|
Hold da kæft, det lyder godt! |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
noob
Junior bruger Oprettet: 06-April-2008 Status: Offline Point: 41 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-Januar-2012 kl. 14:05 |
|
Jeg har altid været interesseret i hifi, men har det meste af mit liv kun forestillet mig lyden. Som funktionær har jeg nu endelig fået opfyldt drømmen om et ordentligt anlæg med et par store kasser og en forstærker der leverer varen. Konen var lidt bekymret for indretningen, men da hun fik serveret sine yndligstoner gennem højttalerne og hun sagde "Hold da kæft, det lyder godt!", så tænkte jeg at det nok skulle gå. Vil bare sige at det for mig ikke så meget er specifikationer og diverse forkortelser der er afgørende, men i sidste ende oplevelsen af musikken, der er så dejlig at lytte til og føle på kroppen med et ordentligt anlæg.Næste stop må blive en gradvis opgradering til surround
|
||
Steen6400
Guld medlem Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2116 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
"Konerne" er ellers svære at imponere, det er i hvert fald min erfaring
Hvad har du fået?
|
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music |
||
noob
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vi startede også først i møbelhuset så hun var til at have med gøre da vi nåede til at skulle se på stereo... Jeg har fået et par B&W DM683 og en Nad forstærker. Måske lidt en kliche efterhånden men det fungerer
|
||
Allan Olesen
Guld medlem Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvilken NAD? Hvis det er en stereo-forstærker, har du sørget for at få en med HT Bypass, så den kan trække fronterne i et surround-setup?
|
||
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tillykke! Kan vi så få nogle billeder ;)
Hvis der ikke er planer om surround, er det da irrelevant.
|
||
noob
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er en NAD 355, som vist er udgået nu. Er bange for at den ikke har det. Men det må vel kunne lade sig gøre at bruge den til at trække fronterne i et surround-setup? Eller hvad??
Redigeret af noob - 08-Januar-2012 kl. 15:00 |
||
Irenicus
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så jeg kan se, skal man op i Master serien før NAD leverer HT passthrough indgange. Du vil kunne benytte den som effektforstærker i et surround setup, men du vil ikke kunne benytte forforstærker delen i den, som er den vigtigste del i når du spiller musikken.
|
||
noob
Funktioner
Tak(0)
|
|
Skidt pyt. Der går nok alligevel et par år inden jeg når så langt. Regner med at købe flere højttalere først, da forstærkere kan trække et sæt mere og en aktiv subwoofer mener jeg også kan tilsluttes. I al den tid er forstærkeren mere end rigeligt til mig.
|
||
beddemiz
Bruger Oprettet: 17-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 234 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har selv lige været igennem det med konen, vi nåede så til et "kompromis" der hed b&w dm685 og Denon ceol. Hun er super glad for brugervenligheden ( AirPlay) og jeg er faktisk også positivt overrasket over hvor godt det spiller. Det hele er så i hvid, men det var faktisk mit ønske :)
|
||
Sploink
Guld medlem Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Et glad for jeg ikke står i det dilemma med min kæreste. Der er der frit valg
|
||
Allan Olesen
Guld medlem Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Gider du lige gøre en indsats for at læse tråden, før du korrekser mig? Du kan nøjes med at læse allerførste indlæg, så det er ikke nogen kæmpeudfordring. |
||
Irenicus
Funktioner
Tak(0)
|
|
Havde læst den, men missede sidste linje. Søndagsgalde?
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |