Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
darkdevil
Bruger
Oprettet: 07-Maj-2007
Status: Offline
Point: 159
|
Emne: IPTV fordelign router/switch Sendt: 20-September-2011 kl. 21:00 |
Hej Er der nogen som ved om det der muligt at sætte en switch eller router efter tv udgangen på waoo og så dele tv ud derfra? /Kim
|
|
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
|
Sendt: 20-September-2011 kl. 22:06 |
Waoo er en sammenslutning af fibernetudbydere, så der er forskel på udstyr fra udbyder til udbyder.
Men ja, hos nogen kan du gøre det - dog er det ikke altid lige optimalt at koble den til ens normale netværk pga. voldsomme mængder af trafik til IPTV'et
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
pfugl
Guld medlem
Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
|
Sendt: 21-September-2011 kl. 08:22 |
darkdevil skrev:
Hej Er der nogen som ved om det der muligt at sætte en switch eller router efter tv udgangen på waoo og så dele tv ud derfra? /Kim | Uanset udbyder, kan jeg ikke se nogen problemer i at sætte en switch på. Det er standard IP trafik. (UDP pakker).
|
/Peter
|
|
darkdevil
Bruger
|
Sendt: 21-September-2011 kl. 11:31 |
Jeg tænkte på at sætte en router/switch på som udelukkende skulle bruges til at kunne sende iptv videre end trådløst eller via kabel til mine medie centre.
|
|
Ozzy
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
|
Sendt: 21-September-2011 kl. 12:31 |
pfugl skrev:
darkdevil skrev:
Hej Er der nogen som ved om det der muligt at sætte en switch eller router efter tv udgangen på waoo og så dele tv ud derfra? /Kim | Uanset udbyder, kan jeg ikke se nogen problemer i at sætte en switch på. Det er standard IP trafik. (UDP pakker).
|
Du skal bare huske på en ting. Det er at en alm switch vil floode alle porte på din switch hvis du ikke sørger for at få en management switch som kan sende multicast trafikken til den port du bruger til din tv boks.
|
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
|
Ozzy
Guld medlem
|
Sendt: 21-September-2011 kl. 12:32 |
darkdevil skrev:
Jeg tænkte på at sætte en router/switch på som udelukkende skulle bruges til at kunne sende iptv videre end trådløst eller via kabel til mine medie centre. |
Trådløst skal du ikke regne med at det vil fungere. Meget sjællent at routere tillader at multicast trafik kommer over det trådløse netværk.
|
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
|
darkdevil
Bruger
|
Sendt: 21-September-2011 kl. 12:46 |
Ozzy skrev:
pfugl skrev:
darkdevil skrev:
|
Du skal bare huske på en ting. Det er at en alm switch vil floode alle porte på din switch hvis du ikke sørger for at få en management switch som kan sende multicast trafikken til den port du bruger til din tv boks.
|
Okay det er jeg ikke helt med på. Jeg vil som sagt kun bruge switchen til at dele iptv signalet til x-antal medie centre. Hvorfor er det så vigtigt at sende multicast trafik? Jeg vil jo netop ikke bruge min tv boks. /Kim
|
|
Ozzy
Guld medlem
|
Sendt: 21-September-2011 kl. 13:25 |
darkdevil skrev:
Ozzy skrev:
pfugl skrev:
darkdevil skrev:
|
|
Okay det er jeg ikke helt med på. Jeg vil som sagt kun bruge switchen til at dele iptv signalet til x-antal medie centre. Hvorfor er det så vigtigt at sende multicast trafik? Jeg vil jo netop ikke bruge min tv boks. /Kim |
Det er lige meget om det er pc eller tv boks. Din switch vil stadigvæk floode den multicast trafik ud på alle sine porte med mindre den har en igmp proxy indbygget, så den ved hvad for en port som har lavet requestet på den.
|
|
|
darkdevil
Bruger
|
Sendt: 21-September-2011 kl. 13:52 |
[/QUOTE] Okay det er jeg ikke helt med på. Jeg vil som sagt kun bruge switchen til at dele iptv signalet til x-antal medie centre. Hvorfor er det så vigtigt at sende multicast trafik? Jeg vil jo netop ikke bruge min tv boks. /Kim [/QUOTE] Det er lige meget om det er pc eller tv boks. Din switch vil stadigvæk floode den multicast trafik ud på alle sine porte med mindre den har en igmp proxy indbygget, så den ved hvad for en port som har lavet requestet på den. [/QUOTE]
Okay or det er et problem? Hvis vi antager der sidder 3 hosts som modtager iptv via min switch. Vil det så ikke virke med mindre at der er sat multicast på porten til iptv til de 3 hosts? Eller hvad ville der ske hvis jeg ikke sætter multicast op? Kan du anbefale en god billige router/switch som kan det? /Kim
|
|
Ozzy
Guld medlem
|
Sendt: 21-September-2011 kl. 14:05 |
darkdevil skrev:
|
Okay det er jeg ikke helt med på. Jeg vil som sagt kun bruge switchen til at dele iptv signalet til x-antal medie centre. Hvorfor er det så vigtigt at sende multicast trafik? Jeg vil jo netop ikke bruge min tv boks. /Kim [/QUOTE] Det er lige meget om det er pc eller tv boks. Din switch vil stadigvæk floode den multicast trafik ud på alle sine porte med mindre den har en igmp proxy indbygget, så den ved hvad for en port som har lavet requestet på den. [/QUOTE]
Okay or det er et problem? Hvis vi antager der sidder 3 hosts som modtager iptv via min switch. Vil det så ikke virke med mindre at der er sat multicast på porten til iptv til de 3 hosts? Eller hvad ville der ske hvis jeg ikke sætter multicast op? Kan du anbefale en god billige router/switch som kan det? /Kim [/QUOTE] Det som kan ske er at hvis du har 2 tv bokse som ser den samme kanal, og du så skifter på den ene så vil den anden tv boks dø indtil den laver en rejoin på kanalen igen. Bare søg efter en switch som kan håndtere igmp på edbpriser fx.
|
|
|
darkdevil
Bruger
|
Sendt: 21-September-2011 kl. 14:30 |
Ok. Så når jeg søger efter en switch som har igmp / igmp snooping, så kan jeg være sikker på at der er management i den? Eller skal jeg søge efter det også? For ved jo godt hvis jeg finder en router som har igmp / igmp snooping, så har den også management, men gælder det også for en switch? /Kim
|
|
Ozzy
Guld medlem
|
Sendt: 21-September-2011 kl. 15:03 |
darkdevil skrev:
Ok. Så når jeg søger efter en switch som har igmp / igmp snooping, så kan jeg være sikker på at der er management i den? Eller skal jeg søge efter det også? For ved jo godt hvis jeg finder en router som har igmp / igmp snooping, så har den også management, men gælder det også for en switch? /Kim |
Ja det kan du godt regne med, for at man sætte igmp proxy op skal den have et management interface.
|
|
|