recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Guide til digitalt kabel-tv fra YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGuide til digitalt kabel-tv fra YouSee

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Emne: Guide til digitalt kabel-tv fra YouSee
    Sendt: 28-November-2010 kl. 22:17

Denne tidligere guide er erstattet:

Redigeret af Lars - 07-November-2012 kl. 00:04
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2010 kl. 10:06
Kanon!
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2010 kl. 21:30
Det er bare en super godt skrevet guide.
Også det at der er info om den kommende ændring af, muligheden for tilkøb af ekstra kanaler.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 20:19
En lille tilføjelse til vejledningens s. 4:

YouSee TV Guide kan fra i dag fås som gratis applikation til Android-mobiltelefoner: http://www.androidzoom.com/android_applications/entertainment/yousee-tv-guide_owci.html
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
walker1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-November-2010
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 18:20
Lyder interessant.

Men...
Det er muligt, jeg blot er en dum københavner, men kræver det YouSee's dekoder, for at kunne tilvælge kanaler?

Eller at ens eget udstyr kan udstyres med et af YouSee fremsendt kort? Det vil de sikkert tage sig pænt betalt for, det gør alle de andre udbydere vist. (Boxer f.eks.)

Eller er det noget der sker 'i nærheden' af kunden, men ikke på dennes bopæl.
(kva min egen tråd om lidt af det samme)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 19:23

Hvis du har et TV med Kabeltuner, og det har de fleste i dag, så er det er CA modul og et programkort du skal bruge, hvis der ønskes andre kanaler end dem der er ukodet i nettet. De kanaler der er, er de samme som de Analoge + en del extra SD og HD kanaler.  
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af walker1 walker1 skrev:

Lyder interessant.

Men...
Det er muligt, jeg blot er en dum københavner, men kræver det YouSee's dekoder, for at kunne tilvælge kanaler?

Eller at ens eget udstyr kan udstyres med et af YouSee fremsendt kort? Det vil de sikkert tage sig pænt betalt for, det gør alle de andre udbydere vist. (Boxer f.eks.)

Eller er det noget der sker 'i nærheden' af kunden, men ikke på dennes bopæl.
(kva min egen tråd om lidt af det samme)

Det er svært at forstår hvad du spørger om. For bedre at forstå det har jeg kigget i den anden tråd.

Der skal ikke ske noget i nærheden af din bopæl for at du kan modtage digitalt, og du behøver ikke at henvende dig til YouSee. (Det er en anden sag, hvis du ønsker at skifte tv-pakke, fx ønsker at skifte fra Fuldpakke til Grundpakke. Det medfører at YouSee skifter filtre i et boksskab der kan være i din bebyggelse eller andetsteds).

YouSee sender allerede de analoge og de digitale kanaler i din tv-pakke (Fuldpakken) frem til dit antennestik. Det sker ukrypteret eller ukodet som man også siger. 

For at modtage din tv-pakke digitalt, skal du have digitalt modtageudstyr af typen DVB-C og helst MPEG-4. Det er forklaret i min Guide.

Der skal er ikke bruges programkort fra YouSee for at modtage de digitale kanaler i din tv-pakke (Fuldpakken), medmindre du hører til en af de få antenneforeninger der ikke har regional aftale med YouSee.

Programkort (YouSee Kort) kræves hvis du vil tilkøbe ekstrakanaler. Hvis du får en HD-boks  fra YouSee, får du adgang til on demand-tjenesterne StartForfra, Cinema og TV Arkiv, hvis du bruger kort i boksen.

Redigeret af Vilhelm - 30-Januar-2011 kl. 21:33
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 13:02
Og ret mig hvis jeg tager fejl!
Den gang YouSee begyndte sende Digitalt i UHF båndet, 472 til ca 600MHz, eller bånd IV (4).
Her gik jeg ud fra YouSee ikke måtte sende noget krypteret!  Een ting er man tager noget analogt men både begynde sende digitalt OG krypteret, ville dette have været lovligt?
Hvad som sker på Stofa fronten er en anden historie.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Og ret mig hvis jeg tager fejl!
Den gang YouSee begyndte sende Digitalt i UHF båndet, 472 til ca 600MHz, eller bånd IV (4).
Her gik jeg ud fra YouSee ikke måtte sende noget krypteret!  Een ting er man tager noget analogt men både begynde sende digitalt OG krypteret, ville dette have været lovligt?
Hvad som sker på Stofa fronten er en anden historie.

YouSee begyndte den 15. september 2009 at sende sine 3 tv-pakker (Grund-, Mellem- og Fuldpakken) ukrypteret. Før den tid sendte man de digitale versioner af public service-kanalerne i Grundpakken ukrypteret, mens alle øvrige tv-kanaler var krypteret. Allerede før 15. sept. 2009 kunne man derfor uden programkort modtage følgende digitale kanaler fra YouSee Kabel-tv:
DR1, DR2, DR Update, TV2, Tegnsprog, Synstolkning foruden de digitale radiokanaler.

Jeg har aldrig hørt at YouSee overtrådte nogen lov ved at sende de øvrige kanaler krypteret.

Tilføjelse 29. marts 2011:
Der er nyt fra YouSee om det udvidede kanalvalg, som er omtalt i guiden side 8, og som YouSee nu vil lancere den 1. juni 2011.  Jeg har i dag skrevet en del om det i denne forumtråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=95416&title=yousee-valgfri-ekstrakanaler-1-juni

Redigeret af Vilhelm - 29-Marts-2011 kl. 17:32
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2011 kl. 00:37
Vejledningen er igen ført helt up-to-date og indeholder således en grundig gennemgang af det nye produkt Ekstrakanaler som YouSee lancerede den 3. okt. 2011. De nye regler og priser for YouSee Kort og Tvillingkort gennemgås, og man kan finde en oversigt over de kanalændringer som YouSee vil gennemføre 21.-23. nov. 2011 og den 11. januar 2012. En hel del af det øvrige stof har været udsat for større eller mindre revisioner. En del indsatte links er udskiftet med nye fordi YouSee har ændret sin hjemmeside, bl.a. med nye bestillingssider.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 17:23
Tilføjelse til vejledningen side 8 hvor det nævnes at DR1 kommer i en MPEG4-kodet version 11. jan. 2012:

YouSee Support bekræfter over for mig i dag at DR1 vil blive sendt i en 720p MPEG4-version. Der oplyses ikke noget om bitrate, men det oplyses at det er DR der ikke har ønsket at kalde denne version for en HD-kanal. Som anført i vejledningen vil man fortsat kunne modtage DR1 i den nuværende analoge version og i digital standardversion (MPEG2).

Jeg har yderligere fået bekræftet at den nye 24-timers TV 2 Regioner (eksempelvis TV 2 Lorry) kun vil blive sendt i digitalt i MPEG2-version.

Redigeret af Vilhelm - 20-Oktober-2011 kl. 17:24
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 13:37
MPEG2/MPEG4
Fordi man bare vedtager MPEG4 via Masterne, er jo ikke det samme som, at man stopper alle udsendelserne i MPEG2 via Kablerne, min formodning, det er muligt prøve true med dette. Da burde dette vel ske ved en overgang til DVB-C2/MPEG4  Embarrassed

I stil med at Antenneforeninger skrev man først ville fordele HDTV med MPEG4 via kablerne. Uden et ord om at man også kunne sende HD selv med MPEG2, sådan er der så meget. Antenneforeninger og andre anvender "Dobbelte standarder for hvad de skriver og rent faktisk også gør!"

Enhver lov kan bøjes, og vil hermed også blive dette.  En person skrev om en tvungen fuldpakke, om denne skulle koste  kr. 400, kr. 800 pr mnd;  i 10 år, i 20 år eller altid!  Så en hvilken som helst tiltag om betaling for noget enkeltvist, altid vil blive op ad bakke.

Redigeret af moho - 21-Oktober-2011 kl. 14:40
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu