|
MacBook Pro til skærm?! |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Januar-2012 kl. 00:23 |
Hvad er det nu for et kabel jeg skal bruge fra min MacBook Pro sådan jeg kan tilslutte den til en computerskærm via HDMI? Jeg skal bruge en eller anden converter, ikke?
En der kan henvise til en de ved virker? Og noget helt andet: hvis jeg sætter min MacBook Pro 15" til en 24" skærm, hvordan vil det så se ud? Kan den fylde hele skærmen ud, nu hvor de 24" er wide-screen og det er Mac'en jo ikke?
|
|
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Såvidt jeg kan se laver Apple ikke selv en adapter direkte til HDMI; her ville de nok henvise til en Mini DisplayPort til DVI-adapter, som du så kunne sætte et DVI til HDMI-kabel i. Nogle andre laver dog adaptere som disse. Jeg rådede også engang en kollega til at gå ned i butikken og spørge, da han skulle sætte sin Air til et TV, og så fik han åbenbart et kabel der gik direkte fra DisplayPorten til HDMI, men det kan jeg ikke umiddelbart finde på hjemmesiden.
Din Macbook kan selvfølgelig godt finde ud af at sende en anden opløsning ud af DisplayPorten end den der er på den indbyggede skærm. Hvorvidt du så vil bruge begge skærme eller kun én kan du bestemme ved at lukke den indbyggede skærm ned eller ej. |
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
|
![]() |
|
rapsacdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Rødovre Status: Offline Point: 633 |
Jeg bruger selv følgende kabel og det fungere fint.
Det fåes også i andre længder. Jeg mener der skal en MacBook Pro fra 2010 eller nyere til, for at kunne få lyd ud af displayporten.
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Jeg bruger denne, så kan jeg ændre kabel længde: http://www.av-cables.dk/billede_kabler/mini_displayport_kabel/mini_displayport_hdmi/mini_displayport_til_hdmi_adapterkabel_020_m_3984_da.html
Fungere også med med lyd og surround, også hvis der er windows 7 på din MacPro
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2815 |
Det er korrekt, man skal dog være opmærksom på at ikke alle adaptere virker med lyd, heller ikke selvom de er angivet til at skulle virke - det er lidt af en jungle desværre. |
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Det ser sgu fint ud alt sammen drenge, takker!
Men hvis jeg bestiller sådan et mini display til HDMI, så kan Mac'en godt selv finde ud af at fylde hele skærmbilledet ud på min 24" skærm? selvom den kører 1920x1080 opløsning? Jeg læste nemlig et eller andet sted at mange havde problemer med at få Mac'en til at spytte et widescreen format ud? Nogle der kan bekræfte dette? @Potter: det du linker til, er der lyd i den adapter? For jeg kan se at de ikke skriver "m/lyd" som de gør ved dette her kabel f.eks. http://www.av-cables.dk/billede_kabler/mini_displayport_kabel/mini_displayport_hdmi/mini_displayport_til_hdmi_kabel_m_lyd_1_m_6236_da.html Redigeret af ladiesman217 - 10-Januar-2012 kl. 10:40 |
|
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
Det kan jeg selv sagt ikke bekræfte. Jeg har ingen problemer med at få min MacBook Pro 13.3" til at fylde min 1680*1050 skærm ud.
|
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
Skærmen på din Macbook Pro er 16:10, mens din eksterne skærm (hvis den kører 1920x1080) er 16:9. Der er derfor en lille smule forskel i skærmarealer, men begge dele er altså Widescreen.
Hvis du kun benytter din eksterne skærm (og lukker låget på din MBP) så bør den selv finde ud af det uden problemer - så får du kun de opløsninger frem som passer til skærmen.
Hvis du benytter begge skærme, så ved jeg ikke hvordan det skal opsættes, men det bør jo kunne lade sig gøre.
Da jeg forbandt min MBP til mit Thunderbolt Display (med MBP åben og skærmen tændt) så var der sorte kanter i siderne på Thunderbolt Displayet. Så snart jeg lukkede MBP og skærmen slukkede indstillede opløsningen sig automatisk.
Jeg har ikke haft behov for at bruge begge skærmene, så har ikke undersøgt hvordan det gøres endnu.
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
|
|
![]() |
|
Ohh tak for det jonas, men så tænker jeg bare... når jeg lukker låget i på min Mac i dag, så går computeren i dvale, men det vil så ikke ske, når jeg har en ekstern skærm sat til den?
|
|
|
|
![]() |
|
@Potter sorry jeg læste ikke at der står "Adapteren understøtter lyd" så er dit forslag jo det mest optimale i og med at jeg selv kan skifte HDMI længder
![]() http://www.av-cables.dk/billede_kabler/mini_displayport_kabel/mini_displayport_hdmi/mini_displayport_til_hdmi_adapterkabel_020_m_3984_da.html |
|
|
|
![]() |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |