recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtaler-mærke?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højtaler-mærke?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MrVolbeater Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MrVolbeater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Højtaler-mærke?
    Sendt: 08-Maj-2012 kl. 19:45
Har fået fat i nogle gamle højtalere som min stedfar havde stående, som han ikke skulle bruge mere, men da jeg ikke kan se hvilket mærke det er nogle steder, og han ikke kan huske det, så håber jeg at I kan hjælpe mig, men der er desværre ikke meget at gå efter.

Håber at der er nogle der kan have en ide om hvilket mærke det kan være eller bare til lidt mere hjælp end billedet

Dette billed er faktisk den eneste info jeg har på det:


Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 20:43
Hvad med et billede forfra?
 
 
Til top
MrVolbeater Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MrVolbeater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hvad med et billede forfra?
 
 

Det får du lige her:



og lige et mere:


Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 21:06
Logoet på bagsiden, der godt kunne ligne et A, kan måske være et Artcoustic produkt. Kun et skud fra hoften, men dog et forslag.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 22:50
.

Redigeret af Kampus - 08-Maj-2012 kl. 22:51
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 20:21
Det ligner en højtaler fra 80erne.
 
Tror ikke det er et kendt mærke.
 
Måske noget der er produceret for en kæde.
 
Hvis du er tilfreds med lyden er navnet underordnet.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 20:27
Hej

Jeg har nærmest samme opbygning på min højttaler, samme karakteristiske metalelement over diskanten (dem som ligner køleribber). 

Mine hedder AS 150 mk II.. jeg har ikke kunnet finde noget på dem fordi s 150 mk II også er en højttaler fra Miller og Kreisel, som er en uhyre populær bio-højttaler..




Redigeret af Steve Jones - 09-Maj-2012 kl. 20:34
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 20:29
Prøv eventuelt lykken på vintagehifi.dk, de plejer at være sådan "uh, det er en seas 108 diskant, jeg mener at huske de blev brugt i et selvbyggerkit vist i marts '83 nummeret af Svensk Elektrönik".. Wink
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 20:52
Hvis du finder ud af hvilket mærke, så sig lige tilSmile

Nogen som har et godt råd til at få trukket bulen ud på støvkappen?
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Hvis du finder ud af hvilket mærke, så sig lige tilSmile

Nogen som har et godt råd til at få trukket bulen ud på støvkappen?


Brug en støvsuger, gerne en der kan reguleres i sugestyrke.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 21:22
Tænkte lidt på det samme - men turde ikke skrive det... Men måske er det også en god idé at sætte møbelbørsten på, så den ikke suger for kraftigt, selv om man skruer ned for sugestyrken?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 22:20
Daamn, jeg er sej til at google:


Så har vi da et navn, men wiki-siden bliver vi ikke meget klogere af... Smile


Redigeret af Otto J - 09-Maj-2012 kl. 22:21
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu