|
Yamaha RX-V671 og CEC ?? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Thomas_H
Super bruger Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 467 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-April-2012 kl. 22:33 |
Hej,
Jeg har lige købt en Yamaha RX-V671 og en BD-S671 - meget lækkert! Men jeg kan SIMPELTHEN ikke få noget af alt det CEC kontrol den skulle kunne, til at virke. Jeg har prøvet at gøre som der står, slukke og tænde alt på forskellige måder, uden held. Det er sat "On" i menuen. Jeg har den sat til et Samsung PS50C7705, burde det ikke kunne styres via CEC? Jeg kan heller ikke få Yamaha's egen BluRay afspiller til at gøre noget som helst over CEC. Nogle erfaringer eller tips? HDMI-kablerne skulle være 1.4, så det er vel ikke problemet? |
|
--
mvh Thomas H. - www.thhe.dk |
|
Thomas_H
Super bruger Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 467 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er der virkelig INGEN der kan hjælpe eller at erfaringer med den slags?
|
|
--
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Rolig Thomas! Det har været nat, siden du sidst skrev.
Er CEC slået til på din Samsung? Og evt. på BD'en? M.v.h. |
|
Thomas_H
Funktioner
Tak(0)
|
Ja både på reciver, BD og TV er det slået til, men det virker ikke nogle af enhederne :( |
|
--
|
Thomas_H
Funktioner
Tak(0)
|
Nu har jeg rodet med kabler i ét væk, og Pludselig virker noget af det!
TV kan tænde men ikke slukke BD slukker ca. hver anden gang. Min Yousee Samsung box virker jo nok ikke over CEC, tilgengæld er der ingen af de 4 koder der virker, så jeg kan betjene den over IR :( TV'et kan jeg slukke over IR med Yamaha fjernbetjeningen, men ikke når jeg har valgt Scene TV, kun når jeg først trykker på HDMI 2 Gud hvor virker det dog bare dårligt, hver gang producenterne bliver enige om, at lave noget "standard" :( Det var ellers hele idéen (overfor konen i hvert fald) at vi ikke skulle tænde og slukke med 5 fjernbetjeninger.... |
|
--
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19508 |
Funktioner
Tak(0)
|
Smid de penge en Lintronic/Beo4 løsning koster. Så får du ikke bare en lækker simepl fjernbetjening, men også selv lov til at bestemme hvordan det hele skal styres. Eller rettere: "Det styrer"..... Klaus |
|
Thomas_H
Funktioner
Tak(0)
|
Men er det normalt, at CEC virker så mega dårligt?? Selv mellem to sprit nye produkter af samme producent?
|
|
--
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19508 |
Funktioner
Tak(0)
|
Normalvis virker det okay mellem produkter fra samme producent. Men helt ærligt så er HDMI fint til at lavere billede mellem enkeltkomponeneter, alt det andet "hejs" de forsøger at putte ind den vej er ikke 100% til at regne med. Klaus |
|
Thomas_H
Funktioner
Tak(0)
|
Ok, jeg er mega skuffet, fatter ikke at ting kan fungere så dårligt i år 2012 - kom ind i kampen!!
|
|
--
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Returner skidtet. Jeg har selv valgt Lintronic løsningen, så jeg er fri for at den polemik med hvem kan hvad og hvordan. Klaus |
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan måske gøre noget billigere med noget Logitech Harmony.
|
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
M.v.h.
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |