|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
pnhh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2006 Sted: Lystrup Status: Offline Point: 886 |
![]() Sendt: 27-August-2011 kl. 08:38 |
Vil ha mig en projektor.Pris max 10000kr.Har kigget lidt på dem her Benq W1000,Epson EH-TW3200 eller Optoma HD20.Er det noget der dur.Har ikke meget forstand på det.Hvordan tilslutter man projektoren så man kan bruge enten tv eller projektor.Og hvad med lyden som skal køre over mit anlæg.
|
|
Oppo 93. Lg 55 b6
Hegel 80. Clear Audio Concept. Hjemmebyg |
|
![]() |
|
Aim ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1135 |
![]() |
Ville umildbart gå efter Epson 3200, den er der mange der er meget tilfredse med puls det er en lcd så ingen problemer med regnbuer og unødig larm.
Hvis din receiver ikke har to hdmi udgange så køb en hdmi splitter, koster ikke særlig meget. Redigeret af Aim - 27-August-2011 kl. 09:59 |
|
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
|
|
![]() |
|
pnhh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2006 Sted: Lystrup Status: Offline Point: 886 |
![]() |
Takker for svaret.Vil ud og kigge på projektor i dag.
|
|
Oppo 93. Lg 55 b6
|
![]() |
|
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
Jeg har en tw3200. Den er OK men jeg synes ikke den er fantastisk. Som Aim skriver har den ikke regnbueeffekt da det er en LCD. Til gengæld har den en mindre forskydning af de tre LCDpaneler der betyder at rød, grøn og blå ikke ligger lige oven i hinanden. Dette er inden for specifikationerne, det er synligt fra sofaen under visse omstændigheder og det er efter hvad jeg kan vurdere helt almindeligt på LCD projektorer. Optikken på tw3200 er efter min mening heller ikke for god. Ikke super skarp og indstillingerne af lens shift er super irriterende, men til gengæld enormt fleksibel og indretningsvenlig. Desværre har der været mange rapporter om støv i optikken på tw3200. Det her jeg ikke selv set noget til. Jeg krydser fingre :-)
Når det så er sagt ville jeg stadig selv foretrække en tw3200 frem for de modeller jeg har set i HFK, som alle er DLP. I mine øjene er der på min synligt mindre "fnidder"/støj i billedet hvilket jeg sætter pris på. Jeg tror også at tw3200 har bedre billed indstillinger ud af kassen end de billige DLPer jeg har set i HFK. - Der skal i hvert fald ikke ret meget til for at få det til at se hæderligt ud. Jeg tror til gengæld at DLPerne er mere lysstærke hvilket kan have betydning hvis du vil have et stort lærred og stadig have lys nok når lampen er slidt. MVH tvkartoffel
Redigeret af tvkartoffel - 27-August-2011 kl. 11:23 |
|
![]() |
|
Aim ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1135 |
![]() |
Ja ud og kig, for hvis ikke bliver generet af regnbuer og lidt mere støj så så tror jeg også du får et bedre billede med benq 1000 eller 1100.
Undertekster er øjensynligt der hvor dlp genere mest så husk at se en film med undertekster når du er ude at få demoer. Dog ud fra dit andet udstyr ser det ikke ud til du lader dig begrænse for meget af økonomi, så hvorfor ikke købe en lidt bedre med det samme det bliver du uden trivl mere glad for i det lange løb. Fx en JVC HD350 til 18.000,- super lækker projektor, ingen regnbuer, ingen støv i optikken, ingen larm og super gode farver, kontrast sort og lysniveau. Starte også selv med en billig projektor hvilket jeg egenligt var godt tilfreds med mens jeg havde den. Men efter jeg har opgraderet føler jeg mig lidt dum jeg ikke smed nogle flere penge efter den første projektor.
|
|
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
|
|
![]() |
|
![]() |
Takker for gode forslag.Vil lige tænke lidt over hvor mange penge jeg vil bruge på det.
|
|
Oppo 93. Lg 55 b6
|
![]() |
|
s0ad ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 490 |
![]() |
Hvis du intet har imod at købe fra Tyskland, så kan jeg anbefale dig Sanyo z4000 eller Mitsubishi HC4000. Hvis det skal være lidt billigere, så er HC3800 eller Samsung SP A-600B.
|
|
![]() |
|
![]() |
Vil helst købe i danmark.
|
|
Oppo 93. Lg 55 b6
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1487 |
![]() |
|
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1487 |
![]() |
" Jeg har en tw3200. Den er OK men jeg synes ikke den er fantastisk. Som Aim skriver har den ikke regnbueeffekt da det er en LCD. Til gengæld har den en mindre forskydning af de tre LCDpaneler der betyder at rød, grøn og blå ikke ligger lige oven i hinanden. Dette er inden for specifikationerne, det er synligt fra sofaen under visse omstændigheder og det er efter hvad jeg kan vurdere helt almindeligt på LCD projektorer. Optikken på tw3200 er efter min mening heller ikke for god. Ikke super skarp og indstillingerne af lens shift er super irriterende, men til gengæld enormt fleksibel og indretningsvenlig "
tvkartoffel. Har set du tidligere har kritiseret optikken på TW 3200. Jeg kan ikke nikke genkendende til din kritik af denne. Hos mig står det superskarpt. Jeg kan ikke skelne farverne fra hinanden og lensshiften er supernice, da den ikke behøver at blive placeret direkte foran lærrredet. Har set at du tidligere var irriteret over, at retningerne på lensshiften påvirkede hinanden, men det kan jeg nu ikke se noget problem i, da dette jo ikke er noget man skal rode med, efter projektoren er indstillet efter, hvor den skal være monteret. Lysstyrken skulle iøvrigt være blandt de bedre, og den har ihvertfald ingen problemer på mit 112 " lærred... |
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() |
Måske har i bare forskellige preferræncer for hvad der er godt, og mindre godt |
|
![]() |
|
skyeagle ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 454 |
![]() |
jeg synes optoma Hd20 står utroligt flot for pengene , jeg har selv en optoma og er meget tilfreds.
|
|
Med Venlig Hilsen Kim
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |