recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flytte iPhone til en anden iPhone?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flytte iPhone til en anden iPhone?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flytte iPhone til en anden iPhone?
    Sendt: 18-Januar-2012 kl. 14:46
Eeeeh altså jeg mener: Hvordan flytter man nemmest, indstillinger, notater, sms'er, kontakter - nå ja, alt - fra én iPhone til en anden iPhone (begge vist nok iPhone 4). Hvordan gør man step by step?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 14:47
Du sørger for at der er taget en backup af den gamle (enten i iTunes eller via iCloud), og så gendanner du den nye ud fra den backup.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 15:02
Lyder fornuftigt nok. Nu spørger iTunes om jeg vil opdatere software versionen - skal jeg det, eller er det en dårlig idé? Kan ikke lige umiddelbart finde en backup funktion i iTunes - hvor er den?

Thorvald.
Til top
tennisbold Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-November-2008
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tennisbold Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 15:42
Jeg er lidt i tvivl, om det er telefonens software, som iTunes spørger om at opdatere, eller om det er selve iTunes-versionen, der skal opdateres. Begge dele er altid fornuftigt at gøre. Dog skal man ALTID tage en backup af sin iPhone, før man opdaterer softwaren på den. Det kan du gøre ved at højreklikke på din iPhone i iTunes til venstre i skærmbilledet og vælge Sikkerhedskopiér e.l. Endvidere skal du være sikker på at have synkroniseret musik med iTunes, da det ikke bliver gemt i sikkerhedskopien. Det er i hvert fald ikke min erfaring.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Lyder fornuftigt nok. Nu spørger iTunes om jeg vil opdatere software versionen - skal jeg det, eller er det en dårlig idé? Kan ikke lige umiddelbart finde en backup funktion i iTunes - hvor er den?

Du bør sørge for at begge telefoner er på iOS 5.0.1.

iTunes laver normalt en backup, når man synkroniserer telefonen, men ellers kan man højreklikke på telefonen i listen i venstre side go vælge at tage en backup.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af tennisbold tennisbold skrev:

Endvidere skal du være sikker på at have synkroniseret musik med iTunes, da det ikke bliver gemt i sikkerhedskopien. Det er i hvert fald ikke min erfaring.

Backup'en gemmer oplysninger om hvilken musik og hvilke apps der synkroniseres med den pågældende iTunes, men ikke selve musikken og apps.
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 01:46
For alt andet end musik så er iCloud klart nemmest at bruge. 

http://www.apple.com/icloud/setup/

Så tager den backup til Apple's server. Når du så starter den anden iPhone op for første gang, så får man muligheden for at logge ind med sit eksisterende Apple ID. Og hey presto, telefonen downloader selv alle dine gamle indstillinger, kontakter, kalenderaftaler, beskeder og Apps ned på telefonen uden at du selv behøver røre en finger. 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 04:25
Ok - når jeg nu på et tidspunkt har flyttet alt fra den ene telefon til den anden. Hvordan sletter jeg så alt på den oprindelige telefon??

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 04:31
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

For alt andet end musik så er iCloud klart nemmest at bruge. 

http://www.apple.com/icloud/setup/

Så tager den backup til Apple's server. Når du så starter den anden iPhone op for første gang, så får man muligheden for at logge ind med sit eksisterende Apple ID. Og hey presto, telefonen downloader selv alle dine gamle indstillinger, kontakter, kalenderaftaler, beskeder og Apps ned på telefonen uden at du selv behøver røre en finger. 

Jeg er ikke sikker på at jeg kan huske Apple ID. Har stort set ikke brugt det. Så når jeg nu alligevel har iTunes, er det vel nemmest at bruge det?

Thorvald.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 08:41

Ok - når jeg nu på et tidspunkt har flyttet alt fra den ene telefon til den anden. Hvordan sletter jeg så alt på den oprindelige telefon??

Du går i Indstillinger > Generelt > Nulstil > Slet at indhold og indstillinger.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Du går i Indstillinger > Generelt > Nulstil > Slet at indhold og indstillinger.

I iTunes eller på telefonen?

Thorvald.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 10:30
På telefonen. Du kan dog også gendanne telefonen på computeren fra "generelt" fanebrevet i iTunes.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu