recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ustabil  computer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ustabil computer

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Thyregod Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Maj-2012
Sted: København S
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thyregod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ustabil computer
    Sendt: 10-Maj-2012 kl. 13:27
Hej allesammen

Jeg har købt og sammensat nedenstående computer, som er ustabil og jeg kunne godt bruge lidt hjælp til fejlfinding.

Motherboard - Gigabyte GA-Z68P-DS3 (rev. 1.0)
CPU - Core i5 2500 Sandy Bridge
RAM - Kingston 8GB DDR3 1600 MHz (2x4)
Grafikkort - PNY GeForge GTX 570 (1.25GB)
Harddisk 1 - OCZ Solid 3 Series 120 GB SSD
Harddisk 2 - Seagate 2000GB Green 64 MB
Køler - Corsair Air Series A70 CPU Cooler
PSU - Corsair Builder Series CX600 V2

Mit problem ligger i at når jeg spiller f.eks. Skyrim kan jeg kun spille i 2-3 minutter og så crasher computeren. Skærmen går i standby og lyden går i loop. Den eneste jeg kan gøre derefter er slukke computeren og tænde den.
Dette problem sker også i andre spil, men oftest i skyrim. Jeg har en ide om at det er strømforsyningen eller grafikkortet, men har ikke kunne teste for endelig bekræftigelse.

På forhånd tak for hjælpen.

Christian

Redigeret af Thyregod - 10-Maj-2012 kl. 13:32
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 20:55
Hent Prime95 eller Intel Extreme Tuning Utility til at teste CPU'enog fx FurMark til at teste grafikkortet.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 21:32
hvor er spillene installeret henne?? og gør den det kun når du spiller spil?
Til top
Thyregod Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Maj-2012
Sted: København S
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thyregod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 22:23
Tak Zulu, jeg vil prøve at hente dem

Treated, spillene er installeret på SSD harddisken, hvor windows også er installeret. Det sker kun når jeg spiller spil.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 22:25
Og hvilken grafikdriver bruger du
Samt hvilken OCZ 3 SSD har du, jeg tænker på om du har den seneste firmware
Er BIOS også opdateret
Hvilket Styresystem bruger du og hvordan er det installeret + er det 32- el. 64bit 
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 23:12
min første tanke var nemlig om din ssd var helt opdateret, med nyeste firmware.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2012 kl. 00:52
Jeg oplevede også lidt problemer med min noget tilsvarende PC (se i min signatur) og det løste sig, da jeg deaktiverede Slumre og Dvale i Strømstyring. Samtidig i samme sektion satte jeg strømstyringsplanen til "Høj Ydeevne" ! Fandt ovenstående hint på en eller anden gamer portal, men ka' ikke huske hvor det var.
Har ikke oplevet nogle problemer siden, hverken i krævende spil eller krævende programmer f.eks. Photoshop.

Fandt også ud af at OC - ikke er noget systemer med SSD synes om, ihf. ikke mit. Gav flere BSOD ind i mellem.
Så det har jeg droppet og faktisk heller ikke noget, der er nødvendigt med så hurtigt et system.
Har endnu ikke opdateret firmwaren til min OCZ Agility 3 128GB SSD. Nok noget jeg gør inden længe. 
Men kører med sidste nye grafikdrivere fra Nvidia og en fuld opdateret Win 7 64bit.

Redigeret af Roland - 11-Maj-2012 kl. 00:53
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
smokey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2009
Point: 102
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smokey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2012 kl. 18:28
Jeg antager, at du IKKE har OC'et maskinen. Noget tyder på at CPU og/ eller ram fejler som følge af for lav spænding.

Check din bios - og start med at lade så meget som muligt være default. Spil/ test. Hvis ingen bedring, prøv at sænke hastigheden på rammen. Spil/test. Hvis ingen bedring, stil rammene til default, og forhøj spænding til cpuen en smule. Spil/test. Hvis ingen bedring - så ..... kan det være så meget andet Ouch  
Til top
Jabu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Maj-2005
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jabu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2012 kl. 19:06
det kunne også være problemer med varmen, prøv at se temperaturen på cpu og grafikkortet med f.eks HWMonitor: http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2012 kl. 19:20
Jeg vil også sætte mine penge på at det er et varme problem.

Hvor meget køling og hvilket kabinet har du?
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2012 kl. 19:41
har du BIOS opdateret Motherboardet?  Jeg har selv lige fået 2 nye Boards ind i huset (1 til mediecenter og 1 til min primære computer) ... fælles for BEGGE computere er spontane Crashes, Den genstarter istedet for, at slukke, USB-devices der bare "hænger/slukker" ....

Da jeg fik opdateret min stationære her for ca. 10 minutter siden til F12 Versionen af BIOS gav det KUN positive resultater...

Hent værktøjet @BIOS fra Gigabyte.com og opdater din maskine... du kan godt risikere du skal gøre det en 2-3 gange.

Mit Motherboard er: GA-Z68-UD3H-B3
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2012 kl. 20:21

som andre nævner, så lyder det umiddelbart som varme - har du husket kølepasta mellem processor og køler?

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu