recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen DR1 i HD fra Viasat
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen DR1 i HD fra Viasat

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 1004
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ullum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen DR1 i HD fra Viasat
    Sendt: 07-Februar-2012 kl. 17:42
Viasat har som den eneste større udbyder valgt ikke at tilbyde DR1 i 720P til deres kunder.

Efter kanalen var begyndt at dukke op ved de andre udbydere den 11. januar, sendte jeg en mail til Viasat for at høre hvor den blev af ved dem.

10 hverdage senere Wacko fik jeg følgende svar fra dem: Viasat sender allerede DR HD !!

Jeg blev så nød til at svare tilbage at dette var jeg godt klar over, men spørgsmålet gik på DR1 (DR`s hovedkanal) som DR er begyndt at udsende i 720P fra den 11.1.

Efter yderligere 10 hverdage Confused kom så svaret tilbage, at de beklagede at de havde misforstået mit spørgsmål og at Viasat ikke har en tidshorisont på hvornår de vil begynde at udsende DR1 i HD.

Jeg synes at det er utoligt, at Viasat kan slippe af sted med det, hvis det var Yousee som havde gjort det var de blevet sat i den offentlige gabestok og der ville være en tråd på min. 20 sider. Er det fordi der ikke er nogen recordere.dk medlemmer som har Viasat at dette ikke er blevet diskuteret før??

Redigeret af Ullum - 07-Februar-2012 kl. 17:43
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 20:37
Nej - det er fordi ViaSkvat ikke er lovmæssigt forpligtet til at sende den i HD, da det ikke er et dansk firma (de sender fra England, hvis jeg husker ret), hvorimod YouSee (og de andre kabel-operatøer) er danske firmaer, og dermed underlagt dansk lovgivning.

Så når YouSee ikke sender f.eks. TV2 regionerne i HD som de er forpligtet til ifølge loven, så er det en eklatant overtrædelse af gældende lovgivning, hvorimod ViaSkvat kun gør sig skyldig i dårlig kundeservice på dette punkt, og det er desværre ikke strafbart .
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Vagnen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vagnen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Nej - det er fordi ViaSkvat ikke er lovmæssigt forpligtet til at sende den i HD, da det ikke er et dansk firma (de sender fra England, hvis jeg husker ret), hvorimod YouSee (og de andre kabel-operatøer) er danske firmaer, og dermed underlagt dansk lovgivning. 
Det handler ikke om, om det er et dansk eller udenlandsk firma.
Satellit operatører er ikke omfattet at samme lovgivning som f.ex. kabel tv som YouSee.
De er f.ex. heller ikke forpligtet til at have must carry kanaler på deres platform. Dette er noget de selv bestemmer og i de fleste tilfælde har de næsten alle must carry, da deres platform uden disse, ikke ville være særlig atraktiv.
Der gik faktisk næsten 2 år før DR1 og DR2 kom på 5Ø mens de var på 1W.
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ullum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 08:25
Jeg ved godt at de ikke er lovmæssigt forpligtiget til at sende kanalen (selv om jeg ikke forstår at de må sælge abonnementer i DK når de ikke overholder dansk lovgivning, men det er en anden diskusion). 

Jeg forstår ikke hvorfor Viasat ikke vælge at sende kanalen - de får den vel fra DR uden at skulle betale ekstra for den.

Jeg er godt klar over at de skal betale for ekstra kapacitet på satteliten, men det må alt andet lige være en forholdsvis billig HD kanal i forhold til andre hvor de også skal betale til udbyderen eller selv skal stå for produktionen.

Vi snakker jo trods alt om den 2. mest populære kanal i DK som de kan sende til deres kunder uden den store udgift.    
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 08:30
Princippet er sådan, at nogen steder er du tvunget til at tegne en pakke hos yousee, der er tinglyst pligt.
Viasat er en anden ting, som sat kunde kan du vælge CD eller gå over til Boxer.
Sådan er reglerne.

Så skal i se den her fra lokalplanen hvor jeg bor på landet i fredet landsby.

Synlige antenner må kun opsættes efter kommunalbestyrelsens godkendelse i hvert enkelt tilfælde

Vi har så fået at vide at man får nej hvis man spørger. men vi har da alle antenner eller sat. Ellers kan vi overhovedet ikke se TV. Men tror ikke de tør køre en prøvesag, de ville tabe den i sidste ende.

Redigeret af SVP03 - 08-Februar-2012 kl. 08:38
SVP03
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu