recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital video format?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Digital video format?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
elvisdk1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Maj-2011
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elvisdk1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Digital video format?
    Sendt: 14-Maj-2012 kl. 11:13
Hej!

Jeg har et Panasonic lumix z20. Når jeg overfører video optagelserne til computeren via det med følgende USB kabel, kommer filerne ud som m2ts-filer. (kameraet optager i Avchd)

Mit spørsmål er følgende:

1: Hvordan omformatere man filerne så man kan se dem på computeren (gratis)

2: Hvordan får jeg herefter filerne overført til dvd så jeg kan se dem på en dvd (gratis)

Jeg er stjerne blank, så en enkelt og let forklaring. Wink

På forhånd tak.
Til top
Meethoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-August-2007
Sted: Brøndby
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meethoo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 14:31
Den software CD-ROM som fulgte med kameraet har du instaleret den ?
Den burde indholde både afspiller og redigerings mulighederne.

Ellers mener jeg at VLC player kan afspille m2ts filer.
Til top
elvisdk1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Maj-2011
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elvisdk1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 14:45
Hej!

Det er korrekt at der fulgte en CD-ROM med kameraet men det er simpelthen bare alt for indviklet.

VLC afspiller fint både billederne og Videofilerne (m2ts filerne)Wink

Men hvor finder jeg et simpelt program hvor jeg kan brænde filerne på DVD og se det på Tv efterfølgende?

Mvh Per

PS: Jeg har downloadet DVD Flick men jeg kan ikke finde filerne i den mappe hvor m2ts filerne ligger.....
Til top
Meethoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-August-2007
Sted: Brøndby
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meethoo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 15:24
Filerne skule gerne ligge i: AVCHD/BDMV/STREAM.
Prøv at søge efter "m2ts to dvd" så dukker der en hel masse programmer op som kan
konvertere filerne til dvd format.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu