recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er sgu snart træt af Boxee Box :(
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr sgu snart træt af Boxee Box :(

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Direkte link til dette indlæg Emne: Er sgu snart træt af Boxee Box :(
    Sendt: 19-Juli-2011 kl. 20:13
Mens jeg tidligere var ekstrem glad for min Boxee Box, som virkede upåklageligt, så er min oplevelse efterhånden den diamentralt modsatte. 

Det begyndte med, at jeg slukkede for Boxen (på strømkontakten efter jeg havde lukket korrekt 'ned' for den), mens jeg var på ferie. Da jeg igen startede den op, ville den ikke afspille mine film: Enten laggede den hvert 30 sek, eller billedet frøs, mens lyden forsatte. 

Jeg foretog derfor en factory reset, opdaterede Boxen til den nyeste firmware og - forsøgte - at lægge mine film ind igen. Præcis som tidligere, dvs via ip 192.168.1.6 (min nas) og wifi. Boxen skriver, at den finder 118 filer (det korrekte antal), men i oversigten under Film optræder langt færre. Jeg har lavet øvelsen tre gange (fjernet og tilføjet "Kilden"), og her viser Boxen 5, 8 og 81 film. 

Har I en ide om, hvad dette skyldes - og hvordan jeg kan få den til at fungere ordentligt igen? Jeg er sgu snart så træt af Boxee, at jeg overvejer at skifte afspiller :-(

Tak for hjælpen. 
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 20:37
Umiddelbart ville jeg prøve at smide netværksledning på, og se om billedet ændre sig iforhold til lag mm.
Måske din router har skiftet trådløs kanal imens du var på ferie, eller du har fået nye naboer hvis wifi forstyrre dit
BaaaaaH
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 08:09
Det er éesværre ikke muligt at forbinde med et netværkskabel, da jeg har en etabe og ca 25 meter mellem NA's og Boxee box. Prøver at tilføje mine film et bibliotek efter et (fremfor det overordnede bibliotek), og det ser ud til at fungere. Dog lagger filmene stadig :(

Kan en router skifte kanal af sig selv?
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 09:12

der kan vel være kommet noget i huset der forstyrre det trådsløse.. hvad med homeplug løsningen, ville det være en måde at få bedre netværk.

Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 09:15
Det lyder som et problem med scraperen, har du kigget i de filder der ikke kunne identificeres? De resterende ligger garanteret der...
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 10:07
Prøv med et løst netværkskabel som test. Dit trådløse nærmilijø kan sagtens ændre sig på kort tid.
 
BS
Til top
Hallas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 10:15
Min lavede præcis samme fejl..

og det var med LAN kabel.
 
Fejlen ligger i at den opdatere dine bibloteker, så sæt den til kun at opdatere sjælendt eller engang.
 
 
det gjrode jeg, og så en gang om dagen på de 2 hvor der kommer nye filer til engang imellem.
 
nu køre det smertefrit igen :)
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 19:50
Tak for hjælpen.

Nu har den fundet næsten alle filmene - mine blu-ray film optræder dog stadig ikke... :(

Men den elendige lagging er også tilbage i en sådan grad, at enhver film er helt og aldeles useelig :-( Er sgu snart villig til at prøve hvad som helst. Hvad er en "homeplug", og kan nogen anbefale en konkret én - gerne med link til forhandler? (hvis NAS- og routertype har betydning, så se min signatur).

Takker
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 20:24
KeWa
I routeren kan du skifte Trådløs Kanal, evt. skifte fra 40MHz til 20MHz hvis problemet er rækkevidde.
igen.. den bedste måde at teste på er med en ledning..

ligger filmene på en NAS server.?
har du prøvet at teste overførsels hastigheden mellem NAS og PC (Det kan måske være en defekt HDD?)

du kan evt teste ved at have et par film liggende på din PC, og streame dem til din Boxee, lagger den stadig.?

Der er mange muligheder for at teste inden du bruger penge på homeplug (Homeplug er en løsning, som køre dit netværk igennem 230V stik)

Har du evt. en USB disk, du kan smide een af de laggende film ned på, og sætte direkte på boxee Box'en..?
BaaaaaH
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2011 kl. 18:02
Hvorfor er hastigheden mellem pc'en og NASen interessant, når filmene streames fra NaS til BB? (sry for asking)

Jeg ved ikke, hvordan jeg streamer fra min pc til BB, da der ikke er wifi i førstnævnte.

Jeg har filmen Bolt liggende som både mkv (ca 4 gb) og mpeg4 (ca 1 gb), og når jeg streamer mkv, så er der konstant lagging, men når jeg streamer mpeg4, så fungerer det fint. Det vil tage mig en evighed at ændre alle mine film til mpeg4 --- så er homeplug en mere overkommelig vej.
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2011 kl. 18:48
Kan godt prøve at forklarer lidt mere tydeligt..

Hvis vi tager den fra starten, så lagger dine film.
nu har du tilføjet info om at den godt kan afspille en film på 1 GB, men ikke en 4 GB film
dvs, at du formentligt er begrænset i mængden af data du kan flytte fra din NAS til din BB.
denne begrænsning (flaskehals) kan så være din NAS som ikke overfører filer hurtigt nok.
din router's QoS (Quality of Service) som ikke viderelevere din NAS's data hurtigt nok, og til sidst kommunikations vejen fra Router til BB. (altså din trådløse kommunikation)

1: test om din NAS kan sende info hurtigt nok afsted.
brug din PC. kopier en stor fil fra NAS til PC, og se hvor meget MB i sekundet den overfører med.
ligger den på over 10, så burde det ikke være her problemet er, dvs, vi kan gå videre til næste step.

2.din forbindelse fra router til BB.
den er trådløs, og kan derfor svinge i kvalitet, der kan komme støj fra naboerne osv.
har du en bærbar du kan placere i umiddelbar nærhed af din boxee box og teste med.?
har du mulighed for at trække en ledning fra Router til Boxee for at teste med (evt flytte din boxee til et andet fjernsyn tættere på din router?)

Du kan også satse, og købe homeplug.. men problemet behøver ikke at være dit trådløse netværk, og så har du lige spildt 5-600 kroner.
og du kan muligvis også sparer de kroner, ved at nørkle lidt med din router, og skifte frekvens (kanal) så du kommer over i et område hvor at der muligvis ikke er støj.

håber jeg har gjort mig mere forståelig denne gang..
BaaaaaH
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2011 kl. 19:24
Alt hvad der hedder streaming af HD via trådløs virker bare ikke særligt godt, der skal kabel til, men er det kun sd materiale, så burde den med lethed kunne streame det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu