|
Licens efter 11/1-2012? |
Besvar | Side 123 6> |
Forfatter | ||
Muffeh
Guld medlem Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 15-Januar-2012 kl. 19:43 |
|
Hey folkens!
Jeg kom til at tænke på, da vi her i huset snakkede omkring det med skift til MPEG-4 her pr. 11 Januar 2012. Og i den forbindelse kom jeg til at tænke på, hvad med de personer, som kun modtog DR & TV2, førhen, og ejer et tv uden digital tuner, er de stadig tvunget til at betale licens, efter som de ikke længere kan modtage disse kanaler? Jeg ved godt at bare du ejer en mobil, tablet, har internet, eller en radio skal man betale licens, men jeg ber jer lige om at se bort fra dette, og KUN tænke på tv'et! Altså, hvis du spørg mig, burde man da lovligt ku gå ud og afmelde sin licens betaling til DR, indtil man enten anskaffer sig et TV med MPEG-4 tuner, eller en digital tuner til at klare det for sig. (eller selvfølgelig bestiller en anden tvpakke så man igen kan se tv) Men er der nogen af jer, der rent faktisk ved hvordan loven er på det område? kan man blive fritaget fra licensen hvis ikke man kan se tv mere efter 11 januar? Og hvor mange af jer vil give mig ret i min holdning?.. |
||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
||
Muele
Guld medlem Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hypotetisk pladder, vhis du spørger mig.
Men et tv der ikke kan bruges til at se tv på, kræver ikke mere licens end en computermonitor. Det er jeg også sikker på at du kan få licenskontoret til at godtage. |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19458 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Da der via antenne ikke har været sendt analogt siden 2009, har de haft en kende svært ved at se tv frem til skiftet til Mpeg4 her forleden, hvis de kun har analog tuner........ Klaus |
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5267 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Medielicens
Så ja, der skal betales.
Mvh JørgenT Redigeret af JørgenT - 15-Januar-2012 kl. 21:32 |
||
Muffeh
Guld medlem Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
@Muele - Kan godt være du syns det, men det nu meget aktuelt.
@KlausDM - Rigtigt, tænkte jeg ikke lige på. det var nu mest fordi de i vores antenneforening skiftede fra analog signal til digitalt signal på DR og TV2 er forleden, mens alle andre kanaler i vores kanalliste (tv3, discovery mm.) stadig sendes ud analogt. - Mit tv er et tv med kun MPEG-2, og først 6 måneder efter jeg købte det kom det med MPEG-4 frem. og de gamles tv er et gammelt et uden digital tuner, så vi har været nød til at sætte en MPEG-4 boks op for at de kan modtage kanalerne igen. @JørgenT - Kan jo ikke være rigtigt man skal betale licens, hvis du har et tv der reelt set ikke kan modtage nogen kanaler? det svare jo næsten til at man skal betale licens for bare at eje en DVD film? |
||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
||
db89
Guld medlem Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du kun ejer et tv hvor du ikke har adgang til kabel tv eller andre former modtagelse og dit tv ikke understøtter MPEG-4 så vil jeg tro at du måske kunne slippe for at betale for licens hvis du ikke ejer noget som kan modtage radio eller har adgang til internettet. Jeg mener at man engang kunne blive fritaget for tv licens selvom man ejede tv hvis man kunne fremvise en kvittering fra et radio/tv værksted på at de havde fjernet tv tuneren.
|
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19458 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Var de der ikke som digitale kanaler også? Klaus |
||
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som det fremgår af JørgenT's link, så er det stort set umiligt at undgå at betale licens medmindre man bor i en jordhule uden kontakt til omverdenen:
Hvis du har et eller flere af disse apparater, skal du betale medielicens:
/ask Redigeret af jacobask - 16-Januar-2012 kl. 07:37 |
||
opzouten
Guld medlem Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er da bare at gå ind på dr.dk og melde den fra.
|
||
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja ok, forkert formulering. kunsten er ikke at afmelde sig, men ikke at falde ind under en kategori der "skal" betale licens... /ask |
||
perf
Super bruger Oprettet: 21-November-2005 Status: Offline Point: 327 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
pointen er vel at det gamle TV ikke længere falder ind under kategorien "TV" mvh
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du kan ansøge på de gamles vegne om nedsættelse af licensen. I gamle dage var det vist til det halve
|
||
Besvar | Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |