|
Fortrydelses sag, Føniks Computer |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Januar-2012 kl. 12:21 |
Jeg har d 28-12-2011 fået færdigbehandlet en retursag, hvor de ville overføre pengene til min konto.
Skriver til dem d 09-01-2012 for at høre hvad der sker, da de stadig ikke har returneret pengene. De skriver tilbage "Grundet en enorm travlhed i julemåneden samt en masse returneringer i forbindelse med dette, er kontooverførsler til retursager indleveret i slutningen af december 2011, først blevet afsluttet i løbet af uge 1. Altså senest d. 06/01-2012" Det er jo fair nok og jeg tænker pengene burde være lige på trapperne. Men næh nej. Idag d 24-01-2012 er der stadig ikke gået penge ind på min konto, og de har ikke svaret på min mail jeg skrev til dem for 4 dage siden. Nu har jeg skrevet til dem igen, og jeg afventer svar. Kan jeg gå i banken og kræve pengene overført, eller gå til politiet fordi de tilbageholder penge som ikke er deres ? ![]() Det er meget belastende at de har så latterlig service
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Argh! Det er sq for dårligt. Har du ikke mulighed for at komme ind til dem face to face i butikken i Kbhv?
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Kan man ikke sende en rykker, hvor man skriver at man forventer pengene overført indenfor en uge og derefter løber der rykkergebyr på 150kr oveni samt renter og efter yderligere x antal uger er der atter rykkergebyr på 150kr osv - det mener jeg faktisk er lovligt og efter reglerne.
|
|
![]() |
|
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
Jo jeg har mulighed for at tage derind. Mener bare ikke det burde være nødvendigt
![]() Men det kan det jo blive, hvis de ikke er gået ind ved udgangen af denne mdr
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Hvis du har betalt med betalingskort så kontakt din bank og lav en indsigelse for at få dem til at trække pengene retur, det kræver dog at du vedlægger al kommunikation med forhandleren osv. Er dog ikke sikker på om man kan gøre det hvis man har anvendt Dankort.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
De skriver på deres hjemmeside:
Føniks A/S returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 21 stk. 3 og 4.
Så mon ikke, at de på vej inden for nogle dage.
Med mindre, at de på vej til at gå konkurs, så glem alt om at gå i banken eller til Politi'et - ellers vil du bare gøre dig selv til grin.
|
|
![]() |
|
Det fandt jeg også ud af nu. Men hvorfor skal man selv undersøge det ? Det skriver man vel til kunden når de er igang med at behandle ens sag
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Har du ellers prøvet at ringe til dem? Flere steder kommer kunderne som ringer vist før i "køen" i forhold til mails.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Oprettede en tråd på HWT. Og der kom der respons fra dem. Nu må vi se
![]() |
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
Hvorfor ringer du ikke bare? Så vil problemet sikkert løse sig hurtigt.
|
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
M-P-A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 387 |
Havde en lignende sag med cinemagic hvor jeg havde bestilt lidt pc grej.
Jeg bestilte en vare under forudsætning af deres hjemmeside som fortalte mig at produktet var på lager og jeg kunne have det leveret om 1-3 dage, jeg fik ordre bekræftigelse og regnede med en opdatering på ordren i løbet af dagen eller næste dag, den opdatering kom aldrig og jeg tjekkede op deres hjemmeside igen som nu meddelte at varen første kom på lager ca 1mdr efter. Dette forstod jeg intet af da varen var på lager da jeg bestilte og jeg skrev nu en mail til dem hvori jeg spurgte om de havde produktet hjemme eller ej, hvis de ikke havde varen hjemme så skulle de bare slette min bestilling. Jeg får et svar tilbage om at varen ikke er på lager, og går derfor ud fra at min bestilling bliver slettet, desværre beslutter butikken at de alligevel vil afsende varen til mig 1 mdr efter at jeg har afbestilt, og dermed hæver de også uretmæssigt et beløb. Dette beløb er de 1½ mdr om at tilbagebetale, og de rykker først rigtig på sig da de bliver kontaktet at en fra E-mærket som jeg skrev til i mangel på respons fra firmaet. Det lidt sjove er at den interne gang i firmaet bliver cc'et med i mailsene som jeg får tilbage fra cinemagic - jeg ryger rundt i 3 forskellige afdelinger og får de interne kommentarer med i mailsene.
Redigeret af M-P-A - 24-Januar-2012 kl. 13:56 |
|
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700 HTPC Xbmc: Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx. FilServer/ xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red |
|
![]() |
|
Just Curious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 519 |
Du kan da også bare prøve at lægge et indlæg ind på
www.trustpilot.dk Det plejer temmelig tit at have en forbavsende gavnlig og positiv effekt på ligeglade firmaer ![]() Redigeret af Just Curious - 24-Januar-2012 kl. 20:10 |
|
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |