recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Parabol til 1w og 28.2e
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketParabol til 1w og 28.2e

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
crim Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Emne: Parabol til 1w og 28.2e
    Sendt: 17-September-2011 kl. 17:52
Hej

Hvis jeg nu gerne vil have min parabol til at kunne pege både på 1w og 28.2e, hvilket beslag skal jeg så have?

Jeg har hentet sådan en app til min iPhone som kan vise hvor sateliterne er henne af og det ser ikke ud til at der er særlig langt mellem dem. Så jeg har kigget på det her beslag, som skulle passe på min parabol: http://lavprisparabol.dk/parabol-tilbehoer-38/lnb-beslag-10/triax-td-multi-block-feedholder-til-4-lnb-20.html

Men der står at den kun kan nå fra 1w til max. 20e, så det vil vel ikke virke, eller har det noget med hvordan jeg peger parabolen hen?
Altså jeg tænkte på om man kunne dreje den, så man et sted kunne fange begge sateliter med det beslag, eller vil der altid være mere end de her 20 grader i mellem dem uanset hvordan jeg vender og drejer parabolen?

Håber i kan hjælpe.
Pansonic TX-P50VT20
Panasonic DMP-BDT300
Til top
Erland Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2011 kl. 18:39
Uden at kende dit øvrige setup, vil jeg foreslå en motor. Når den er rigtigt indstillet har du fuldt signal på begge positioner (og dem i mellem).
En OK motor kan findes på E-Bay til 55 euro inkl. forsendelse.

Mvh Erland
Til top
crim Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2011 kl. 19:10
Erland: Okay, hvordan vil det fungere? -her tænker jeg på når man skifter kanal osv. vil parabolen så bare dreje sig efter signalet?

Jeg har to TV, så hvad sker der når der sidder en i soveværelse og vil se noget fra den ene satelit og en i stuen og vil se noget fra den anden?

Redigeret af crim - 17-September-2011 kl. 19:11
Pansonic TX-P50VT20
Panasonic DMP-BDT300
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2011 kl. 19:17

Oprindeligt skrevet af crim crim skrev:

Jeg har to TV, så hvad sker der når der sidder en i soveværelse og vil se noget fra den ene satelit og en i stuen og vil se noget fra den anden?

Det vil i sagens natur ikke kunne gøres, da der skal indstilles enten på den ene eller den anden Sattelit. Du er nødsaget til at have dt sådan, at der kan modtages fra begge på samme tid. Det er ikke så nemt, der er jo 29,5 grader forskel på de 2 positioner
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
crim Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2011 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det vil i sagens natur ikke kunne gøres, da der skal indstilles enten på den ene eller den anden Sattelit. Du er nødsaget til at have dt sådan, at der kan modtages fra begge på samme tid. Det er ikke så nemt, der er jo 29,5 grader forskel på de 2 positioner

Okay, mange tak for svaret.

Så tænke jeg på om man måske kunne købe det Triax beslag alligevel, men så selv evt. kan lave en lille alu beslag som forlænger de så man kan nå ud på de 28.2 grader. For jeg syntes jeg har svært ved at finde et beslag der hvor man kan nå begge positioner. Lavpris-parabol har det her beslag:http://lavprisparabol.dk/parabol-tilbehoer-38/lnb-beslag-10/lnb-beslag-multifeed-til-4-lnb-44.html men det ligner næste et hjemmelavet beslag og jeg ved ikke om det vil være muligt at sætte på min parabol.

Men hvis nogen har et forslag til beslag modtager jeg dem gerne, min parabol er sådan en 60cm fra Canal Digital, som vist nok skulle være en Triax.
Pansonic TX-P50VT20
Panasonic DMP-BDT300
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2011 kl. 19:50

Ja, det beslag kan bruges til en Max afstand mellem positioner på 30 grader, så du ligger lige inden for, men om en 60 Cm parabol er stor nok, tvivler jeg på. Det vil være en god ide, at bruge en større. Bemærk ligeledes: LNB holderen kan monteres på standard paraboler eller på paraboler med følgende LNB feedarm mål: 15x15 mm og 50x20 mm. Yderligere kan de monteres på de fleste paraboler med firkantet feedarm, dog kan det være nødvendigt at bore hul igennem feedarmen for montage.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
crim Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2011 kl. 19:57
Okay... ja, så kan jeg nok egentlig godt få den til at passe.
Men det med størrelsen af parabollen har også noget at sige, men hvordan ved man om den er for lille?
Pansonic TX-P50VT20
Panasonic DMP-BDT300
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2011 kl. 20:02
gør som mange andre husejere med canal digital+via . de har skam bare 2 diske sat op.. så du smider 2 op og sætter kabler igennem en diseqc og så kan du ihvertfald se begge.. vil du have 2 tv som kan se 2 forskellige så skal det jo bare være twin lnb på begger skærme og 2 diseqc, så burde den være hjemme.

men personligt ville jeg forsøge er du kan forlænge ud til 28.2e men jo der er langt.. så den kan jo vippe meget og være ustabil..   måske en toroidal t60? eller denne

Redigeret af pendec - 17-September-2011 kl. 20:04
Til top
crim Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2011 kl. 20:06
Ja, jeg har også overvejet sådan en som du linker til, men tænker bare at den er endnu svære at indstille?
Pansonic TX-P50VT20
Panasonic DMP-BDT300
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2011 kl. 20:13

Ja, men hvad vil du have. Lidt besvær med indstilling, eller risiko for dårlig modtagelse. Du vil jo gerne have de 2 positioner der gør lidt vanskeligere, da de ligger så yderligt som de gør.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2011 kl. 20:15
har selv T90 og når den først sad, så har jeg altid været glad for at indstille nye postiioner bare er et lille ryk på pinden og man har nye signaler når man nu vil eksperimentere altså..
så når den sidder er den sikkert bedre..
Til top
crim Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2011 kl. 20:20
Hmm... okay... det er lidt svært at bestemme sig, for jeg har jo aldrig prøvet at have problemer med signalet før, nu har jeg så også kun en LNB på lige nu.
Men hvis det kan lade sig gøre ved kun at skifte beslaget så er det jo være nemmest, men jeg har svært ved at forstå hvorfor det ikke skulle fungere, altså enten vil det vil vel virke ellers vil det ikke virke. Hvis jeg kan få signal og parabolen + beslaget sidder godt fast, så skulle det vel ikke ændre sig.
Pansonic TX-P50VT20
Panasonic DMP-BDT300
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu