|
Flytte iPhone til en anden iPhone? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7973 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Januar-2012 kl. 14:46 |
|
Eeeeh altså jeg mener: Hvordan flytter man nemmest, indstillinger, notater, sms'er, kontakter - nå ja, alt - fra én iPhone til en anden iPhone (begge vist nok iPhone 4). Hvordan gør man step by step?
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8665 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du sørger for at der er taget en backup af den gamle (enten i iTunes eller via iCloud), og så gendanner du den nye ud fra den backup.
|
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7973 |
|
Lyder fornuftigt nok. Nu spørger iTunes om jeg vil opdatere software versionen - skal jeg det, eller er det en dårlig idé? Kan ikke lige umiddelbart finde en backup funktion i iTunes - hvor er den?
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
tennisbold ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
|
Jeg er lidt i tvivl, om det er telefonens software, som iTunes spørger om at opdatere, eller om det er selve iTunes-versionen, der skal opdateres. Begge dele er altid fornuftigt at gøre. Dog skal man ALTID tage en backup af sin iPhone, før man opdaterer softwaren på den. Det kan du gøre ved at højreklikke på din iPhone i iTunes til venstre i skærmbilledet og vælge Sikkerhedskopiér e.l. Endvidere skal du være sikker på at have synkroniseret musik med iTunes, da det ikke bliver gemt i sikkerhedskopien. Det er i hvert fald ikke min erfaring.
|
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8665 |
|
Du bør sørge for at begge telefoner er på iOS 5.0.1. iTunes laver normalt en backup, når man synkroniserer telefonen, men ellers kan man højreklikke på telefonen i listen i venstre side go vælge at tage en backup. |
||
![]() |
||
|
Backup'en gemmer oplysninger om hvilken musik og hvilke apps der synkroniseres med den pågældende iTunes, men ikke selve musikken og apps. |
||
![]() |
||
TobiasKM ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
|
For alt andet end musik så er iCloud klart nemmest at bruge.
http://www.apple.com/icloud/setup/ Så tager den backup til Apple's server. Når du så starter den anden iPhone op for første gang, så får man muligheden for at logge ind med sit eksisterende Apple ID. Og hey presto, telefonen downloader selv alle dine gamle indstillinger, kontakter, kalenderaftaler, beskeder og Apps ned på telefonen uden at du selv behøver røre en finger. |
||
![]() |
||
|
Ok - når jeg nu på et tidspunkt har flyttet alt fra den ene telefon til den anden. Hvordan sletter jeg så alt på den oprindelige telefon??
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
|
Jeg er ikke sikker på at jeg kan huske Apple ID. Har stort set ikke brugt det. Så når jeg nu alligevel har iTunes, er det vel nemmest at bruge det?
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
|
Du går i Indstillinger > Generelt > Nulstil > Slet at indhold og indstillinger. |
||
![]() |
||
|
I iTunes eller på telefonen?
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
På telefonen. Du kan dog også gendanne telefonen på computeren fra "generelt" fanebrevet i iTunes.
|
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |