recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - højtalere til hybrid rørforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethøjtalere til hybrid rørforstærker

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
hks777 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2011
Sted: sønderborg
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Emne: højtalere til hybrid rørforstærker
    Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 12:36
hej

jeg overvejer at købe et par højtalere til min forstærker (link: http://www.mav-audio.com/base/product/tube_magic_a1/hardware_a1 )

min max pris er 3000-4000 kr for et sæt
jeg vil foretrække at de har en lidt varm lyd så man kan holde ud at høre knap så gode indspilninger/mp3 filer

jeg skal kunne høre dem inden jeg køber dem, så det betyder at det kun kan være i hifiklubben (sønderborg)
brugt er ikke en mulighed

edit: det er til et stereo setup kun til musik
edit2: gulv højtalere er ikke muligt, da jeg ikke har plads Ouch
edit3Wink:
det er ikke nødvendig at de kan spille voldsomt højt

citat: ang forstærkeren: " next up was the speaker output. I was a little wary hooking my speakers up, as I knew the power rating on the A1 was a little low, but a quick check with my speaker manuals revealed they would be driven safely, though barely, with wattage this low. So with that in mind, not expecting much, first up I hooked up my pair of Infinity Entra Ones, a mid-range pair of bookshelfs, via SignalCable Ultra Speaker Cables. I put on John Cougar Mellencamp's Scarecrow album first, and found myself quickly reaching for the volume knob. Not up - but down! In near-field listening, I found that my 89db bookshelfs were more than comfortable at around 9-10 o'clock on the volume knob. Getting results like these, I started to think this is what the A1's speaker outputs, I believe, were meant for: near-field or small room speaker listening. The imaging was just alright, and the sound signature was quite similar to headphone output, but I quickly realized that my speakers were the weak link in the chain here.

I decided to hook up my JBL 4311b studio monitors up next. I figured it was time for something heavier, so I put on Powerslave by Iron Maiden. Now these are some hefty speakers, it takes a decent amp to drive these to a level befitting of Maiden. I shouldn't have been so skeptical, Aces High blew me away. Raw power, the true sound signature of the A1 really shone through on the JBLs. The A1 was able to drive the JBLs to far more than adequate levels, needless to say I was speechless.  I think the A1 really sounded excellent on this album, the sweet midrange really shone through - distorted guitars sounded incredible. Sadly, the bass, though it had the weight, still sounded a bit loose, it just wasn't quite as tight as I felt it could have been. Now with speakers like these, i'd say the A1 would perform suitably in even a moderately large room - I didn't feel like power was an issue with high sensitivity speakers (91db) like these. Trust me, I drove this amp hard during Rime Of The Ancient Mariner, all the way up to 12-2 o'clock - more than enough for me, and I didn't hear any noticeable clipping, maybe the very smallest amount of soft clipping - or perhaps it was the sound of the picture frames rattling against the walls! ." fra head-fi og

"Easily drives Insignia NS-B2111 with plenty of output power remaining" også fra head-fi

har i nogle gode bud?

Redigeret af hks777 - 18-Oktober-2011 kl. 13:39
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 12:45
Av-connection har da vist også en stor butik nede ved sønderborg.
Til top
hks777 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Av-connection har da vist også en stor butik nede ved sønderborg.

ja det er da også rigtig Embarrassed så er den butik også en mulighed
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 12:52
Med en rør forstærker vil jeg anbefale højttalere med høj følsomhed, gerne et godt stykke over 90dB, her er Concept tættest på hos HFK, gerne deres gulvmodeller.
Til top
hks777 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Med en rør forstærker vil jeg anbefale højttalere med høj følsomhed, gerne et godt stykke over 90dB, her er Concept tættest på hos HFK, gerne deres gulvmodeller.

ok takSmile men nu er min forstærker en hybrid, både rør og solid stage, gælder det samme så?

jeg glemte at skrive at gulv højtalere, ikke er muligt, da jeg ikke har plads Ouch
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 13:10
Den leverer ikke meget power, så høj følsomhed er nok et must.
Se evt. på Klipsch som AV Connection fører, de benytter horn som er noget mere effektivt, og deres mindste standerhøjttaler har en effektivitet på 91dB, hvilket måske kunne gå.
Til top
hks777 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 13:20

Den leverer ikke meget power, så høj følsomhed er nok et must.
Se evt. på Klipsch som AV Connection fører, de benytter horn som er noget mere effektivt, og deres mindste standerhøjttaler har en effektivitet på 91dB, hvilket måske kunne gå.

dem kan jeg ikke finde?

det er ikke nødvendig at de kan spille voldsomt højt
Til top
hks777 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 13:32
i skal nok lige læse min første post igenWink
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 13:54
Det er denne http://www.av-connection.dk/?PGr=5237&ML=1888
Der nævnes at den virker med de 89dB til near field, eller i et småt rum, hvilket miljø skal du benytte dem i?
Til top
hks777 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 13:56

Det er denne http://www.av-connection.dk/?PGr=5237&ML=1888
Der nævnes at den virker med de 89dB til near field, eller i et småt rum, hvilket miljø skal du benytte dem i?

et lille værelse 6- 8 m2 tror jeg
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 15:00
Jeg havde antaget noget i stue størrelse.
I den størrelse tror jeg ikke at du behøver at tænke ALT for meget på følsomheden. Så er det vel bare ud og lytte hos HFK og AVC. Køb evt. forstærkeren først, og lån de højttalere du er interesseret i med hjem.
Til top
hks777 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 15:01

Jeg havde antaget noget i stue størrelse.
I den størrelse tror jeg ikke at du behøver at tænke ALT for meget på følsomheden. Så er det vel bare ud og lytte hos HFK og AVC. Køb evt. forstærkeren først, og lån de højttalere du er interesseret i med hjem.

ok Smile jeg har allerede forstærkeren
nogle modeller du synes jeg skal lytte til?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu