|
TV2 MUX3 |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Ham_Der
Guld medlem Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-December-2011 kl. 08:17 |
|
Jeg lavede lige en kanalsøgning her kl 8, og nu er TV2 åbnet i MUX3, i hvert fald her. På min boks ligger den på nr 36.
|
||
antilles
Super bruger Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Spændende. Er der egentligt nogen der har en komplet oversigt over hvad der ligger i hvilke MUX efter overgang til MPEG-4 og evt. også hvilken båndbredde de har fået tildelt. Der var jo en artikkel her på siden omkring MUX1 forleden: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=5963&zoneid=5
Martin
|
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er 10 kanaler i hvert MUX, der skal også være plads til EPG, så det er MAX 2 Mb/s til hvert program.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
AarhusBruger
Bruger Oprettet: 06-September-2009 Status: Offline Point: 118 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis man flipper lidt frem og tilbage imellem den nye Boxer TV2 og den gamle MUX1 TV2, så synes jeg at den nye er i dårligere kvalitet.
Om igen Boxer. Fjern nu nogle af alle de ligegyldige kanaler så vi kan få ordenlig bitrate til de resterende! |
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er jo klart at der er forskel MUX1 TV2 4,5 Mb/.s. Boxer Max 2 Mb/S, godt nok så på Boxer i MPEG4, men der er grænser for hvor langt ned men kan komme i bitrate.
Voldtægt er strafbart, men åbentbart ikke når det drejer sig om TV.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
antilles
Super bruger Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Bare sådan ud af interesse. Hvordan ser billedet ud efter skiftet til DVB-T2? Er det stadig 20Mb pr MUX og flere MUX'e eller bliver de breddere?
Ja det er vel sådan det går Men jeg vil da tro at Boxer gør det fordi de ved hvad de gør. Et velfungerende selskab undersøger markedet og hvad deres kunder vil have inden de ruller en løsning ud. Mit gæt er at der er flere der går ind for kvantitet end kvalitet end omvendt. Jeg var en tur i USA i foråret og blev meget forundret over hvor dårlige deres HD kanaler er. Det er vel samme problem, de pakker hundrede kanaler sammen og påstår det er HD fordi opløsningen er 720p - ikke et ord om bit rate...
|
||
Ham_Der
Guld medlem Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
På det lille 21" tv, min boks er tilsluttet, synes jeg ikke, der er ret stor forskel. Derfor kan der godt være forskel på en stor fladskærm.
Noget andet, jeg kom til at tænke på i den forbindelse, er kanalnavnene. Kommer der ikke til at være 3 eller 4 forskellige, der hedder noget med Østjylland (for mit vedkommende). Den landsdækkende TV2, som også bringer de sædvanlige regionalvinduer, regionernes egen HD kanal, og de nuværende regionalkanaler, der her hedder Østjylland. Så kommer der også TV2 HD, som jeg ikke ved om bliver regionsopdelt. Hvis den bliver det, hvordan kender man så forskel på den landsdækkende TV2 HD og TV2 Østjylland HD. Man kunne måske forestille sig, at Østjyllands egen HD kanal kommer til at hedde TV2 OJ HD (men hvad med Fyn)? |
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
TV2 vil jo være som den er nu, den kommer bare i 2 udgaver, en SD og en HD og så kommer der som bekendt også en seperat udgave fra de enkelte Regioner, (lokal) som vi kender det i dag når de sender regionale nyheder. Den vil så i stedet for sende 24/7/365. De vil så få navn efter Regionerne. (Lorry, Øst, Fyn, o.s.v.). På f.eks KabelTV EPG hedder hovedkanalen bare TV2.
|
||
|
||
urup
Guld medlem Oprettet: 12-December-2009 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 670 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
TV 2 HD vil vist kun sende TV 2 Lorrys regionale udsendelser. TV 2 Fyn og TV 2 Østjylland, vil får deres egen kanal i Mux 1 til de normale regionale programmer. Der udover mister de deres nuværende slot på den "4." kanal. TV 2 SD version vil være region-opdelt hos de fleste udbydere, og hos Boxer hvis Boxer sender kanalen i Mux 3 fremover. Jeg har læst nogle rygter med at TV 2 SD flyttes til Mux 4, som ikke er et regionsopdelt mux. Der bliver således TV 2 Østjylland SD, TV OJ og TV 2 HD men kun med Lorry.
|
||
Ham_Der
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vil den nuværende Kanal Østjylland ikke stadig være der, sammen med de andre regioner?
Den vil TV2 regionerne så ikke have mere med at gøre? Okay, TV2 Østjylland SD, TV2 HD, TV2 Østjylland HD og Kanal Østjylland? Det bliver mere overskueligt af, at TV2 HD kun sender Lorry. |
||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2006 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
- Velkommen til fremtiden. Digitalt tv bliver generelt ringere og ringere, grundet brug af lavere og lavere bitrater ...Dagsordenen må vel siges være blevet kvantitet over kvalitet._ _ Jeg har f.eks. haft HDTV siden 2004, og siden den gang er kvaliteten på [både SD og] HD også kun blevet ringere og ringere I HDTV's spæde start var det normalt med omkring 18-20 Mbit/s VBR på HD satellitkanalerne ....Se DET var sku tider og det så den gang ordentlig ud! I dag sender en god HDTV satellit kanal omkring 12-14 Mbit/s VBR, stadig med peaks op omkring de 20 Mbit/s, mens en dårlig HD kanal sender med omkring 8-10 Mbit/s. De 12-14 Mbit/s VBR ser i dag næsten lige så godt ud, men alså også kun næsten (det går ud over den spatiale opløsning), trods forbedringer af encode hardwaren. Men nu har f.eks YouSee fået den komplet dødfødte ide at de vil sende HD-lite med kun sølle 6,5 Mbit/s endog som CBR, mens Digi-tv (DR1 og regionerne fra nytår) også syntes de kan nøjes med 6,5 Mbit/s (i det mindste VBR) til deres HD-lite kanaler Jeg håber da at vi dermed har ramt bunden!
Redigeret af TBC1 - 02-December-2011 kl. 14:33 |
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du tænkler på Græsrods TV, det har hverken TV2 eller Regionerne noget med at gøre. Hvad der sker med det efter nytår aner jeg ikke, forhåbentlig lukker man det, det er da ikke værd at bruge tid på.
|
||
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |