recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AT Lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAT Lærred

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Direkte link til dette indlæg Emne: AT Lærred
    Sendt: 04-September-2011 kl. 21:44
Hejsa

Jeg skal muligvis igang med at lave en dedikeret bio i min kommende kælder. Planen var at bruge en AT dug, og smide mine højttalere bag dugen.

Hvor køber jeg noget dug som ikke koster en milliard, og hvordan laver man selv rammen til det ?

på forhånd tak
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2011 kl. 22:10
Hej

Hvor i landet er du fra?

Jeg har fundet noget som ikke koster en million, har gode akustiske egenskaber og som har ganske fin billedkvalitet.

Jeg bestiller selv hjem til et AT lærred, størrelse 110" 16:9.  Det er fra USA.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2011 kl. 22:26
Jeg har købt noget jeg synes er af fin kvalitet. "Sheerweave" hedder det. Det kostede iikke alverden. Kan købes fra Tyskland.

HVis du er fra Københavnsområdet, skal du være velkommen til at komme forbi og se det.

EDIT: Du kan se mit lærred i linket i min signatur. Har brugt normale lister til selve "konstruktionen",  og væglister til at give kanten et rundt look, og beklædt det med veltex.

Redigeret af Jonas_h - 04-September-2011 kl. 22:31
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Point: 676
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 20:33
Hej

Jeg bor i greve, så kunne virkelig godt tænke mig at se dit lærred inden jeg bestiller.

Mvh.

Michael

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 22:40
Bare til info, så kan man købe Sheerweave hos Lissau... i gardin-afdelingen.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Bare til info, så kan man købe Sheerweave hos Lissau... i gardin-afdelingen.

Sheerweave fås så ogs i mange forskellige afskygninger. Der er nogle som er specielt beregnet til mørklægning..

Og så er der Sheerweave 4500 som benyttes med rigtig gode resultater til projektorskærme.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Og så er der Sheerweave 4500 som benyttes med rigtig gode resultater til projektorskærme.

Det gør Ikea Tupplur også (i hvert fald hvis man skal tro brugerne).

Kig på Phifer's hjemmeside, og vis mig hvor deres projektions-lærreder er... Det er et mørklægningsgardin, om du vil det eller ej. Sheerweave 4500 finder du under "Interior Sun Control Fabrics" = Mørklægningsgardin.

Ikke at det er ensbetydende med at markedet vælter i AT lærreder der er bedre - men det siger nok mest om markedet for AT lærreder...
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 23:51
Ok, kigger man på denne rapport synes jeg ellers der bliver dokumenteret ret godt for hvad dets styrker og svagheder er.. hvis man altså ved hvad prisen er:

Jeg har ikke lige fået undersøgt troværdigheden, så tag ikke min kildekritik for gode varer.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 00:24
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Ok, kigger man på denne rapport synes jeg ellers der bliver dokumenteret ret godt for hvad dets styrker og svagheder er.. hvis man altså ved hvad prisen er:

Jeg har ikke lige fået undersøgt troværdigheden, så tag ikke min kildekritik for gode varer.

Jeg tror ikke jeg har gjort mig selv klart: Dugen er absolut konkurrencedygtig i forhold til andre AT lærreder, men derfor er det altså stadig udviklet til at være et mørklægningsgardin. Min pointe er, at det siger en del om konkurrenterne, at de bliver presset af et mørklægningsgardin. Nu sagde jeg at Lissau sælger Sheerweave'n som mørklægning - personligt synes jeg den er bedre end dén de rent faktisk sælger som AT dug (som jeg selv har ejet engang, og ikke vil anbefale til nogen).

Sagt med andre ord: AT lærreder stinker generelt, nogle mere end andre. At et mørklægningsgardin er et af de bedste AT lærreder du kan købe, siger en del om hvor elendige AT lærreder helt generelt er. Det var ikke for at modsige at det er en fin løsning hvis det er dét man vil have, det var egentlig mest for at sige at der findes en dansk distributør, og så kunne jeg ikke lade være med at klemme min mening om AT lærreder ud mellem sidebenene. 

Kilden er iøvrigt rigeligt troværdig (jeg har set den før), men man kan jo vægte forskellige egenskaber i et lærred forskelligt. Og mens jeg ikke stiller spørgsmålstegn ved troværdigheden af målingerne som sådan, så er jeg uenig med flere af de subjektive vurderinger.

Men det mest interessante er sådan set slet ikke at man kan lave et konkurrencedygtigt AT lærred ud af et mørklægningsgardin, men dét at en masse firmaer sælger selvsamme mørklægningsgardin som værende specielt udviklet som AT lærred. Der mangler jo en væsentlig oplysning her - påvirkningen af lydkvaliteten. Man BURDE jo kunne antage at når man køber et AT lærred, så får man en dug hvor man har gjort sig nogle overvejelser omkring hvordan man påvirker lydgengivelsen mindst muligt. Man kan sige hvad man vil om billed-påvirkningen af et AT lærred, men hvor god en idé er det rent lydmæssigt at hænge mørklægningsgardiner foran sine højttalere?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 07:40
Fedt at læse Otto. Så har jeg da ikke købt katten i sækken.

Mht lydgengivelsen, har jeg lavet før/efterr målinger for at de hvordan lyden påvirkes. Det stemmer meget godt overens med de tal der opgives : http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=95248&PN=3&title=jbl-pro-bio
Det er ikke så godt som Stewart micro perf., men jeg synes det er acceptabelt. Jeg har justererer mig elektronisk ud af det.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu