|
Ustabil computer |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Thyregod ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Maj-2012 Sted: København S Status: Offline Point: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Maj-2012 kl. 13:27 |
Hej allesammen
Jeg har købt og sammensat nedenstående computer, som er ustabil og jeg kunne godt bruge lidt hjælp til fejlfinding. Motherboard - Gigabyte GA-Z68P-DS3 (rev. 1.0) CPU - Core i5 2500 Sandy Bridge RAM - Kingston 8GB DDR3 1600 MHz (2x4) Grafikkort - PNY GeForge GTX 570 (1.25GB) Harddisk 1 - OCZ Solid 3 Series 120 GB SSD Harddisk 2 - Seagate 2000GB Green 64 MB Køler - Corsair Air Series A70 CPU Cooler PSU - Corsair Builder Series CX600 V2 Mit problem ligger i at når jeg spiller f.eks. Skyrim kan jeg kun spille i 2-3 minutter og så crasher computeren. Skærmen går i standby og lyden går i loop. Den eneste jeg kan gøre derefter er slukke computeren og tænde den. Dette problem sker også i andre spil, men oftest i skyrim. Jeg har en ide om at det er strømforsyningen eller grafikkortet, men har ikke kunne teste for endelig bekræftigelse. På forhånd tak for hjælpen. Christian Redigeret af Thyregod - 10-Maj-2012 kl. 13:32 |
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hent Prime95 eller Intel Extreme Tuning Utility til at teste CPU'enog fx FurMark til at teste grafikkortet.
|
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
hvor er spillene installeret henne?? og gør den det kun når du spiller spil?
|
|
![]() |
|
Thyregod ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Maj-2012 Sted: København S Status: Offline Point: 10 |
Tak Zulu, jeg vil prøve at hente dem
Treated, spillene er installeret på SSD harddisken, hvor windows også er installeret. Det sker kun når jeg spiller spil. |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Og hvilken grafikdriver bruger du
Samt hvilken OCZ 3 SSD har du, jeg tænker på om du har den seneste firmware Er BIOS også opdateret Hvilket Styresystem bruger du og hvordan er det installeret + er det 32- el. 64bit
|
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
min første tanke var nemlig om din ssd var helt opdateret, med nyeste firmware.
|
|
![]() |
|
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Jeg oplevede også lidt problemer med min noget tilsvarende PC (se i min signatur) og det løste sig, da jeg deaktiverede Slumre og Dvale i Strømstyring. Samtidig i samme sektion satte jeg strømstyringsplanen til "Høj Ydeevne" ! Fandt ovenstående hint på en eller anden gamer portal, men ka' ikke huske hvor det var.
Har ikke oplevet nogle problemer siden, hverken i krævende spil eller krævende programmer f.eks. Photoshop. Fandt også ud af at OC - ikke er noget systemer med SSD synes om, ihf. ikke mit. Gav flere BSOD ind i mellem. Så det har jeg droppet og faktisk heller ikke noget, der er nødvendigt med så hurtigt et system. Har endnu ikke opdateret firmwaren til min OCZ Agility 3 128GB SSD. Nok noget jeg gør inden længe. Men kører med sidste nye grafikdrivere fra Nvidia og en fuld opdateret Win 7 64bit.
Redigeret af Roland - 11-Maj-2012 kl. 00:53 |
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
|
smokey ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
Jeg antager, at du IKKE har OC'et maskinen. Noget tyder på at CPU og/ eller ram fejler som følge af for lav spænding.
Check din bios - og start med at lade så meget som muligt være default. Spil/ test. Hvis ingen bedring, prøv at sænke hastigheden på rammen. Spil/test. Hvis ingen bedring, stil rammene til default, og forhøj spænding til cpuen en smule. Spil/test. Hvis ingen bedring - så ..... kan det være så meget andet
![]() |
|
![]() |
|
Jabu ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Maj-2005 Status: Offline Point: 35 |
det kunne også være problemer med varmen, prøv at se temperaturen på cpu og grafikkortet med f.eks HWMonitor: http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Jeg vil også sætte mine penge på at det er et varme problem.
Hvor meget køling og hvilket kabinet har du? |
|
![]() |
|
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
har du BIOS opdateret Motherboardet? Jeg har selv lige fået 2 nye Boards ind i huset (1 til mediecenter og 1 til min primære computer) ... fælles for BEGGE computere er spontane Crashes, Den genstarter istedet for, at slukke, USB-devices der bare "hænger/slukker" ....
Da jeg fik opdateret min stationære her for ca. 10 minutter siden til F12 Versionen af BIOS gav det KUN positive resultater... Hent værktøjet @BIOS fra Gigabyte.com og opdater din maskine... du kan godt risikere du skal gøre det en 2-3 gange. Mit Motherboard er: GA-Z68-UD3H-B3
|
|
![]() |
|
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
som andre nævner, så lyder det umiddelbart som varme - har du husket kølepasta mellem processor og køler? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |