|
B&W PM1 eller B&W CM8 |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
haastrup
Ny bruger Oprettet: 17-Marts-2012 Status: Offline Point: 14 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 21-Marts-2012 kl. 20:24 |
Har købt Onkyo TX-NR809 og står nu over for valg af højttalere - hjælp! Nuværende lydforbrug: 88/12 (musik/film) - kan sikkert ændre sig til filmens "fordel" med det nye udstyr :) Subwoofer er der ikke råd til i nogen af følgende setups. Valget står mellem: B&W PM1 + B&W HTM62 + B&W 686 eller B&W CM8 + CMC + CM1 Stereo fra fronterne betyder altså klart mest og baghøjttalerne skal også bruges som stereo setup i køkken/alrum (zone 2). De tages ind i stuen til filmaftener. Har lyttet i flere omgange til både CM8 og PM1 og er virkelig i tvivl (har ikke hørt dem på Onkyo'en, da jeg ikke har fået den leveret endnu). PM1 er rig på detaljer, "bredt" stereo perspektiv (3D), præcis, kontrolleret og lækker gengivelse. Kan Onkyo 809 få disse gode egenskaber frem i PM1'erne? CM8 har et flot bredt lydbillede, mere bas men ikke så flot stereo perspektiv som PM1. Detaljer har den også, men ikke så præcise og velplacerede som PM1. Vil CM8 ikke fungere bedre til film end PM1 ift det bredere/dybere lydbillede? Hvilket match er bedst til Onkyo 809? Tror jeg vil blive forvirret af flere lyttesessioner og er som sagt voldsomt i tvivl - nogen råd? Jeg er også fuldstændig blank hvad angår højtalerkabler - nogen råd? Og er der nogle der kender til disse spændende sommer-kabler? |
|
KennyIver
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2011 Sted: Herning Status: Offline Point: 1073 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kræver beggehøjttalere ikk mere power end din 809 kan give? Hvad anbefalede de hos hifiklubben? Men du kender kun selv svaret, alt efter hvad du går mest op i. :)
|
|
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne |
|
Plex
Guld medlem Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 614 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg syntes CM8 mangler bund, hvilket specifikationerne også afslører: Frekvensgang -3dB) : 69-22.000 Hz Jeg ville helt klart gå efter en anden højttaler, med større enheder og mere punch. CM8 er da en flot højttaler, så kan godt forstå du falder for den.... XTZ 99.36MK II ville være et bedre og billigere valg IMO - så har du også råd til en god XTZ sub. Så har du stadig råd til at invitere konen på middag
|
|
haastrup
Funktioner
Tak(0)
|
Plex:
Design betyder en del både for konen og mig, og på det område er CM serien bare overlegen ift meget andet på markedet inkl dit XTZ forslag ;) System audio er også design i høj klasse efter min mening. Men med tiden kan CM8'eren suppleres med en subwoofer og det kan PM1'eren jo også. Kennylver: 230 W/Ch at 6 Ohms, 1 kHz, 1%, 1 Channel Driven, JEITA; • 180 W/Ch at 6 Ohms, 1 kHz, 1%, 1 channel driven, IEC; • 160 W/Ch at 6 Ohms, 1 kHz, 0.1%, 2 channels driven, FTC • Frequency Response: 5 Hz–100 kHz/+1 dB, -3 dB (DSP bypass) • WHD: 435 x 198.5 x 435.5 mm • Weight: 18.3 kg Tror umiddelbart det skulle være ok!?
Redigeret af haastrup - 24-Marts-2012 kl. 13:40 |
|
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lol, det er godt nok en ringe måling.
Ved den øverste måles der 1 kanal ved 6 Ohm, kun ved 1 kHz og med 1% THD. En seriøs måling ville være alle kanaler i 8 samt 4 Ohm, 20 hz - 20 kHz og 0,0x THD CM serien er glad for power, så du bør overveje en effektblok til at supplere.
|
|
Plex
Guld medlem Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 614 |
Funktioner
Tak(0)
|
Design har altid været sekundært for mig - lyd er da det vigtigste Et andet bud på en kanon højttaler, kunne være Mission 796SE, som er super nice i sort højglans. Har selv haft 794SE - det er kræs. De banker CM8 til hver en tid
|
|
haastrup
Funktioner
Tak(0)
|
Plex:
Design er helt sikkert også sekundært for mig , men betyder måske mere for mig end andre? Det der tiltaler mig specielt ved CM serien er: Stilrent, ingen mærkelige kanter/hjørner/fødder, men bare rette vinkler, rene linier, ingen huller til frontstoffet, men magneter, ganske fine farver at vælge imellem og så den gule kevlar enhed sammen med de rustfrie cirkler omkring alle enhederne - gennemført! Men lyden er klart stadig vigtigst!!
|
|
Plex
Funktioner
Tak(0)
|
Har du overhovedet hørt de XTZ jeg linker til? Jeg har hørt CM8, og jeg syntes de skuffer fælt, i forhold til prisen, men jo et flot design.
|
|
haastrup
Funktioner
Tak(0)
|
Nej har aldrig hørt XTZ - kan man høre dem et sted i Aarhus?
|
|
siccio
Super bruger Oprettet: 21-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 348 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tjek monitor audio i tapeconnection, nu du er fra Århus. Syntes de har et design der er pænt og især lækre kabinetter. Er dog enig i CM serien er rigtigt godt skåret. Virkelig pæne.
Personligt er jeg selv 50/50 med design og lyd. Nytte ikke at det spiller drømme godt hvis jeg ikke kan have det i stuen. Og i fruens og mit hus er det da kompromis med tingene. Problemet er jo også afstand fra side samt bagvæg. Dette ignorere mange da det ser voldsomt ud at rykke højttalere ud i rummet. nå nok om det. Tjek også lige KEF hjemmeside og den nye R serie, de er også i et rent design |
|
haastrup
Funktioner
Tak(0)
|
Ja placering betyder meget, men de gange man ser film eller koncentreret lytter til musik, kan man jo flytte højttalerne til den "allerede afprøvede" bedste placering.
Monitor Audio og KEF, har du ret i ser ganske fine ud, men det går efter min mening galt med fødder/plint.
|
|
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Funktioner
Tak(0)
|
hvis man skal sammenligne PM1 og CM8, så da jeg købte Fazon F5, der var indtrykket at CM8 var diskant mæssigt langt bagud i forhold til F5´erne, men PM1´erne var faktisk rigtig gode.
Tror faktisk selv jeg ville vælge PM1 over CM8
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |