|
Skal jeg se Dragon Tatoo? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6262 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-April-2012 kl. 15:12 |
Skal jeg se The Girl With the Dragon Tatoo?
1: Jeg har læst bogen
2: Jeg har set den dansk/svenske (?) film
Jeg kan godt forestille mig, at jeg kommer til at kede mig... når jeg nu kender handlingen
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Bravo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1330 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har læst HP bøgerne og været fornøjet over filmene, det samme gælder "da vinci mysteriet" og "engle og Dæmoner"
Så hvis du syntes om pkt. 1 & 2, så hvorfor ikke?
|
|
![]() |
|
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
Jeg syntes ikke man fik meget ud af at se den, foretrækker original versionen.
|
|
![]() |
|
gadeberg87 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-November-2009 Status: Offline Point: 145 |
Jeg synes at den amerikanske version på nogle måder er bedre end den svenske. Men omvendt er der også nogle andre ting der er bedre ved den svenske :)
Fx synes jeg Blomquist/Salander rollerne er meget bedre skildret i den svenske. Mens jeg synes den amerikanske er teknisk bedre lavet og flottere.
|
|
Panasonic Tx-P42V10E, Xbox 360, Dune HD D1, Yamaha RX-V 671, DLS D3, Harmony One, Synology DS209
|
|
![]() |
|
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24791 |
Jeg kan bedre lide US versionen, frem for den svenske.
|
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Jeg personligt er blevet miljø skadet af alt for mange amerikanske film, så jeg var personligt mere glad for den amerikanske version, og fik aldrig set hele den svenske.
Jeg er sikker på at den svenske er en bedre film historie mæssigt, men synes den amerikanske havde et fint flow. og synes generelt de amerikanske roller var OK besat.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 6683 |
Jeg er også i syv sind, men tror nu jeg skal se den alligevel.
Se en anmeldelse af Christian Monggaard fra Information: Korte pluk fra anmeldelsen: Den største forskel mellem de to filmatiseringer ligger i skildringen af Mikael og Lisbeths forhold. Hvor Niels Arden Oplevs udgave i høj grad fokuserede på opklaringen af Harriets forsvinden, er Fincher mere interesseret i forholdet mellem Mikael og Lisbeth. ... Visuelt er David Finchers film en fryd for øjet, ligesom lydarbejdet er upåklageligt, og Trent Reznors industrielt klingende, urovækkende musik akkompagnerer handlingen fint og utraditionelt. Fincher har valgt at optage filmen i Sverige, og den har et mørkt, skandinavisk look, som klæder den mørke historie. Til gengæld roder skuespillerne lidt rundt i accenterne. ... Mest ærgerligt er det dog, at også The Girl with the Dragon Tattoo mangler det lag af samfundskritik, som for alvor gør Stieg Larssons bøger til noget særligt. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
ErikUkendt1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Status: Offline Point: 152 |
Jeg er selv i tvivl om jeg gider at se den amerikanske version. Jeg har også læste alle tre bøger og set filmudgaverne. For tiden ser vi her i huset de forlængede versioner, som vises på DR1, med meget stor fornøjelse. De forlængede versioner, giver meget mere mening, end de første korte filmudgaver. Min fordom er så, at der umuligt kan proppes så meget ind i en den amerikanske version. Samfundskritikken er også en vigtig del af filmen, så det vil være ødelæggende hvis den ikke er med. Mange af de store film hit er ofte et remake af film fra andre lande. Lige nu kan jeg ikke komme på nogle, hvor de er bedre end originalen, af de jeg har set. |
|
Mvh Erik
|
|
![]() |
|
hajenraj ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 142 |
Jeg brød mig ikke om den Amerikanske version, synes den svenske var meget bedre især den lange version
|
|
Mvh
Hajenraj |
|
![]() |
|
Darking ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-December-2003 Status: Offline Point: 56 |
Jeg har set dem begge, og jeg har svært ved at sige om jeg foretrækker den ene mere end den anden, der er ting der fungere bedre i begge, bare på forskellige tidspunkter.
Hvis du ønsker at se en god film, er de begge to dog klart anbefalelsesværdige. Jeg frygtede lidt at blandt andet voldtægts scenen ville blive udvandet, men det var heldigvis en meget positiv oplevelse (hvis man kan kalde det det...) Kan bedre lide den amerikanske udgave af Mara Rooney som lisbeth selander, men bryder mig ikke helt så meget om daniel craig (om end han gør det udemærket!)
|
|
What We Do In Life Echoes In Eternity
Pioneer LX508D(kalibreret), Yamaha RX-V650, Playstation 3, DLS R66. |
|
![]() |
|
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24791 |
Om ikke andet, så kan man vinde den hos bdlive.d k. Så kan den måske blive gratis.
![]() |
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
|
Rolias ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 31-Juli-2008 Sted: København V Status: Offline Point: 473 |
Jeg synes den svenske ligger mere op ad bogens handling, hvor den amerikanske har lidt mere fri leg. Jeg kan bedst lide førstnævnte. Og så irriterer det mig at de for at gøre den åh så svensk, skal snakke med svensk accent nogle gange i Dragon Tattoo...
|
|
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |