Digital video format?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Digital Foto
Forumbeskrivelse: Foto med digital kamera, digital spejlrefleks, tilbehør mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=111343
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 18:51
Emne: Digital video format?
Skrevet af: elvisdk1
Emne: Digital video format?
Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 11:13
Hej!
Jeg har et Panasonic lumix z20. Når jeg overfører video optagelserne til computeren via det med følgende USB kabel, kommer filerne ud som m2ts-filer. (kameraet optager i Avchd)
Mit spørsmål er følgende:
1: Hvordan omformatere man filerne så man kan se dem på computeren (gratis)
2: Hvordan får jeg herefter filerne overført til dvd så jeg kan se dem på en dvd (gratis)
Jeg er stjerne blank, så en enkelt og let forklaring. ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
På forhånd tak.
|
Svar:
Skrevet af: Meethoo
Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 14:31
Den software CD-ROM som fulgte med kameraet har du instaleret den ? Den burde indholde både afspiller og redigerings mulighederne.
Ellers mener jeg at VLC player kan afspille m2ts filer.
|
Skrevet af: elvisdk1
Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 14:45
Hej!
Det er korrekt at der fulgte en CD-ROM med kameraet men det er simpelthen bare alt for indviklet.
VLC afspiller fint både billederne og Videofilerne (m2ts filerne)![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
Men hvor finder jeg et simpelt program hvor jeg kan brænde filerne på DVD og se det på Tv efterfølgende?
Mvh Per
PS: Jeg har downloadet DVD Flick men jeg kan ikke finde filerne i den mappe hvor m2ts filerne ligger.....
|
Skrevet af: Meethoo
Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 15:24
Filerne skule gerne ligge i: AVCHD/BDMV/STREAM. Prøv at søge efter "m2ts to dvd" så dukker der en hel masse programmer op som kan konvertere filerne til dvd format.
|
|