recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Epson EH-TW9000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Epson EH-TW9000

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Hamsjael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2010
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hamsjael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Epson EH-TW9000
    Sendt: 09-Januar-2012 kl. 22:18
Hejsa

Nogen der har set den i aktion? Det er nemlig ikke til at finde en ærlig test af den nogen steder. Måske endda nogen der kan fortælle hvordan den performer op mod andre i prisklassen som eksempelvis Pana PT-AT5000?

Har forelsket mig lidt i den høje lysstyrke da den skal bruges som primær billedkilde i stuen.

Endeligt, er der nogen der ved hvor man kan få en demo, gerne i midt- nordjylland?
Til top
hjernemadsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hjernemadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 13:29

Det eneste jeg kan hjælpe med er denne betatest:

http://www.cine4home.de/tests/projektoren/Epson_TW9000/TW9000_Test_A.htm

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hamsjael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 13:57
Hmm, må sige at den ser ud til at være hvad jeg har brug for. Må jo prøve at høre av-conection om de evt. kan fremvise den selvom den ikke er på deres demoprogram og der er langt derned.
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 20:47
Jeg vil også rigtig gerne høre hvis der er nogen som har noget hands on... eller rettere eye's on erfaring med TW9000

Syntes ikke ligefrem at nettet bugner med anmeldelser.
Til top
hjernemadsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hjernemadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 10:07
At du ikke kan finde anmeldelser skyldes nok at modellen hedder noget andet i USA. Så vidt jeg kan regne ud hedder den Home Cinema 5010, da den er topmodellen i programmet. Projectorcentral har testet den :
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 14:02
Tak for linket - Det vil jeg straks læse :) 
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 20:21
Hej

Norske "Hjemmekino" har lige testet TW9000.....  sidder med bladet foran mig!

Konklusion:
Så langt har Epson EH-TW9000 med eller uten W, bare en reel konkurrent. Det er Sony VPL-HW30ES, som på mange måter er like så bra som TW9000 på 2D. Men TW9000 er bedre på 3D. Mer lys, null flimmer og synlig bedre kontrastomfang uten crosstalk, gir en 3D skarphet og dybde som vi hittil ikke har set bedre. Rådet er derfor, er 2D vigtigst finnes det gode alternativer, men stiller man krav også til 3D kvaliteten, er dette kongen akkurat nå. 

Har selv lige bestilt en TW9000 - kommer med posten i morgen Smile

Mvh
LBA75

Redigeret af LBA75 - 09-Februar-2012 kl. 20:21
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Oktober-2007
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 16:23
Til top
lovis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Februar-2012
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lovis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 13:51
kan fremvise den selvom den ikke er på deres demoprogram og der er langt derned. 
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 14:18
Hvem kan fremvise den?
---------------------

Thomas K
Til top
Schack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-April-2008
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 11:41

For ca. en måned siden modtog jeg en tw-9000 fra wehaveitall.dk, der dengang solgte den forholdsvis billigt. Jeg fik imidlertid først taget projektoren i brug i går aftes: Når man har et skrøbeligt loft og er blottet for håndværksevner, tager det et langt tilløb at sætter nyt projektorbeslag op.

Jeg har indtil videre kun set én enkelt film, så dette er naturligvis ikke en anmeldelse, men bare et første indtryk – som til gengæld er yderst positivt:-)

Den primære grund til, at jeg valgte at opgradere fra Optoma HD20, var, at jeg savnede et bedre sortniveau. I går aftes smed jeg ”The Decents” i afspilleren. Skiven har ikke den mest imponerende billedkvalitet, men da handlingen foregår i en grotte, giver filmen rig mulighed for at teste projektorens evner udi de mørke scener. – Og jeg blev bestemt ikke skuffet: Det er en fornøjelse at se knivkarpe detaljer træde frem på en næsten sort baggrund – og farverne fremstod flotte og naturlige.

Jeg har endnu ikke pillet ved projektorens indstillinger og forventer derfor, at der er endnu mere at hente på billedkvaliteten, når den bliver fintunet.

I sidste uge bestilte jeg en billig 3D Blu-ray-afspiller fra Panasonic. Den er endnu ikke er ankommet. Derfor afprøvede jeg i første omgang muligheden for 3D-konvertering via en Oppo BDP-80. Kvaliteten overraskede positivt, men jeg forventer ikke, at det er en feature, jeg vil benytte ofte. Desuden kunne jeg konstatere, at Epsons aktive shutter-briller deler frekvens med Oppo-fjernbetjeningen. Afspilleren måtte således betjenes manuelt, når projektorens 3D-funktion var aktiv:-/

Hvis nogen ønsker det, giver jeg gerne en melding, når jeg har tjekket 3D-kvaliteten mere grundigt. ”Hugo” og ”Tintin” lander forhåbentligt fra Amazon om en uges tid.  

Redigeret af Schack - 31-Marts-2012 kl. 11:48
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hamsjael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 17:09
Lyder rigtig spændende. Kom gerne med flere indtryk omkring projektoren når du har fået set lidt flere film...
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu