recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kastebold imellem infocare / philips / TDC butik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kastebold imellem infocare / philips / TDC butik

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kastebold imellem infocare / philips / TDC butik
    Sendt: 20-Marts-2012 kl. 11:16
Efter køb af philips 6606t tv ser det sort ud 

Dead de har skiftet computeren 3 gange og strømforsyning 1 gang  .. altså 3 gange er den repareret.. Igår mandag var det 14 dage siden den blev afhentet af fragtmand fordi at de ville ha den ind til test Angry og nu siger de at de ikke kan finde nogen fejl ? altså vil de lade den stå tændt
 i et hjørne hvor inge kan se på den 24/7.. jeg har snakket med forbrugerrådet og skal vende tilbage i næste uge da jeg afventer svar fra TDC butikken i city cyd aalborg hvor jeg har købt mit philips tv.
det der undrer mig mest er at infocare som kører hjemmebesøg for philips pt ca har kostet over 4000 kr pt.. og mit tv kostede 3000 kr Cry Vi har oplevet at den har tændt af sig selv 5 til 10 gange.. og det er i soveværelset hvor de fleste sover med lukkede øjne Wink Mit elskede tv vil heller ikke tage imod boxer modulet og menu køre sløvt. og alt er testet på andre tv og der virker det perfekt. 
Det er købt 16 november 2011.
Jeg håber at lidt omtale og gode råd fra jer kloge hoveder kan hælpe mig da det er en gråzone med periodiske fejl.. Irriterende at være kastebold først philips kundeservice  ca 5 tlf samtaler.. så infocare ca 15 samtaler... så tdc 4 tlf samtaler  .. Cry...

Mvh michael

Ps det eneste jeg ønsker mig er for F..... da at få byttet det skrammel
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=108492&PID=1107831&title=philips-6606t-tnder-af-sig-selv#1107831
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 11:24
Jeg ved godt det er nemt at være bagklog, men du burde have krævet handlen ophævet da "computeren" gik i stykker 2. og aller senest 3. gang.

Som udgangspunkt behøver man ikke, at acceptere mere end 1 reperationsforsøg på den samme fejl. Men idet at du acceptere, at de forsøger at reparere fejlen acceptere du også at de kan bruge "en rimelig tid" på fejlfinding/reperation - Her mener jeg ikke, at 14 dage nødvendigvis er for længe, navnligt hvis der er tale om en periodisk fejl. Hvis nu de ikke kan finde nogen fejl på dit TV, kan du nok ikke gøre meget andet end at tage det hjem igen, skulle fejlen så indtræffe igen ville jeg skrive et pænt brev hvori jeg redegjorde for hele forløbet, og samtidigt krævede handlen ophævet.

Glem philips kundeservice, og glem infocare - du skal tale med forhandleren hvor du har købt det - Det er deres opgave, at tale med philips og infocare, ikke din.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 11:25
Jeg kan ikke give dig så meget specifik hjælp, men for at undgå at være kastebold: Tal med butikken, infocare og Philips skal du ikke bruge tid på, det er ikke dit problem hvordan butikken vælger at løse problemet.

EDIT: Som Kasper J nåede at skrive Smile

Redigeret af Otto J - 20-Marts-2012 kl. 11:26
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 11:50
Som jeg har forstået det har de 3 forsøg til at rette fejlen. altså når det er den samme fejl. Og derefter kan man ophæve købet eller få et nyt tv sådan forstod jeg da jeg snakkede med forbrugerrådet

Mvh michael
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 12:33
TDC er nogle rigtige røvhuller mht. reklamation/garanti. Husker tydeligt en Nokia 6600 Classic, der røg på værksted over 5 gange med samme fejl. De nægtede at lade handlen gå tilbage og i mellemtiden betalte jeg for et pissedyrt abb. som jeg ikke kunne udnytte.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Som jeg har forstået det har de 3 forsøg til at rette fejlen. altså når det er den samme fejl. Og derefter kan man ophæve købet eller få et nyt tv sådan forstod jeg da jeg snakkede med forbrugerrådet

Underligt at forbrugerrådet kan give dig et så misvisende svar. Som udgangspunkt, har sælger kun et reperationsforsøg. Skal han bruge flere, skal det være velbegrundet, f.eks. en periodisk fejl. Det bør aldrig være nødvendigt at acceptere 3 reperationsforsøg af den samme fejl.

Det forbrugerrådet måske har ment, da de sagde 3 forsøg er at man som udgangspunkt skal acceptere reperation af 3 forskellige fejl (altså ikke den samme fejl 3 gange) før handlen kan ophæves.

Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 13:32
Kasper j det lyder godt det du skriver. Jeg har nok hørt forkert. Håber virkelig det løser sig. Jeg hører fra TDC butikken senest fredag så giver jeg lige en update

Mvh michael
Til top
DavidHimself Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DavidHimself Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 13:35
Til Jesper_J og jer andre

læst her:
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Reparation-eller-ombytning/Hvor-mange-forsoeg-har-saelger-til-at-bringe-varen-i-orden?tc=1DFAA5073F0940F497170C6F395BC7B4

Alle der reparere elektronik vil næsten altid kunne bruge 1 af de punkter til at begrunde hvorfor de skal bruge flere forsøg. Har selv haft meget med reklamationssager at gøre i mit tidl. arbejde, og ALLE de sager jeg har haft har forbrugerrådet givet besked om at 2 gange for samme fejl er acceptabelt, MEN at 3. gang fejlen kan konstateres (det vil sige at den stadig skal på serviceværksted for at blive undersøgt) bør, læg mærke til ordvalget fra rådets side, varen bliver ombyttet eller blive taget retur!
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 19:56
Ok godt at vide

Mvh michael
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Ok godt at vide

Og husk: Du skal ikke parlamentere med hverken værksted, eller producent.
Dette er en sag udelukkende mellem sælger og dig.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 22:12
Hvis du har abbonement hos TDC. Sig det op.

Og lad være med at købe noget af TDC fremover.

Så kan de lære det.Wink
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 09:53
Ok dejligt med nogle gode råd Wink

Mvh michael
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu