52
Ja snakker vi King så ville jeg gerne se ordenlige filmatiseringer af The Stand ( Slutspil ), en Shining der holdt sig til bogen ( og var bedre end serien ), Firestarter, Cycle of the warewolf, Dreamcatcher ( måtte til læge for at få rette tæerne ud after den slutning!! ) osv osv 
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af sims-m sims-m skrev:

Det ser ud til at King lige har lavet en ny bog der skulle passe ind imellem 4eren og 5eren, den skulle give en god beskrivelse af hvad den miderste verden er og hvad der foregår, det lyder jo spædende, men jeg håber da at den kan læses for sig selv.

Tak for tippet :)

Den kommer til at hedde "The Dark Tower: The Wind Through the Keyhole", der er dog et helt år til den udkommer.

Jeg tror nu at Javier Bardem er et meget godt valg selvom Viggo Mortensen nok ligger tættere på de flestes billede af Roland. Jeg håber bare at Javier er villig til at smide noget vægt til rollen. Men som sagt er jeg mere spændt på hvem der får Susannahs rolle.
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 17:12
Men hvis Viggo havde fået rollen, så havde det sgu nok været for tæt på Strider/Aragon....
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu