recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONOS vil ikke efter Software update 12/13/2011
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SONOS vil ikke efter Software update 12/13/2011

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SONOS vil ikke efter Software update 12/13/2011
    Sendt: 14-December-2011 kl. 16:25
Hej,

mit SONOS er gået helt amok efter jeg har kørt opdateringen ind der kom i går (Software update 12/13/2011

Det startede med min PLAY:3 ikke gad connect igen. Har prøvet nogle reset på den, og den kom da også på et par gange, men falder konstant af. Lige nu er den på, men kan intet spille. Hverken WiMP eller netradio.

Derud over, har mine controllers meget svært ved at finde SONOS generelt. Alle controllere, undtaget iPad2, er opdateret i går også. 

Nogle der sidder med samme problem? 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 17:55
Har lige opdateret uden problemer, men er jo ingen hjælp for dig.

Måske du skal prøve at skifte wifi kanal på dine sonos enheder.

Jeg havde lidt udfald på mine, men efter jeg skiftede til anden kanal var problemerne løst.

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 23:07
Hej Hansie, og tak for dit svar.

Jeg har prøvet at skifte mellem kanalerne, men synes ikke det hjælper noget. Det er godt nok irriterende, og har nærmest opgivet at prøve at få det til at virke. 

Skrev inde på SONOS forum, og der er en supporter der kigger på det via en rapport man kan sende ind over ens SONOS netværk - spændende hvad han/hun har at sige.  

Lige nu kan jeg ikke engang stream til den passive CONNECT. Det er helt galt!..

Øv og øv..
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 19:49
Nu ved jeg ikke hvilke og hvor mange enheder du har, men evt. reset alle dine enheder. Start med din Bridge eller den Zone Player der er slået til kabel og opret en nyt netværk med den, der efter reset resten, og slå dem til dit nye netværk.
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 20:29
Jeg har også problemer med min play:5
Den vil ikke forbinde til radiokanalerne og den vil heller ikke hente den seneste opdatering. Musik via nas'en er ikke noget problem...
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af anoz anoz skrev:

Jeg har også problemer med min play:5
Den vil ikke forbinde til radiokanalerne og den vil heller ikke hente den seneste opdatering. Musik via nas'en er ikke noget problem...


Jeg har lige prøvet at slukke for alt sonos (på stikkontakten) og mit netværk (router og switch)... tændte for router, switch og sones i nævnte rækkefølge. Har lige fået opdateret sonos til 3.6 og kan høre radio igen...

Måske det også virker for dig?
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 11:38
Tak for jeres svar. Mit næste forsøg var også at slukke alt i hele netværket. Dog afventede jeg svar fra en SONOS supporter - og det har jeg fået nu.

Han kunne se i den rapport jeg har sendt ind, via en controller, at min Bridge stod for tæt på min router? ... Undret mig lidt over hvad det dog skulle have af betydning, men flyttede den så langt væk, som det SONOS netkabel man får med tillader. Og samtidig skulle jeg skifte til channel 1 (det var dog forsøgt før, men gjorde det selvfølgelig igen).

Tro det eller ej, men det spiller nu uden problemer?? Hvis det laver flere problemer, vil jeg selvfølgelig prøve metoden i nævner, da den virker for dig, anoz. Cool du fandt en løsning til din PLAY:5.

Men, et lille fif åbenbart. Din Bridge må ikke stå for tæt på dit netværksudstyr. Sådan. 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 11:45
Okay, lyder mærkeligt med bridgen, men så længe det virker.
Alt det med at lukke ned og starte op, det virkede åbenbart kun kortvarigt, for problemet er der igen nu... Kører uden bridge med min play:5 kablet direkte i min switch...
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 13:12
min bridge ligger 5 cm fra routeren uden problemer

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 13:16


Redigeret af hansie - 17-December-2011 kl. 13:18
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 14:29
hansie - jeg undre mig også.. Det var ca. samme afstand til min router og Apples Airport extreme. Det har også fungeret fint i siden jeg fik det sådan - indtil den opdatering kom, så skulle den rykkes.

Det virker underligt, men har altså hjulpet. Musikken spiller derud af nu.

DOG oplever jeg stadig med mellemrum, at controllerne påstår at jeg kun har en bridge, og ingen andre enheder. Så venter man lige lidt, og så er de fundet igen. Meget underligt..
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 14:39
Så har Clay fra SONOS endnu engang skrevet tilbage om min rapport jeg sendte til dem. Han siger han stadigvæk kan se enorm meget støj i min lejlighed, fra fx. andet wifi, baby radioer eller ligende.

Det er vel det man må leve med, når man bor i lejlighed. Ak. Men det kører nu stadig nogen lunde stabilt. 

anoz, har du prøvet at flytte rundt på din Bridge, og skifte channel til fx.1 eller 6 alt efter hvad den står på? 11 er selvfølgelig også en mulighed.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu