|
Kastebold imellem infocare / philips / TDC butik |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Basto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-December-2011 Sted: danmark Status: Offline Point: 533 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Marts-2012 kl. 11:16 |
Efter køb af philips 6606t tv ser det sort ud
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ved godt det er nemt at være bagklog, men du burde have krævet handlen ophævet da "computeren" gik i stykker 2. og aller senest 3. gang.
Som udgangspunkt behøver man ikke, at acceptere mere end 1 reperationsforsøg på den samme fejl. Men idet at du acceptere, at de forsøger at reparere fejlen acceptere du også at de kan bruge "en rimelig tid" på fejlfinding/reperation - Her mener jeg ikke, at 14 dage nødvendigvis er for længe, navnligt hvis der er tale om en periodisk fejl. Hvis nu de ikke kan finde nogen fejl på dit TV, kan du nok ikke gøre meget andet end at tage det hjem igen, skulle fejlen så indtræffe igen ville jeg skrive et pænt brev hvori jeg redegjorde for hele forløbet, og samtidigt krævede handlen ophævet. Glem philips kundeservice, og glem infocare - du skal tale med forhandleren hvor du har købt det - Det er deres opgave, at tale med philips og infocare, ikke din. |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Jeg kan ikke give dig så meget specifik hjælp, men for at undgå at være kastebold: Tal med butikken, infocare og Philips skal du ikke bruge tid på, det er ikke dit problem hvordan butikken vælger at løse problemet.
EDIT: Som Kasper J nåede at skrive ![]() Redigeret af Otto J - 20-Marts-2012 kl. 11:26 |
|
![]() |
|
Basto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-December-2011 Sted: danmark Status: Offline Point: 533 |
Som jeg har forstået det har de 3 forsøg til at rette fejlen. altså når det er den samme fejl. Og derefter kan man ophæve købet eller få et nyt tv sådan forstod jeg da jeg snakkede med forbrugerrådet
Mvh michael
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
TDC er nogle rigtige røvhuller mht. reklamation/garanti. Husker tydeligt en Nokia 6600 Classic, der røg på værksted over 5 gange med samme fejl. De nægtede at lade handlen gå tilbage og i mellemtiden betalte jeg for et pissedyrt abb. som jeg ikke kunne udnytte.
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Underligt at forbrugerrådet kan give dig et så misvisende svar. Som udgangspunkt, har sælger kun et reperationsforsøg. Skal han bruge flere, skal det være velbegrundet, f.eks. en periodisk fejl. Det bør aldrig være nødvendigt at acceptere 3 reperationsforsøg af den samme fejl. Det forbrugerrådet måske har ment, da de sagde 3 forsøg er at man som udgangspunkt skal acceptere reperation af 3 forskellige fejl (altså ikke den samme fejl 3 gange) før handlen kan ophæves. |
|
![]() |
|
Kasper j det lyder godt det du skriver. Jeg har nok hørt forkert. Håber virkelig det løser sig. Jeg hører fra TDC butikken senest fredag så giver jeg lige en update
Mvh michael
|
|
![]() |
|
DavidHimself ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
Til Jesper_J og jer andre
læst her: http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Reparation-eller-ombytning/Hvor-mange-forsoeg-har-saelger-til-at-bringe-varen-i-orden?tc=1DFAA5073F0940F497170C6F395BC7B4 Alle der reparere elektronik vil næsten altid kunne bruge 1 af de punkter til at begrunde hvorfor de skal bruge flere forsøg. Har selv haft meget med reklamationssager at gøre i mit tidl. arbejde, og ALLE de sager jeg har haft har forbrugerrådet givet besked om at 2 gange for samme fejl er acceptabelt, MEN at 3. gang fejlen kan konstateres (det vil sige at den stadig skal på serviceværksted for at blive undersøgt) bør, læg mærke til ordvalget fra rådets side, varen bliver ombyttet eller blive taget retur! |
|
![]() |
|
Ok godt at vide
Mvh michael
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
Og husk: Du skal ikke parlamentere med hverken værksted, eller producent. Dette er en sag udelukkende mellem sælger og dig. Klaus |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Hvis du har abbonement hos TDC. Sig det op.
Og lad være med at købe noget af TDC fremover. Så kan de lære det.
![]() |
|
![]() |
|
Ok dejligt med nogle gode råd
![]() Mvh michael
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |