recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fremragende THX-certif. lyd til 2319 kr.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFremragende THX-certif. lyd til 2319 kr.

Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
sussie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Emne: Fremragende THX-certif. lyd til 2319 kr.
    Sendt: 13-Juni-2006 kl. 09:23
Jeg vil gerne sige tak til Bendix fordi det var takket være ham at jeg blev opmærksom på Logitech Z-5450 højttalersæt med indbygget forstærker i subben (som vejer 11 kg. og i mit tilfælde er gemt væk bag en lænestol, men så rigeligt kan give lyd fra sig alligevel.

Snakken gik i den tidligere tråd om dette sæt eller forgængeren Z-5000, som er kraftigere. Men Z-545o er næsten 2 år nyere, har trådløse baghøjttalere og den noget mindre effekt betyder intet for de, som alligevel lytter ved et lavt volumen.

Jeg kan varmt anbefale dette sæt. Jeg var akkurat som I i vildrede med hvad jeg skulle købe. Dette sæt er tilstrækkeligt til små stuer, -man sidder jo alligevel altid i en 2-3 meters afstand til høttalerne.

Lyden er klar og ren, og højttalerne meget diskrete at se på.

Jeg venter nu på at modtage nogle DVD-Audios som jeg har bestilt gennem Axelmusic, og for første gang anvende min OPPO/BKK 971H Dvd-afspiller til dette formål. Denne afspiller kostede 1686 kr. og er foruden at være billig og kunne opskalere til 720 og 1080 gennem DVI (og dermed levere det tætteste man idag kan komme på HDTV) også den bedste 'upscaler' i test, og har slået afspillere i 10.000 kroners klassen.

Selvom mit TV allerede er gammelt, et Philips PF7320, så har det ingen betydning, når een ser DVD; her overtager OPPOens Faroudja processor billed-behandlingen.

Dvs. at min løsning, opnået ved at vælge det bedste og billigste gennem læsningen af disse tråde, er den billigste løsning på markedet til High Definition Video og til DVD Audio med det bedste billede og med den renest og klarest tænkelige lyd.

Redigeret af sussie - 13-Juni-2006 kl. 09:32
Til top
sussie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 09:45
PC-Netto på Mariendalsvej i Herlev sælger dette sæt for 2319 kr. + 30 kr for at hente det.

Ingen tvivl om at der her er fundet en 'niche' idet sættet er beregnet til PC markedet og derfor under konkurrence herfra, men samtidig har den tekniske udvikling medført at kvaliteten nu er så god på disse produkter at de sagtens kan sættes ind i stuen og kobles til DVD-afspilleren, og dermed konkurrere med løsninger som indenfor dette segment ligger i 10.000 klassen. Ja skal man tro tråde på denne side, er det hvad folk rask væk betaler, forhåbentlig med et smil på læben.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 09:55

Hej sussie

Med al ære og respekt for Logitech Z-5450 som jeg er enig i er en ganske god løsning til prisen, så kan det altså ikke konkurrere med et "rigtigt" surroundanlæg i 10.000,- kroners klassen, hverken i funktionalitet, tilslutningsmuligheder, eller lydkvalitet.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
sussie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 10:21
Okay så lad os bare sige at dette sæt er tilstrækkeligt til 90 pct. af de folk som står for at investere i Surround. Og det er her, at jeg frygter at 'nø'rdernes' snak herinde virkelig forvirrer mere end det gavner, idet ikke alle er istand til at skære igennem og erkende at 2349 kr. er tilstrækkeligt for at opfylde dere Surround behov, men tror at de skal langt højere op. Går de højere op, får de så problemer med store klodser stående i stuen, noget som deres bedre halvdel og gæster ikke er begejstret for.

Det er derfor dette sæt er så ideelt til de folk.

Læs denne positive danske anmeldelse af sættet:

http://www.tweakup.dk/article/860/dk/

Redigeret af sussie - 13-Juni-2006 kl. 10:22
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 10:31
Kører baghøjttalerne på batterier ?
Til top
sussie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 10:46
Nej de skal hver især sættes til en stikkontakt. Det forholder sig så heldigt at jeg netop har stikkontakter, der hvor de skal sættes op. Det giver en stor frihed med trådløse baghøjtalere , for det første er der ingen irriterende ledninger som skal trækkes rundt (måske under eller over Dørkarme). Dernæst kan man nemt flytte rundt på dem efter behag for at finde det sted hvor de lyder bedst.

Og der er i tests ingen hørbar forskel fundet mellem de trådløse baghøjtalere og f.ex Z-5000 trådede højtalere. dog kan sidstnævnte levere 96 bit, mens de trådløse kun klarer 48, men der er ikke hørt forskel i tests.

Logitechs patenterede teknologi sender hvert signal 2 gange til højtalerne, eliminerende evt. udfald. Og selvom jeg har en router/accespoint ligeunder baghøjtalerne er ingen interferens konstateret. alt kører upåklageligt og godt, og det virker Okay at anvende den nyeste teknologi, som disse trådløse baghøjtalere er udtryk for. Det ser også smart ud, at baghøjtalerne bare er sat i en stikkontakt og intet andet.

Redigeret af sussie - 13-Juni-2006 kl. 11:04
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af sussie sussie skrev:

Jeg venter nu på at modtage nogle DVD-Audios som jeg
har bestilt gennem Axelmusic.

Hvordan skulle dit Logitech anlæg kunne spille DVD Audio? Kræver det ikke
fem separate lydingange?

Du vil måske høre DD lydsporet? Har alle DVD Audio diske DD eller DTS
lydspor?

Det er jo så også kun surroundoplevelsen ved DVD Audio du vil få og ikke
den forbedrede lyd.
Til top
sussie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 11:16
Se her på bagsiden af 'kontrol-centeret':

De 3 3,5 mm jack stiks indgange er til analog lyd. Og her har min DVD afspiller jo 6 RCA stik. Så er det bare et spørgsmål om at skaffe nogle '3.5 mm jack til 2 RCA'-stik. Du skulle nu tage at læse den fremragende danske test som jeg linkede til. Her står også:

Specifikationer

Tekniske specifikationer er som følgende og er taget direkte fra Logitech.

• Samlet udgangseffekt: 315 watt RMS
- Satellithøjtalere: 199 watt RMS (fronthøjtalerne: 2 x 38 watt, baghøjtalerne: 2 x 40,5 watt, centerhøjtaleren: 42 watt)
- Subwoofer: 116 watt RMS
• Samlet spidsbelastning: 630 watt
• Maksimalt lydtryk: 103 dB
• Frekvensområde: 35 Hz-20 kHz
• Impedans: 9.500 ohm
• Forstærker: Ultralineær, analog højkapacitetsforstærker
• Højtalernes enheder:
- Satellithøjtalere: 2 1/2" enhed med fasestik i aluminium
- Subwoofer med båndfilter: 6 1/2" enhed med stor slaglængde
• Surroundlydeffekter:
- Hardwareafkodning at lydspor i Dolby® Digital-, DTS®- og DTS® 96/24-format
- Dolby® Pro Logic® II (til film og musik)
- 6 kanaler direkte
- Stereo
• Understøttede digitale formater:
- Dolby® Digital
- DTS® og DTS® 96/24
- PCM (ukomprimeret stereosignal): fra 44,1 kHz/16 bit til 96 kHz/24 bit
• Indgangsstik:
- 2 indgangsstik til lyslederkabel fra dvd- eller cd-afspillere, PlayStation®2, Xbox®* eller lydkort til pc'er (kræver lyslederkabel, der sælges separat)
- 1 indgangsstik til koaksialkabel fra dvd- eller cd-afspillere eller lydkort til pc'er (kræver koaksialkabel, der sælges separat)
- 1 sæt indgangsstik til 6 kanaler direkte (3 ministereostik) til pc-lydkort med 2, 4 eller 6 kanaler ELLER
- 3 ministereostik til 3 analoge stereolydkilder, fx cd- og dvd-afspillere, PlayStation®2, Xbox®* eller 2-kanalers lydkort til pc'er (til nogle enheder skal du muligvis bruge en adapter fra mini-jackstik til dobbelt RCA-stik, som sælges separat)
- 1 analogt ministereostik (på siden af kontrolcenteret) til bærbare cd-, mp3, eller MiniDisc®-afspillere
- 3 ministereostik til 3 analoge stereolydkilder, fx cd- og dvd-afspillere, PlayStation®2, Xbox®* eller 2-kanalers lydkort til pc'er (til nogle enheder skal du muligvis bruge en adapter fra mini-jackstik til dobbelt RCA-stik, som sælges separat)

Redigeret af sussie - 13-Juni-2006 kl. 11:18
Til top
håkon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Januar-2005
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 11:19

Hej Sussie !

Super anlæg - hvordan virker baghøjtalerne ? skal der strøm til ? eller
kører de på batterier.
Er der FM-tuner i ?

/ Arne

Til top
sussie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 11:26
Prøv lige at se ovenover hvor jeg akkkurat har svaret på selvsamme spørgsmål.Nej, der er ingen FM tuner. Jeg skulle dog tro at en DAB-radio tilkoblings-sats (du ved dem, som bare skal sluttes til et stereoanlæg, skulle fungere ganske bra , og kan sluttes i en af indgangene på 'kontrol-centeret'.

Redigeret af sussie - 13-Juni-2006 kl. 11:28
Til top
Flim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2005
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 11:29

Håkon:

Læs evt også denne tråd. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12278& PN=1&TPN=100

Baghøjttalerne kører på strøm

DS214play
DVBLink
Så skal der fanme optages og streames!
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 11:46

Det kan da være hamrende ligegyldigt om det kan spille DVD-Audio eller ej, med sådan et system - og iøvrigt også med systemer i 20.000,-s klassen - er det langtfra mediet der sætter begrænsningerne. Det er vigtigere at få et kvalitetsprodukt end om det lige kan spille DVD-Audio eller ej. Hvis man ikke er enig, så prøv at regne på hvad 100 DVD-Audio skiver koster, set i forhold til hvor meget ekstra samme investering kunne gøre for CD-lyden.

Mht. at entusiast-diskussioner forvirrer "almindelige" forbrugere, så er det delvist rigtigt - men ikke mere rigtigt end at discount-diskussioner forvirrer "almindelige" forbrugere til at tro at et surround-system med god lyd kun koster 10.000,-. Der er _rigtigt_ mange der kommer til os og vil have en løsning på at deres surroundsystem i 5-10.000,-s klassen ikke kan spille musik.

Min hårde påstand: Hvis man ikke interesserer sig for den lydmæssige forskel der er på det bedste system til 10.000,- og det bedste system til 20.000,- og mener den forskel kun er relevant for entusiaster, så kan man lige så godt bare købe noget pænt og billigt. Det skal dog ikke forveksles med at man ikke har råd til, eller ikke vil bruge pengene på, et system til 20.000,- - men at påstå at almindelige mennesker ikke kan bruge forskellen er utopi. Hvis man interesserer sig nok for musik og/eller film til overhovedet at vide hvad DVD-Audio går ud på, så vil man også få glæde af et system i 20k klassen hvis man kan finde pengene. Et system til 20k er IKKE et high-end entusiast-system.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top

Besvar Besvar Side  123 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu