|
fazon F5 + Marantz SR5003 Opsætning driller |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-December-2011 kl. 12:39 |
|
jeg fik disse ind af døren i går.
Super fin højtaler.... og er glad for dem men det hele driller lidt.. lavede en mic. kalibrering på det. og den satte det til følgende Speaker = Large Deler = 60HZ SUB+Speaker = MIXED SUBWOOFER = YES Min Sub er en PV1... når jeg hører musik så aktivere den fint, og spiller derud af, og subben er ikke gennemtrængede, må indrømme jeg synes faktisk Fazon F5´eren spiller fint helt uden den sub, og nogle gange er PV1´en lidt frustrerende. men i film der slukker den, og der kommer INTET Lyd ud, ved Sub+speaker = BOTH kommer der en smule ud Sætter jeg speaker til "SMALL" så buldre subben løs, men det er vel ikke nødvendigt? vil bare gerne have den er der AKTIVT i film og måske lidt mere passivt i musik men Sr5003 har desværre ikke lige en MOVIE / MUSIC setting knap lige nu står de til Speaker LEFT = +1.5DB Speaker Right = + 1.0DB (Ja har et lidt skævt setup) SUB = -3.0DB (har sat den til +5DB i DTS Surround men det er ikke rigtigt nok) Som tilføjelse, så må jeg sige jeg nødigt vil undvære PV1´en under film... den levere oplevelsen Derudover hjælper den rigtig fint i meget musik, men som om hvis jeg tvinger den for meget med, så bliver bassen for stærk i forhold til resten af lydbilledet. Marantzen trækker det dog fint.. -30 DB og det er dejligt højt, og nuanceret, prøvede højtaleren i HIFIKLUBBEN på en M1, en Denon 2x50watt stereo og en AVR1912 for at se hvordan de klarede sig på dårligt udstyr.. AVR1912 kunne knapt rykke de CM9 man satte på men klarede FAZON OK skulle dog på -10DB for at der kom lidt lyddtryk.. så Marantzen har væsentligt flere krafter.
Redigeret af Rasmusdc - 03-December-2011 kl. 12:46 |
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej det skal den ikke. Den skal bare indstilles rigtigt, så vil det spille fint. http://www.frequence.dk/sites/toner.htm
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
uhh interessant guide.. så er der lidt at nørde med igen..
er dog stadig imponeret over hvor god en bass de 5,5" enheder i DAli´en giver, nej det er ikke filmisk bulderbass.. Men det passer bare så fantastisk ind i musikken (den musik jeg hører)
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tror at sub'ens placering har rigtig meget at sige, og om den er basportet. Har selv valgt at lukke min helt af i portene, da den havde tendens til bulder. Nu spiller sub'en ganske behageligt med i musik på 0 db, og i film på 3,5 db
Btw. Hvis nogen er lykkedes med at brænde en CD med de basfrekvenser på, vil jeg gerne købe et eksemplar Redigeret af Kampus - 03-December-2011 kl. 13:11 |
||
Rasmusdc
Funktioner
Tak(0)
|
|
den er ikke bass portet, det er et 2x8" der begge er aktive med en 500watt klasse D forstærker, den spiller meget præcist.. men spiller slet ikke når den bare står i standby i film, pga der ikke er noget fra forstærkeren at arbejde med.
Tilsluttet med et Van Der Hul Subwoofer kabel, og der skulle ikke være noget galt med det, da den virker fint når jeg ikke hører DTS eller AC3 lydspor
|
||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|
Min kan dog finde på at slukke alligevel, men det er så fordi der kun er dialog i filmen, og kun når det er TV-film. Med en BD tænder den med det samme inden der overhovedet kommer lyd, og er tændt gennem hele filmen
|
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er også vigtigt at Crossover er indstillet rigtigt. Det postede link vil hjælpe dig med at indstille Volume og Crosssover korrekt.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
Rasmusdc
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeps..
Volumen er sat MEGET lavt på sub´en for at holde den i live med mine gamle Beolab4.. hvor den kørte MAX db+ på Beolab 4(mener det var 12) og -2 på subben der var eneste måde at holde den i live rent faktisk at kører med M-DAX(aner ikke hvad det er) og Audyssy EQ.... nu til musik så holder den sig kørende hele tiden, også til alm TV... kun DTS og AC3.. men takker rigtig meget for alt hjælpen.... jeg vil lege med de frekevenser, alternativt så må jeg købe en strømspare skinne og så lade den tænde og slukke med AMP. men som sagt den spiller intet lyd ved Large / MIXED
|
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er jo så intet seperat LF spor som sender det til din SW, og ved Large har du fortalt din Reciver at LF skal over på dine fronter. Ved Small sendes LF til SW. |
||
|
||
Suckyboyfriends
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 612 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Flot højtaler
|
||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og ved stereo sendes der heller intet til sub i "direct mode"
|
||
Rasmusdc
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nope troede mixed betød mixed sub + speaker og both betød de overlapper hinanden. Men tak for hjælpen. Krydser fingre for de udgiver en f8 så må de her blive baghøjtalere
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |