recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Windows Phone udstyr og apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nokia Lumia 800 eller 900???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nokia Lumia 800 eller 900???

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7908
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nokia Lumia 800 eller 900???
    Sendt: 02-Juni-2012 kl. 23:08
Hej.

Al denne snak om smartphones (ved det godt - det er min egen skyld), har fået mig til at overveje om jeg skulle have en også. Jeg har ikke det vældigt store behov for det en smartphone kan - men jeg kunne godt se en fordel i at kunne gå på Internettet, selvom jeg ikke har min computer med - og hvis jeg har den med - så i nogle tilfælde slippe for at hive den frem. Der er jo ikke meget plads på bordene i togene. Så den del af det kunne jeg i nogle tilfælde godt se det smarte i. Om der så kunne være nogle enkelte andre ting som min nuværende telefon ikke kan, som jeg ville bruge er svært at sige - men Skype er en mulighed. Men ellers er min mobil 95% til sms og 5% til tale - måske endda en mindre procentdel til tale. Jeg kunne måske også overveje at få en mobiltelefon med taletid til at erstatte vores fastnet med.

Men altså en smartphone til mig? Det havde jeg ikke troet for 2 uger siden - men nu? Måske. Hvilken smartphone så? Apple? Nej tak. Android? Næææ. Men Nokia Lumia 800/900 tiltaler mig. Deres fysiske design er lækkert og flot - væsentligt flottere end iPhone. Der er måske en enkelt ting, der ikke er så smart og det er at tænd/sluk knappen sidder på siden af telefonen, hvor man holder den. Det gøre det nemt at "komme til" at slukke telefonen. Lidt usmart tænkt af Nokia.

Men hvad er forskellene på Nokia Lumia 800 og 900?? Bortset fra den fysiske størrelse altså? Er der nogen forskel? Er der et sted hvor man kan sammenligne de to? Jeg kan nok bedst lide 800'eren pga. den lidt mere handy størrelse.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 23:19
/zemo/
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 23:23
Har konen ikke fået en 900?

Jeg prøvede dem begge (800 og 900) i en TDC-butik i dag. 900'eren er dælme stor, skal man nok lige vænne sig til. Jeg synes også at opløsningen bliver for grov, til den større skærm.

Jeg kiggede også på Galaxy SIII. Den fedeste skærm jeg til dato har set på en mobilSmile
/zemo/
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=4240&idPhone2=4578

Der er et par forskelle. Ved dog ikke om det vil have den store betydning:

- 900 har væsentligt hurtigere HSDPA modem. 42 Mbps mod 14,4 Mbps.
- 900 har et secondary kamera, det har 800 ikke. Hvilken betydning har det?

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 23:50
Secondary camera = et camera til Skype på fronten

Redigeret af Kampus - 02-Juni-2012 kl. 23:51
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg vil sige at de 42 kontra 14,4 ingen praktisk betydning har. Det er teoretiske hastigheder som igen afhænger af afstand til mast, hvor mange enheder er på, osv.

Secondary camera vil sige at der sidder et kamera på fronten (samme side som skærmen, vendt mod dig selv), så du kan video-telefonere.
/zemo/
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2012 kl. 00:23
I see. Så Lumia 800 kan ikke bruges til Skype? Eller i hvert fald ikke til videotelefoni, som vi kender det fra computeren?

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9401
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2012 kl. 16:50
Hold da op, Thorvald er jo på vej ind i 2012, endag som first mover på en tvivlsom platform. Ville nok gå efter en 900 fremfor en 800.
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2012 kl. 20:09

Der er måske en enkelt ting, der ikke er så smart og det er at tænd/sluk knappen sidder på siden af telefonen, hvor man holder den. Det gøre det nemt at "komme til" at slukke telefonen. Lidt usmart tænkt af Nokia.

Man kan ikke "komme til" at slukke telefonen på knappen på siden. Man skal først holde knappen nede nogle sekunder og derefter acceptere at telefonen slukkes på skærmen.

Knappen sidder perfekt placeret, så det er let at låse og oplåse telefonen når man holder den i hånden.

Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2012 kl. 20:15

Jeg vil sige at de 42 kontra 14,4 ingen praktisk betydning har. Det er teoretiske hastigheder som igen afhænger af afstand til mast, hvor mange enheder er på, osv.

Secondary camera vil sige at der sidder et kamera på fronten (samme side som skærmen, vendt mod dig selv), så du kan video-telefonere.

Jeg er sådan set enig, det er samme forskel ved iPhone 4 til 4S, og imellem de to har jeg hverken mærket eller målt nogen forbedringer.

Kan kun tale for hvordan det er i de dele af Århus jeg bevæger mig, men der er netværket langt fra stærkt nok til at man kan udnytte de ekstra muligheder mobilen giver dig.
Til top
THX2K Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juli-2004
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér THX2K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2012 kl. 20:40

I see. Så Lumia 800 kan ikke bruges til Skype? Eller i hvert fald ikke til videotelefoni, som vi kender det fra computeren?

Jo, du kan godt bruge Lumia 800 til Skype men ved videotelefoni vil modtageren ikke kunne se dig pga. det manglende kamera på fronten af telefonen. Du vil dog kunne se modtageren, hvis vedkommende benytter sit webcam eller har en telefon med kamera - fx. en Lumia 900.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 06:14
For at tage det sidste først:
#THX2K: Meningen med Skype er jo at man skal kunne se hinanden, hvis man ringer til hinanden. Så hvis jeg på en Lumia 800 ringer til én, som har webcam, så kan jeg godt se vedkommende, men vedkommende kan ikke se mig. Hvis jeg så vender telefonen om så jeg kigger på bagsiden, kan vedkommende så se mig? (Fordi der er kamera på bagsiden af Lumia 800).

Er der chance for at der kommer en "Nokia Lumia 810", der er som en Nokia Lumia 900, men i samme størrelse som 800????

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu