|
Fona vildleder omkring DVB-T2 - værre end Expert |
Besvar | Side 123 6> |
Forfatter | |||
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Emne: Fona vildleder omkring DVB-T2 - værre end Expert Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 10:23 |
||
Fona giver direkte forkerte informationer omkring DVB-T2 på deres hjemmeside. Dette er ikke undskyldeligt for en stor markedsledende kæde som Fona. De er heller ikke nok at Fona skriver lidt et sted - hvis forbrugerne let ledes til at læse et andet sted - Der skal sgu ryddes op, så alle
informationer er rigtige. Teksten nedenfor er direkte usand og må vel være en overtrædelse af markedsføringsloven - som man burde anmelde. Fona skriver stadig 1 oktober 2011 (under "Elektronik nyheder" DVB-T2 Der er på nuværende tidspunkt ikke politisk besluttet ændringer i sendenettet som eksempelvis en overgang til DVB-T2. Ligeledes har Boxer som administrerer sendenettet udmeldt at de ingen planer har om ændring til DVB-T2. Men Boxer har pr 14 september netop udmeldt det absolut modsatte - at Boxer ikke blot har planer, men helt nøjagtigt vil omstille en hel mux til DVB-T2 pr 1 april 2012 - om kun 6 mdr. Alle apparater, der kun har DVB-T indbygget, vil for altid være afskåret fra at modtage bla TV2 HD - medmindre en ekstern boks anskaffes. Lars PS! Fona har rettet teksten på en anden side, så den ikke der er fejlagtig. Men den understreger stadig ikke, at DVB-T uden 2 er en 'fortidssikring' af ethvert nyt køb til brug med Boxer. Fona burde vel skrive: "Alle fjernsyn, der skal bruges til at modtage fra en antenne, skal være med DVB-T2 og CI+. I modsat fald vil visse kanaler - inklusiv TV2 HD - ikke kunne modtages efter 1 april 2012." Tilføjet: Linken har Fona rettet til en bedre tekst. 3-oktober-2011/lars Redigeret af reslfj - 03-Oktober-2011 kl. 17:11 |
|||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 10:29 | ||
Har du skrevet til dem og gjort dem opmærksom på fejlen?
|
|||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 10:41 | ||
Der er mange ting om den kæde der er mindre godt i forhold til de øvrige, så det er ingen overraskelse. Det er IMO ikke et sted hvor man skal gå hen for at få råd og vejledning. Jeg overhørte en dag jeg var inde i den lokale butik for at købe en HDD som jeg viste de havde, en af expedienterne sige til en kunde i forbindelse med et køb: Vi er sælgere ikke teknikkere. Hvor useriøst kan det være. Et hvert relevant spørgsmål skal da besvares kvalificeret .
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
bibihest
Guld medlem Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 10:50 | ||
Tyder mere på en fejl og manglende opdatering end vildledning.
|
|||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 11:13 | ||
Det kommer slemt an på hvad spørgsmålet var.
|
|||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 11:27 | ||
Det har du da ret i, men svaret skulle helt klart have været anderledes, som f.eks det må vil lige undersøge, eller det finder vi lige ud af.
De kender heller ikke forskel på FTA Sattelit og FTA DVB-T. Jeg ville før jeg fik SKY have en modtager så jeg kunne modtage Freeesat, og havde de nogle modtagere til det, det havde de så ikke, men ville få nogle senere, det viste sig så at det de fik var DVB-T, de andre solgte de skam ikke, da de jo solgte Canal Digital og Viasat. Hvorfor ikke klar besked med det samme, på et helt klart spørgsmål.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 12:28 | ||
Nej - der er et objektivt krav til vejledning og relevant information - det betyder også, at man ikke må gemme den rigtige information blandt en masse tekster med direkte usandheder. En usandhed er stadig usand uanset om det er sjusk eller bevist. Men personligt synes jeg at der burde være en almindelig pligt til at professionelle internetsider altid var rimeligt og rettidigt opdateret - for mig gerne under bødeansvar - men det er jo en lidt anden sag. Her er der jo tale om, at selv den rettede tekst ikke overholder købelovens krav om, at sælger skal give informationer, der har betydning for kundens beslutning. Det synes ikke længere at være et tilfælde, at netop Fona var/er part i en af DVB-T/MPEG-2 klagesagerne. Lars |
|||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 12:47 | ||
Slap
Nu Af. Vi er enige i at fejlinformation er problematisk, men din retorik om at alle butikker der laver fejl bare skal anmeldes, den er altså temmeligt hysterisk. Problemer kan altså godt løses uden at anmelde folk. |
|||
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 13:14 | ||
Nej - Branchen må følge med i den offentlige debat. Der er flere fine eksempler på at bla youSee har åbne øjne og læser her. Hvem synes du jeg skal jeg skrive til - (E-mail only) ? Lars |
|||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|||
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 13:23 | ||
@ reslfj
Nu har jeg ikke læst alle posterne i dine klagetråde så tilgiv mig hvis jeg har overset noget. Jeg er enig i udgangspunktet. Informationen skal være fyldestgørende og opdateret og det er da også godt at man kan finde informationen her på recordere hvis man leder lidt eller spørger efter den. Jeg synes dog at disse tråde lidt har karakter af at "råbe i en skov". - Det er fandeme højt, men der er ikke ret mange der hører det. Ville det ikke være mere konstruktivt rent faktisk at klage og i øvrigt lave en post der klart beskriver hvad der kommer til at ske, hvem det berører og hvilket udstyr der er nødvendigt og for hvem. Det sidste har du sikkert allerede lavet, men hvis ikke er du sikkert den bedst kvalificerede her ;-) Og ja.. Jeg har sendt Fona en mail om deres DVB-T2 information. De er åbenlyst for længe om at få fingeren ud. MVH tvkartoffel Redigeret af tvkartoffel - 01-Oktober-2011 kl. 13:44 |
|||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 13:38 | ||
Helt ærligt... Hvis du rent faktisk mener at "nogen" burde klage, så klag selv. Hvis "nogen" burde finde en mail-adresse til dig, så find den selv. Jeg er 100% enig i posten ovenfor. Hvis du mener der bør gøres noget, så GØR da noget, i stedet for at bræge løs, i et forum hvor du absolut ikke kan forvente at diverse firmaer følger med i alt hvad der bliver skrevet. |
|||
db89
Guld medlem Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 13:46 | ||
Den her side er nok brugbar for dig http://fona.dk/default.aspx?m=2&i=182 måske fona@fona.dk kunne være et sted at starte
|
|||
Besvar | Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |