|
Selector HD - Feedback til TDC |
Besvar | Side 123 113> |
Forfatter | |
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Emne: Selector HD - Feedback til TDC Sendt: 04-Juni-2006 kl. 22:09 |
Hej Alle Dette emne er til dialog med TDC, omkring forbedring af Selector HD. Her samles op på de problemer, som i oplever med Selector HD. Ikke kun bugs, men også de ting som ikke virker hensigtsmæssigt. Der er en fair chance for at vi kan påvirke produktet. Så fat dit keyboard, og skriv hvad der kan forbedres i den. TDC deltager aktivt her i emnet. Udviklingsingeniør Steen G. Enevoldsen (sge_tdc) koordinerer for TDC. Samler jeres erfaringer og inputs sammen, besvarer tekniske spørgsmål og giver status på den videre udvikling. Dette emne er kun til teknisk feedback til TDC på Selector HD Andre debatter om forsinkede bokse, eller signaler der mangler i den ene eller den anden region, henvises til emnet:
Selector HD - Problemer / Forslag
/Lars PS. Har du brug for at starte helt forfra, kan du lave en factory reset af Selector HD. Læs mere her: Selector HD - Factory reset PPS. TDC har også en side for kendte fejl på Selector HD.
Redigeret af Lars - 14-Juni-2006 kl. 23:46 |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
Olzini
Ny bruger Oprettet: 21-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
Sendt: 05-Juni-2006 kl. 00:00 |
Jeg oplever også problemet med formatet på HDMI, og tilslutter mig en auto
mode for os der ikke er helt skarpe i formatproblematikken. Jeg har ikke dog ikke haft problemer med fjernbetjeningen eller at Selector slukker af sig selv. |
|
Jan Olsen
|
|
KOS.
Bruger Oprettet: 05-Juni-2006 Status: Offline Point: 208 |
Sendt: 05-Juni-2006 kl. 01:25 |
Jeg kan så tilslutte mig alle de Bugs/Fejl du har nævnt der.
Og så er der kun lyd i den ene højtaler på Disney Channel og Discovery Animal Planet. Og så kunne det være fedt hvis man kunne dæmpe lyset i displayet men det er vel ønske tænkning |
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 05-Juni-2006 kl. 01:33 |
Vi tager det da med. Hvis svaret så er 'desværre ikke', er der jo ikke noget at gøre ved det. Men det kunne jo være at de har adgang til at styre displayets lysstyrke /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
|
Cookie Monster
Ny bruger Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
Sendt: 05-Juni-2006 kl. 04:02 |
Jeg ved godt at det er noget der ikke lige kan ændres, men den nye TDC-selector er UALMINDELIG GRIM! Endelig er fladskærmsteknologien kommet ned i et prisleje, hvor alle kan være med og så skal man have sådan et 80'er pc-kabinet stående ved siden af. Hvad tænker TDC på?
|
|
Lars
Sendt: 05-Juni-2006 kl. 11:06 |
Jeg har fået bekræftet at boksen faktisk kan sådanne ting. Den er ganske fleksibel bag facaden, så det er vel kun et spørgsmål om at ønske det nok. Altså hvis Selector HD brugere her brændende ønsker f.eks. auto-format på HDMI, dæmpning af lys i displayet mv. så er det noget som TDC vil kunne lave i en senere firmware. Vi skal blot overbevise dem om - at de ting er uundværlige for at Selector HD kan fungere optimalt. Og jeres ord betyder noget! Så fortsæt med at komme med inputs til fejl og mangler, så samler vi op på det. /Lars Redigeret af Lars - 05-Juni-2006 kl. 11:37 |
|
Ansvarshavende redaktør.
|
KOS.
Sendt: 05-Juni-2006 kl. 11:55 |
Nu har jeg fået nok,her til morgen og ind til nu KL.11.51 har jeg slet ikke kunne bruge min fjernbetjæning den vil ingen ting fuldstændig DØD.Jeg er så nået til det punkt hvor jeg ikke gider mere så den bliver leveret tilbage tirsdag.
Når de så har fået den til at virke så kan det være at den bliver købt igen,måske. |
|
jdg1
Bruger Oprettet: 03-Juni-2006 Status: Offline Point: 135 |
Sendt: 05-Juni-2006 kl. 12:05 |
1. De forskellige "zoom" modes - dette kan muligvis ikke rettes fsva. HDMI (jf. Lars' forklaring) men det bør kunne rettes fsva. component (men hvem gider foretager en sådan konvertering?? rgb-->component-->rgb) 2. Billedkvaliteten via scart er decideret ringe! Dette er muligvis et pga. dårligt hardware og kan derfor ikke rettes vha. software? 3. Billedkvaliteten via HDMI er bedre end via scart, men stadigvæk dårligere end på den gamle boks. 4. Hvor er HD-kanalerne??? (forhandleren lovede allerede nu, at der var to kanaler - og folk med DVB tunere kan se dem!!)
Det var lige de issues jeg har fundet efter kort tids brug. Lige nu har jeg taget HD-Selectoren fra igen og kører nu med den gamle boks. Redigeret af jdg1 - 05-Juni-2006 kl. 12:14 |
|
KOS.
Sendt: 05-Juni-2006 kl. 12:10 |
Ja har lige tilsluttet min 60 igen som at komme i himlen. |
|
Lars
Sendt: 05-Juni-2006 kl. 15:32 |
Hej Alle TDC kender problemet med at Standard TV kan opleves som dårligere kvalitet, på den nye Selector i forhold til den gamle. Sagem arbejder på sagen, og der forventes en firmware rettelse der løser det inden 1. juli. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
|
jdg1
Bruger Oprettet: 03-Juni-2006 Status: Offline Point: 135 |
Sendt: 05-Juni-2006 kl. 16:26 |
Hej Lars - tak for feedback Gælder dette kun scart udgangen eller gælder det billedkvaliteten på alle udgange? |
|
Lars
Sendt: 05-Juni-2006 kl. 17:39 |
De mener at fejlen må være synlig på alle outputs, ved visning af SD kilder. Problemet ligger sansynligvis i den driver, der styrer selve chipsettet. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
|
Besvar | Side 123 113> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |