|
Debat om jajah telefoni |
Besvar |
Forfatter | |
MadManMingo
Super bruger Oprettet: 26-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 253 |
Emne: Debat om jajah telefoni Sendt: 11-Juli-2006 kl. 09:36 |
Hejsa. Jeg ved jo godt at det ikke er et telefoni-forum. Men en enkelt lille tråd har vel lige så meget relevans som Gmail invitationer ol. Mange fælleskøbere herinde er jo også interesseret i et godt tilbud, og hvis dette produkt fungere, så er det VIRKELIG et godt tilbud. Til sagen. Det drejer sig om web-telefonløsningen jajah. Jajah er en alternativ måde at tænke telefon på. Istedet for at skulle bruge headset og downloade programmer, som eksempelvis med Skype, så skal man blot have internetadgang og en gammeldags fastnettelefon. Når man har oprettet sig som bruger, indtaster man blot sit ejet telefonnummer og modtagerens nummer. Først bliver man selv ringet op, får en ventetone, hvorefter modtageren bliver ringet op. Når denne tager røret er der forbindelse, men vel og mærke GRATIS forbindelse, hvis den man ringer til også er jajah bruger. Jeg prøvede at teste det lidt af i aftes, sammen med min svigerfar. Og det virkede faktisk ret lovende. Kvaliteten er den samme som alm. fastnet. Det eneste der foregår over nettet, er sådan set kun oprettelsen af opkaldet. Resten foregår over gammeldags fastnet. Det vil sige at forbindelsen heller ikke lige pludselig ryger sig en tur. Plusser:
Minusser:
Er der nogen herinde der har gjort sig erfaringer med jajah? Hvad er jeres mening om konceptet? Fordele/ulemper? Link til andre omtaler af jajah: |
|
1mba
Guld medlem Oprettet: 20-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 653 |
Sendt: 11-Juli-2006 kl. 23:38 |
Hej... Jamen, det er da en rigtig god ide!!! Så lige en begrænsning på 60 min. pr. dag, 300 min. pr. uge eller 1000 min. pr. måned. Så det er et snit, på ca. 35 min. pr. dag. Men det er vel til, at leve med??? |
|
Venligst Michael / 1mba
Kiss DP-558 Rev.01 200GB 10.10.2006 køre Alternativ FW 1.1.7_Stage2_RF Meget Tilfreds. Lær af andres fejl, for du lever ikke længe nok til, at lave dem allesammen selv. |
|
MadManMingo
Super bruger Oprettet: 26-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 253 |
Sendt: 12-Juli-2006 kl. 09:03 |
Hvor på siden var det at du læste om disse begrænsninger - synes ikke lige jeg kan finde dem
|
|
bimsen
Gæst |
Sendt: 12-Juli-2006 kl. 11:24 |
Er der nogen sikkerhed for at der ikke bliver trukket noget via TLF regningen? Noget som vel er svært at svare på hvis konceptet er helt nyt. Hvordan de tjener pengene. Tja. måske på at mange brugere 'glemmer' at opkald til ikke-brugere og mobiler koster. Måske på at sælge kunde-databasen til andre kommercielle formål.
|
|
MadManMingo
Sendt: 12-Juli-2006 kl. 13:39 |
Jeg skrev til Telia (mit teleselskab) og spurgte dem direkte. Deres svar er som følger: "Tak for din henvendelse til Telia Internet Support. Ifølge dette skulle man jo frit kunne benytte jajah. Og så bare som de anbefaler, tjekke priserne, da det i mange tilfælde er dyrere - men altså også i nogle tilfælde gratis. |
|
1mba
Guld medlem Oprettet: 20-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 653 |
Sendt: 12-Juli-2006 kl. 14:29 |
Hvad med her: http://www.jajah.com/info/help/freecalls/#05 What’s the JAJAH “Fair Use” Policy ? Redigeret af 1mba - 12-Juli-2006 kl. 14:32 |
|
Venligst Michael / 1mba
Kiss DP-558 Rev.01 200GB 10.10.2006 køre Alternativ FW 1.1.7_Stage2_RF Meget Tilfreds. Lær af andres fejl, for du lever ikke længe nok til, at lave dem allesammen selv. |
|
MadManMingo
Sendt: 13-Juli-2006 kl. 08:01 |
Fair nok - et eller andet skal de jo også tjene penge på. Men hvem gad også at have svigermor hængende i røret mere end en time om dagen . Med vores forbrug og behov, ville vi aldrig komme op over denne grænse... |
|
mosede
Bruger Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 88 |
Sendt: 13-Juli-2006 kl. 08:12 |
|
|
mosede
Bruger Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 88 |
Sendt: 13-Juli-2006 kl. 08:20 |
Hej,
Jeg har tilmeldt mig, og der er da flere begrænsninger, når man kommer til at studere dem nærmere. Den største fordel er hvis man f.eks. sidder på arbejdet og vil ringe til udlandet. Så kan man gøre det fra sin mobiltelefon til en billig penge. Ellers er det lige så billigt at tilmelde sig et IP telefonselskab. Jeg har været kunde hos Musimi i to år, og jeg tror de har billigere takster til de fleste destinationer. Man ringer også gratis til andr Musimi kunder samt til kunder hos andre IP selskaber de samarbejder med (inkl. udenlandske). Ulempen er at at man skal have en VOIP router eller en adapter. Der er JAJAH meget nemmere at have med at gøre. Men hvs man gør det her for at spare penge er det klart bedre at tilmelde sig et IP selskab og afmelde sit fastnet hos TDC. Siden maj 2004 har jeg alene haft IP telefoni med fastnet afmeldt. Jeg har ringet for 50 kr. om måneden i gennemsnit, inkl. abonnement og inkl. en meget stor andel af udlandssamtaler. Redigeret af mosede - 13-Juli-2006 kl. 08:20 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |