|
Ingen regional HD-kanal til YouSees kunder |
Besvar | Side 123 15> |
Forfatter | ||
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3977 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-Januar-2012 kl. 16:14 |
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
||
db89
Guld medlem Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kom til at tænke på om det så egentligt overhovedet er tilladt at div IP-tv udbydere som feks TDC og Fullrate så vidt jeg ved ikke leverer Must Carry kanalerne i HD. Grunden til manglende HD er så nok på grund af den begrænsende båndbredde.
|
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, lovgivningen er helt klar, det er der ingen tvivl om, så derfor skal den også efterleves og kanalerne leveres som foreskrevet i HD. At der så for tiden mådke ikke er mange udsendelser der endnu er produceret af Regionerne i HD, er sagen uvedkommende, der vil helt sikkert fremover komme en masse nye produktioner som er i HD, jeg her det fra min lokale region TV2 Øst (Sjælland), at man her udstyr til HD produktion, og yderligere udstyr vil snarest blive indkøbt, så der kan produceres meget mere i HD. Så argumentet for at der ikke er noget i HD holder ikke.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
"§ 2. De i § 1 nævnte programmer m.v. skal fordeles i mindst samme lyd- og billedkvalitet, som programmerne udsendes i på det terrestriske sendenet. Programmerne kan dog fordeles i andre lyd- og billedkvaliteter under forudsætning af, at de samtidig fordeles i mindst samme lyd- og billedkvalitet, som programmerne udsendes i på det terrestriske sendenet.
Stk. 2. Stk. 1 gælder ikke, såfremt programmerne fordeles i tele/internet (IP-tv)." Det står direkte, at IPTV er undtaget fra kvalitetskravet - det kan undre, hvis det betyder at leverancer over fiber, hvor båndbredden er rigelig, ikke er omfattet af HD kvalitetskravet
Det er imidlertid ret få kunder i forholdt til youSees og Stofas kundeantal.
På den anden side kan man vel sige at undtagelsen i Stk. 2 - understreger, at andre bestemt skal overholde §2 Stk. 1.
Lars |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1997 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Naturligvis skal YouSee efterkomme loven. Kan der være nogen som helst tvivl om det?
Regionerne er jo at sammenligne med DR1, som også helt tilsvarende sender opskaleret SD og er en must-carry public service kanal. Havde man måske regnet med at man kunne nøjes med at sende DR1 i et SD encode af den grund, nej vel? ...Og man kunne jo reelt give nøjagtigt de samme begrundelser og undskyldninger for kun at sende SD i forbindelse med DR1, som man har gjort i forhold til regionerne. For hvad er forskellen, og hvordan kunne man overhovedet forestille sig at lovteksten skulle differentiere på det område? ...Jeg forstår ganske simpel ikke hvordan man overhovedet til en start er nået til den konklusion hos YouSee?
Redigeret af TBC1 - 23-Januar-2012 kl. 18:40 |
||
Brasch
Guld medlem Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
af rent princip synes jeg at yousee selvfølgelig skal følge loven, men set fra et rent personligt synspunkt, så så jeg gerne at de blev byttet ud med andre kanaler - jeg kunne ikke drømme om at se noget på (i mit tilfælde) Lorry. Jeg ser sådan set gerne at TV2 helt fjerne blokkene med regional tv fra deres sendeflade - jeg synes det er problematisk at en betalingskanal også sender licensfinansieret tv
|
||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1997 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Regionalkanalerne koster ikke kabel-tv udbyderne lige som f.eks de dyre betalingskanaler ala TV2 og TV3. Så jeg så hellere at man sparkede alle dyre betalingskanaler ud af grundpakken og havde en billig grundpakke med alle de billige mustcarry og nabolandskanaler uanset om jeg så så dem eller ej, da de i det mindste ikke rigtigt koster noget.
Jeg kan heller ikke se hvilken mening det overhovedet giver, nu hvor regionalkanalerne har deres egen selvstændige kanal. Det virker helt unødvendigt og dumt.
Redigeret af TBC1 - 23-Januar-2012 kl. 19:23 |
||
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu spørger jeg måske dumt.
Gør VIASAT og CD det.
|
||
SVP03
|
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
De 2 Sat. udbydere har ikke Regionalkanalerne. De er også fraværende på IP-TV, efter forlydende.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
evilguy
Super bruger Oprettet: 09-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 389 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej, de er ikke omfattet af bekendtgørelsen med titlen: "Bekendtgørelse om fordeling af billedprogrammer i fællesantenneanlæg" https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=139572 |
||
thor-thor
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1923 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Principielt skal de selvfølgelig overholde loven. Når det er sagt mener jeg dog at båndbredden kan anvendes bedre end til udsendelse af diverse inferiøre lokalprogrammer i HD
|
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du er så måske en af dem der ikke tror på, at de kanaler på sigt vil udvikle sig og blive bedre end de er.?
|
||
|
||
Besvar | Side 123 15> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |