recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor skriver I ikke om det? 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor skriver I ikke om det? 

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér evilguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor skriver I ikke om det? 
    Sendt: 21-Januar-2012 kl. 14:44
Hej Jens

Det er jo svært at være ueing i din kommentar. Jeg har fuld forståelse for at YouSee bibeholder deres analoge kanaler, hvorfor de bliver nød til at have både MPEG2 og MPEG kanaler, fem versioner af samme TV kanaler og hvorfor YouSee er nød til at benytte en konstant bitrate.

Jeg tillader mig blot at sætte YouSees udtalelser i det korrekte historiske lys - f.eks. at YouSee ligger som de har redt.

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Omkring kritiske artikler

Recordere.dk har skrevet de ting der er kommet frem. 

Vi har haft recordere.dk's brugere på besøg hos YouSee, og haft en meget tæt og opsøgende dialog med YouSee omkring HD og HD på regionerne.

Jeg har kun ét spørgsmål - hvornår har I skrevet en artikel om citat: "de ting der er kommet frem"?

Vi har fået svar, og de svar har vi bragt videre såfremt de havde relevans, men forvent ikke at hver gang en bruger råber op i forumet, så skriver recordere.dk en artikel.

Hvis recordere.dk skal accepteres for at være et seriøst medie, så bliver recordere.dk også nogle gange nød til at skrive artikler om aktuelle emner - og emner der nogle gange er mindre pæne overfor YouSee (og andre).

Du skriver selv Recordere.dk har haft en TÆT og OPSØGENDE dialog med YouSee - men det er der jo ikke kommet mange artikler ud af? Jo der kom selvfølgelig den ene artikel, der samtidig var en invitation til fyraftensmøde.

Det er bare slående at Recordere.dk ikke har nævnt sagen om YouSees lovovertrædelse(regionernes manglende HD-kanalaer hos YouSee) med ét eneste ord, selvom om flere af Recordere.dks faste journalister læser med i trådene.

Jeg har fuld forståelse for at recordere.dk ikke altid skriver historier på baggrund at "sure" debatører, men ind i mellem så kommer der en sag på banen, som ligger så meget til foden, at man som seriøst journalist MÅ skrive den.

Hele sagen omkring YouSees lovovertrædelse ved ikke at udsende TV2 regionerne i HD-format er et fremragende eksempel på en VIGTIG og RELEVANT historie, som Recordere.dk indtil nu IKKE har bragt.

Hvis man som special-medie IKKE bringer en så relevant historie, så er der simpelthen noget galt - efter min personlig mening.

Det svarer til at Ekstra Blandet ikke vil bringe en historie om Thornings skatteunddragelse eller JyllandsPosten ikke vil skrive om Peter Brixtoftes magtmisbrug. Okay, YouSees lovovertrældelse er slet ikke helt i samme kategori, men det er slående at Recordere.dk ikke har nævnt historien med ét eneste ord.

Historien var dog god nok til at TVnyt.com og FPN.dk (Jyllands Posten) tog sagen op, men sagen var vel bare ikke interessant nok for Recordere.dks målgruppe til at man vil bruge de 9 minutter, det tager at skrive en citat-historie fra FPN.dk MEGET GRUNDIGE gennemgang af sagen.

Men nu skal jeg selvfølgelig ikke brokke mig mere, da jeg nu officielt er part i den verserende sag hos Kulturstyrelsen. Da jeg er part i sagen, så skal mit indlæg selvfølgelig taget med et stor gran salt, og jeg ser selvfølgelig kun sagen fra én vinkel.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 15:00
@Evilguy.

Ib Konrad svarede personligt i forumet, og derfor oprettede vi ikke en artikel. 

Vi mener faktisk at sagen om kvaliteten på HD er meget vigtigere for vores brugere, end sagen om must carry af p.t. opscalerede SD kanaler. Jeg er sikker på at der sidder både programplanlæggere og teknikere hos YouSee lige nu og bider sig i læberne fordi den netop overståede programomlægning overså dette vigtige faktum.

Pøj pøj med din sag.

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér evilguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 15:39

@Evilguy.

Ib Konrad svarede personligt i forumet, og derfor oprettede vi ikke en artikel. 

Vi mener faktisk at sagen om kvaliteten på HD er meget vigtigere for vores brugere, end sagen om must carry af p.t. opscalerede SD kanaler. Jeg er sikker på at der sidder både programplanlæggere og teknikere hos YouSee lige nu og bider sig i læberne fordi den netop overståede programomlægning overså dette vigtige faktum.

Pøj pøj med din sag.

Hej Jens

Ib Konrad Jensen svarer i en tråd i sin form af pressechef for YouSee. Når en pressechef officielt svare på et spørgsmål, så er det fløjtende lige meget om et sådan svar kommer på Facebook, Recordrere.dk eller til Berlingske tidende. At Ib svarer direkte i tråden FORHINDRER på INGEN måde Recordrere.dk i at skrive en artikel om en så aktuelt sagt som lige nøjagtig YouSees lovbrud.

At YouSee arbejder på sagen - har du spurgt YouSee om det? - er sådan set sagen underordnet. YouSee har VALGT ikke at følge loven selvom lovgivningen har været i høring i flere måneder og loven har været kendt i over en måned.

Det slående ved denne sag er, at Recordere.dk ikke har nævnt lovbruddet med én eneste sætning. Det er efter min mening direkte useriøst, hvis man vil have et omdømme som et seriøst medie.

Jeg er IKKE ude på at svine YouSee til, men jeg UNDRER mig MEGET over den måde Recordere.dk har valgt at sylte sagen på. Andre medier har kigget på sagen i 20 sekunder og vurderet at sagen er  relevante, men hos Recordere.dk - der officielt jo er et special-medie - har man valgt helt at lukke øjnene, stikke fingrene i øjrene og råbe la la la... Okay, det er selvfølgelig kun min tolkning af sagen, men hvis jeg fik min hyre som journalist på recordere.dk, så havde jeg skrevet den artikel for flere dage siden - uanset om YouSee er en god samarbejdspartner. Andre specialmedier kan sagtens skrive "kritiske" artikler uden at det går udover deres samarbejde med virksomhederne.

Det er dybt useriøst - men det er selvfølgelig kun min mening. Personligt så jeg valgt at klage min nød til de relevante myndigheder, da Recordere.dk ikke tog sagen op og stillede de kritiske spørgsmål, som man som special-medie BØR kunne stille YouSee. Det var mit valg at gå den vej, men jeg valgte den måde pga. blandt andet Recordere.dks manglende omtale af sagen, og YouSees pressechef der ikke ville love "bod og bedring" før om 11 måneder.

Al respekt for at Recordere.dk ikke har ansat journalister med fire års studietid fra RUC, men derfor kan man altså godt publisere andet end pressemeddelser og produktnyheder -bare én gang hvert halve år.

Redigeret af evilguy - 21-Januar-2012 kl. 15:56
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Det slående ved denne sag er, at Recordere.dk ikke har nævnt lovbruddet med én eneste sætning. Det er efter min mening direkte useriøst, hvis man vil have et omdømme som et seriøst medie.

Der er muligvis en historie i det med at mediepolitikere og Kulturministeriet har jappet de regionale HD-kanaler igennem, og her i sidste øjeblik opdager at ingen vist - udover regionerne selv - sender kanalerne i HD.

Men at YouSee ikke har kunnet nå at rette deres net til henover julen er ingen historie. Det har de øvrige TV-distributører jo heller ikke nået. Viasat sender kanalerne i SD. Canal Digital sender dem slet ikke, og såvidt jeg kan se har Stofa dem heller ikke på programmet.

Giv nu projektet den tid det kræver. De HD-kanaler er i en indkøringsfase - på alle tænkelige måder.

Der er ingen nyhed i det - for os. Set herfra et det blot en storm i et glas vand. Men skulle vi sidde her om et år, og der fortsat ikke er nogen der udsender de kanaler i HD, så kan vi tale om en farce.

/Lars

Redigeret af Lars - 21-Januar-2012 kl. 17:05
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér evilguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Der er dog muligvis en historie i det med at mediepolitikere og Kulturministeriet har jappet de regionale HD-kanaler igennem, og her i sidste øjeblik opdager at ingen vist - udover regionerne selv - sender kanalerne i HD.

Men at YouSee ikke har kunnet nå at rette deres net til henover julen er ingen historie. Det har de øvrige TV-distributører jo heller ikke nået. Viasat sender kanalerne i SD. Canal Digital sender dem slet ikke, og såvidt jeg kan se har Stofa dem heller ikke på programmet.

Giv nu projektet den tid det kræver. De HD-kanaler er i en indkøringsfase - på alle tænkelige måder.

Der er ingen nyhed i det - for os. Set herfra et det blot en storm i et glas vand. Men skulle vi sidde her om et år, og der fortsat ikke er nogen der udsender de kanaler i HD, så kan vi tale om en farce.

/Lars

Recordere.dk har selv bragt nyheden for et år siden:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=4700&zoneid=5

YouSee har været part i høringsperioden og de har haft alle muligheder for at påvirke bekendtgørelsen. De var advaret på forhånd og at det "kom som lyn fra en klar himmel" er en direkte fordrejning af sandheden.

Viasat og Canal Digital er ikke kabel-tv operatører og de er derfor ikke omfattet af bekendtgørelsen - og de kan derfor gøre som det passer dem.

Hvis det virkelig er Recordere.dks holdning at det hel er mediepolitikere og Kulturministeriets skyld - hvorfor skriver I så ikke en artikel om det?

Hvorfor forsøger I bevidst at holde denne sag hemmelig? Hvorfor må læserne på recordere.dk ikke få at vide, at de nye regionale TV-kanaler ikke bliver udsendt i HD, som loven siger?

Uanset hvordan man vender og drejer sagen, så BURDE recordere.dk har skrevet en artikel om sagen - uanset hvordan I ønsker at vinkle sagen.

Der bliver nævnt ordet farce... Det ord vil jeg gerne bruge om denne sag, men jeg behøves ikke vente 11 måneder på at bruge det. Jeg har et par andre iagttagelser, som jeg gerne vil bruge ordet om.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 18:31

YouSee har været part i høringsperioden og de har haft alle muligheder for at påvirke bekendtgørelsen. De var advaret på forhånd og at det "kom som lyn fra en klar himmel" er en direkte fordrejning af sandheden.

De regler som du vil have håndhævet er først gjort bekendt overfor TV-distributørene d. 12. december 2011, og trådt i kraft d. 11. januar 2012.

De kan læses her.

Det er altså noget helt nyt, og årsagen til at ingen af TV-distributørene er nået at blive klar. Der er ingen nyhed i det, andet end det med at de nye regler virker til at være blevet jappet igennem alt for hurtigt.

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér evilguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 19:02
Alle berørte selskaber blev informeret om høringen den 27/10-2011:
https://www.borger.dk/Lovgivning/Hoeringsportalen/Sider/Fakta.aspx?hpid=2146002896

Som det fremgår af høringsbrevet så modtog YouSee også brevet.

Men det bliver først rigtig godt når man læser svaret fra Morten Bull/ YouSee: https://www.borger.dk/Lovgivning/Hoeringsportalen/dl.aspx?hpid=31179

Men tilbage til emnet: Lars, hvornår viser I, at I er et uafhænigt medie, som TØR skrive kritisk artikler?

Jeg spørger lige igen: Hvorfor forsøger I bevidst at holde denne sag hemmelig? Hvorfor må læserne på recordere.dk ikke få at vide, at de nye regionale TV-kanaler ikke bliver udsendt i HD, som loven siger?
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 19:27
Johnny.

Nu stopper du altså. Vi holder ingenting hemmeligt. Havde vi gjort det havde du nok været banned fra forum og kommentartråd for længst.

Kør nu din sag igennem de instanser du har sat igang i, og stop med dine tomme og grundløse anklager imod recordere.dk.
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér evilguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 19:57

Johnny.

Nu stopper du altså. Vi holder ingenting hemmeligt. Havde vi gjort det havde du nok været banned fra forum og kommentartråd for længst.

Kør nu din sag igennem de instanser du har sat igang i, og stop med dine tomme og grundløse anklager imod recordere.dk.

Godt - så holder jeg om med at stille kritiske spørgsmål til recordere.dks manglende omtale af sagen.

Jeg skal nok holde recordere.dk brugere informeret om sagen.

Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 20:07
Lyder godt. Vi er spændte på at høre hvordan det går.
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 20:11

Godt - så holder jeg om med at stille kritiske spørgsmål til recordere.dks manglende omtale af sagen.
Tak.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Point: 818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 22:00
HUSK peace and love.   (sorry)Thumbs Up 
  carsten
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu