recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer elendige signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer elendige signal

 Besvar Besvar Side  123 14>
Forfatter
Besked
spmo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spmo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer elendige signal
    Sendt: 31-Januar-2012 kl. 01:09
Nå, Boxer er nok ved at drukne i klager over deres elendige signal, efter de også har fået DR1 & TV2 over på det ubrugelige MPEG 4.
 
Jeg har nu siden 17-01 forsøgt at få dem i tale med ikke mindre en fire mail's, den sidste her til aften,
og det er endnu ikke lykkedes at få et svar.
 
Iøvrigt, fik jeg første gang et autosvar på at de ville vende tilbage indenfor 3 hverdage. Det er så steget til 5 hverdage og den sidste min mail fra her til aften, siger man nu 7 hverdage. Dvs. man skal nu bruge 1,5 uge til at besvarer en simpel henvendelse, om hvorfor deres elendige signal pixlerer så meget som det gør.
Det er helt og aldeles ukseptabelt.
 
Jeg medsendte også et par billeder til dem, så de kunne se hvad jeg tumler med til daglig. Bemærk at der kun er 10 sec. mellem de to billeder (begge billeder er fra LYKKELIG i går aftes).
 
Søren
 
 
 
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 01:53
Oprindeligt skrevet af spmo spmo skrev:

Nå, Boxer er nok ved at drukne i klager over deres elendige signal, efter de også har fået DR1 & TV2 over på det ubrugelige MPEG 4....


Dine billeder er fra DR og DR har intet at gøre med Boxer.  Du skal da ikke klage til Boxer når du har problemer med DR.  Se  http://digi-tv.dk/ 

Det ser mest ud til, at du har et alt for dårlig signal.  Men det kan ikke helt udelukkes, at din modtager har en fejl eller ikke er software opdateret.  Endeligt kan der  i enkelte tilfælde være tale om dårligt skærmede kabler.

Måske skulle du prøve at låne en boks af et andet fabrikat, og prøve om det giver et bedre resultat.  Har du talt med naboerne og set på deres antenner og modtagere ?

Udgangspunktet er en tagantenne med mindst  10 gange egen-forstærkning og monteret 10 m over jorden.  Den skal være rettet mod senderen og have rimeligt frit udsyn til senderen.

Du kan finde senderene og et estimat for dækningen her http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/20091020090909.htm  
Vælg indendørs på siden, så kan du se om du forventes at være i et område med svagt signal.

 
Lars  Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 06:07
Oprindeligt skrevet af spmo spmo skrev:

Nå, Boxer er nok ved at drukne i klager over deres elendige signal, efter de også har fået DR1 & TV2 over på det ubrugelige MPEG 4.


Boxer har intet med DR1 og 2 at gøre. Mpeg4 er ikke ubrugeligt.


Oprindeligt skrevet af spmo spmo skrev:

Dvs. man skal nu bruge 1,5 uge til at besvarer en simpel henvendelse, om hvorfor deres elendige signal pixlerer så meget som det gør.


De har nok lidt svært ved at svare på, hvorfor du hhar fejl på en transmission de ikke står for.

Oprindeligt skrevet af spmo spmo skrev:

Jeg medsendte også et par billeder til dem, så de kunne se hvad jeg tumler med til daglig. Bemærk at der kun er 10 sec. mellem de to billeder (begge billeder er fra LYKKELIG i går aftes).


De billeder der er en fejl internt hos dig. Jeg modtager selv "DR-pakken" via antenne (mpeg4) og ser aldrig det der.

For øvrigt hedder serien ikke Lykke (uden "lig" til sidst)?


Klaus


Redigeret af KlausDM - 31-Januar-2012 kl. 06:09
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 06:29
Som de andre skriver
 - Det har intet med Boxer at gøre at du har et dårligt antennesignal
 - Det er ikke Boxer der udsender DR
 - Det er ikke Boxer der ejer sende antenderne
 
Så smut du ned i Folkekirken og klag din nød dér - det viil du nok få mere ud af.
 
Eller endnu bedre Kontakt en Antenneinstallatør og få dig en ordenlig antenne, det synes du at have brug for.
 
Så dit indlæg er endnu et eksempel på: Vi sviner bare den første og bedste til i Recordere.dk's forum, så får vi det bedre med os selv.
 
Sørgerligt at folk ikke undersøger deres problem før de sviner andre til.


Redigeret af Infinity - 31-Januar-2012 kl. 06:30
mvh Infinity
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 07:22
Nu må i lige tage det roligt.
Er i klar over hvor mange alm. forbrugere der ikke aner hvordan DVB-T nettet hænger sammen.
 
Hvis du bor i eget hus eller lign. ville jeg få fat i en antennemand til at gå din installation igennem.
 
Men prøv først og se på dit TVs menu eller din mudtager boxs menu om der er noget sted de kan vise signalkvalitet og/eller signalstyrke. Prøv som tidligere skrevet at låne en anden modtager, eller hvis du har et andet TV i huset om det er samme problem der.
Så ligger det i din egen installation eller antenne.
 
Bor du til leje eller andet, må du tage fat i viceværten eller boligselskabet.
SVP03
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nu må i lige tage det roligt.
Er i klar over hvor mange alm. forbrugere der ikke aner hvordan DVB-T nettet hænger sammen.
 


Nu synes jeg, at netop her er det  den første post - DER RÅBER - og ikke forsøger at give blot en minimal beskrivelse af  forholdene.

Man behøver ikke at kende til alt omkring DTT nettet for at kunne sige> "Jeg bor <ca adresse> i et/en <hus|lejlighed>, Jeg har et <xxx> fjernsyn/modtageboks, der er koblet til en <antenne> i/på stuen/loftet/udendørs...."

Det kræver ikke nogen universitetseksamen, at  give sådanne almindelige informationer.

Lars   Smile
 
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nu må i lige tage det roligt.
Er i klar over hvor mange alm. forbrugere der ikke aner hvordan DVB-T nettet hænger sammen.
 


Nu synes jeg, at netop her er det  den første post - DER RÅBER - og ikke forsøger at give blot en minimal beskrivelse af  forholdene.

Man behøver ikke at kende til alt omkring DTT nettet for at kunne sige> "Jeg bor <ca adresse> i et/en <hus|lejlighed>, Jeg har et <xxx> fjernsyn/modtageboks, der er koblet til en <antenne> i/på stuen/loftet/udendørs...."

Det kræver ikke nogen universitetseksamen, at  give sådanne almindelige informationer.

Lars   Smile
 
Nej, det første indlæg var heller ikke pænt skrevet.
Men derfor skal folk jo behandles pænt alligevel. Vi behøver jo ikke nærme os det niveau.
SVP03
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 08:49
Noget er der sket med signalet siden 11 januar, jeg får også udfald nu som jeg aldrig har haft før,
min signal styrke er 10 og signal kvalitet er 10, men efter den 11 januar kommer der udsving i signalkvaliteten, den svinger helt i bund RØD ind i mellem. jeg vil prøve at få en antenne mand ud og tjekke det. jeg har haft Boxertv siden starten og aldrig haft problemer før, jeg vil lige sige at jeg også har en box i soveværelset og der er ikke udfald, det kan være at den er stærkere en tuneren i mit PANA G20
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 17:29
Måske er det Boxer's egen fejl, at nogle tror, at de står for at udsende DR-kanalerne: http://www.boxertv.dk/produkter/Pakker-og-priser/Kampagnetilbud/ 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 17:36
 
 Hvor er tvivlen, der står Med Boxer-udstyr kan du altid se alle DRs kanaler. Dersom man betaler Licens til DR, så kan det jo ikke være Boxer. At Boxer så efter sigende er Gatekepper, det er en anden sag.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
spmo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spmo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 17:39
Jeg må nok medgi', at jeg var lidt knotten da jeg skrev mit indlæg, hvilket hovedsagelig skyldtes deres manglende svar.
Men inden i får resten af historien, var det iøvrigt lidt af en tilfældighed at de vedlagte billeder var fra DR1. Tv2 ser stortset magen til ud, samtidigt med at den er blevet rent leverpostej.
 
Nå, men tilbage til fortiden !
 
Tilbage i aug sidste år, havde jeg fat i dem, da jeg netop frygtede overgangen til mpeg4, da jeg kunne se hvad det havde gjort ved de andre kanaler (kanel 4,5,6,9 m.m.). Jeg har hele tiden været af den overbevisning om, at det boksen (i mit tilfælde Terratech), som var skyld i problemerne.
Da boxer så overbeviste mig om at det muligvis kunne være mit antenneanlæg der var problemet, og
de ydede et tilskud til kontrol, hyrede jeg så en antennemand.
 
Efter at han, i løbet af 8 (otte) timer fordelt over flere dage havde kontrollet antenne systemet, med mange forsøg b.la. fjernelse af alle mine Sveriges kanaler, blev han enig med sig selv om at anlæget ikke fejlede noget. Jeg betalte blot spidsen af en jetjager.
 
Efter dette besøg, fik jeg overtalt boxer om at sende mig en nye boks, men uheldigvis fik jeg ikke på forkant sagt til dem at jeg ikke ville have en Triax. Den der kom var så en Triax. Den blev naturligvis testet - og billedet var egentlig godt men boksen var så ufølsom at den havde fjernet ca. 80 af mine kanaler. Den kunne storset kun tage de kanaler der er tilrådighed fra Hove (ca. 6km fra hvor jeg bor).
 
Så boksen blev sendt retur, med spørgsmålet om de kunne sende mig en af de nye DVB-T2 boks. Svaret var, at det kunne de ikke da de ikke havde disse tilråde i deres regie.
Her stoppede dialog så, da jeg ikke gad mere.
 
Nu har jeg så startet op igen, da de nu har fået bokse på lager, men så svarer de IKKE. Årsagen i min
optik er da helt klart, at de siden den 11 Januar er blevet overfaldet af henvendelser fra kunder der er utilfredse med signalet.
 
Mange af problemerne kunne måske være løst på et meget tidligere tidspunkt, hvis Boxer i deres oprindelige konsept havde foræret/udleveret en boks til deres kunder og så løbende havde holdt dem opdateret eller ombyttet dem. Mig bekendt, har jeg aldrig set min modtager modtage en opdatering, selv om den søger efter dette Hver aften.
 
p.s. Jeg tror jeg har de første 7 gamle dvb-t modtagere liggende, der alle igennem tiden har haft deres begrænsninger. Derfor mener jeg det er rimeligt at bokser sponsorerer min næste, da jeg jo allerede er kunde.
 
Søren   
 
 
 
   
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Hvor er tvivlen, der står
Med Boxer-udstyr kan du altid se alle DRs kanaler. Dersom man betaler Licens til DR, så kan det jo ikke være Boxer. At Boxer så efter sigende er Gatekepper, det er en anden sag.
 
Jeg er SELVFØLGELIG ikke i tvivl, da jeg har læst alt om det på nettet, men det kan vel være, at der er nogen, som er det, fordi de ikke har brugt ret meget tid på alt det tekniske. Nåh - men nu vil jeg så ikke tærske mere i dét!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu