|
Billig PS Vita (1500kr) |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Februar-2012 kl. 13:05 |
Playstation Vita · Sælges – Gamestop, Bilka, Fona (2 butikker i Danmark) og internettet. · Pris – ca. 2000kr (2099kr inkl. valgfrit spil hos Gamestop). · Spilpriser – ca. 250-350kr (billigere på Playstation Network Store) · Indeholder – OLED skærm, touchskærm, touchoverflade (på bagsiden), kamera for/bag, to thumbsticks, Wifi, (3G*), oplader samt tilslutning til PC. · Indeholder også: PSN butik med PSV, Mini og PSP-spil samt trophy-support og en friendlist (delt med PS3). · Indeholder IKKE – Memory Card eller spil (medmindre andet er nævnt/pakketilbud). · Strøm – ca. 4+ timer ved standard/næsten fuld lysstyrke. · Dimensioner – 83 x 182 x 18 (mm). · Vægt – 260 gram.
*3G fås kun
til specielle 3G-modeller. De koster ca. 400kr mere. Intro: Ja, så har jeg fået mig en
Playstation Vita. Det kom lidt pludseligt, men jeg må være ærlig og sige at jeg
indtil videre er yderst glad for mit køb. Det skal lige siges, at jeg på
tidspunktet kun har haft den i en weekend og kun spillet et par spil, dog vil
jeg mene at jeg er i stand til at fortælle et par ord om den, hvis ikke andet
så i hvert fald bare mit førstehåndsindtryk af konsollen og af de spil jeg har.
Jeg skal prøve at gøre det kort, så mangler der noget må i endelig spørge! Konsollen er købt brugt for 1800kr, hertil medfulgte der 2 spil (Uncharted og Wipeout) samt et 8GB memory card. Samlet er der for ca. 3000kr, ny pris. Efterfølgende har jeg set bedre tilbud (ca. samme pris, men flere spil), så det kan KLART anbefales at købe brugt, hvis man er interesseret. Wipeout har jeg solgt ved Gamestop, hvor jeg fik 140kr for det, og købte Rayman – point being, hvis man finder en brugt konsol, med nogle spil til, kan man hurtigt få byttet sig til et nyt, efter eget valg (og derved få mere ud af købet).
Konsollen: Konsollen bæger præg af kvalitet,
både udenpå og indeni. Den har en fin, mildt tung, vægt, knapperne er
velplaceret (for mit vedkommende) og der er nu endelig to sticks ligesom på et
almindeligt joystick, så nu kan udviklerne rigtig lave FPS-spil, eller andre
spil der kræver en lidt mere avanceret styring. Konsollen er ordenligt bygget
og kan tåle at blive tabt på asfalt, uden større skade http://www.youtube.com/watch?v=rCP1vthhnPU
. Udover det er den udstyret med en OLED/touch-skærm der leverer et skarpt og
lækkert billede, samt en touch-plade på bagsiden af konsollen. Endelig er der
også kamera både foran og på bagsiden – de er endnu ikke testet ordenligt. Ligesom til Playstation 3, er der mulighed for danske menuer (og dertil dansk tekst til nogle spil). PSN butikken er dog på engelsk. Der er divese ”apps” til konsollen, som f.eks. Near der lader dig se hvem der er i nærheden af dig (inden for 3-7km), venneliste, trophies, browser, party-chat, gruppemeddelelser, opstartsguide der er lavet som spil der hjælper dig igennem de forskellige funktioner. Konsollen er super hurtig til at minimere programmer inkl. spil, så du kan f.eks. hurtigt skifte imellem f.eks. Rayman og trophies (nogle spil lukker dog ned, når man minimerer dem), du kan ligeledes også minimere adskillige programmer og vende tilbage til dem senere. Navigering ved menuerne foregår via selve touchskærmen og slukning af diverse programmer er så enkelt som et strejf fra højre hjørne (ingen ventetid på at de lukker). Det fungerer alt sammen fint, med den følsomme touchskærm. Browseren fungerer ok. Den er hurtig til at indlæse hjemmesider, men skal man navigere på et forum tager det lidt tid. Tastaturet når man skal skrive noget, er lidt besværligt for mig at håndtere. Jeg er ikke sikker på om det er noget man bare lige skal vende sig til eller om det er for følsomt, under alle omstændigheder kan et indlæg på et forum godt tage tid om at skrive, omvendt kan det være at jeg bare skal slå ordbogen fra, da den skrev wienersnitzel i stedet for Wipeout den ene gang. Taget i betragtning af hvad man egentlig får for pengene, både rent materialemæssig men også brugervenligheden (danske menuer, med dansk guide i form af små spil osv.), grafikken i spillene og muligheden for at spille spil der ikke før var mulige til PSP, pga. det manglende stick, synes jeg ikke at prisen er urimelig. Der er altså ikke tale om en PSP 2.0, men en helt ny konsol der virkelig formårer at skille sig ud.
Spillene:
Som sagt har jeg haft begrænset tid til at teste spillene, men jeg føler stadigvæk godt at jeg kan skrive om dem. På nuværende tidspunkt er udvalget af PSV spil, af naturlige årsager, ikke fantastisk (liste kan ses her http://vita.ign.com/index/top-reviewed.html) . De spil jeg indtil videre har prøvet, vil jeg give et kort indtryk af:
Uncharted: Golden Abyss – Ligesom de tidligere spil er man endnu en gang på skattejagt. Grafikken er god, stemmeskuespillet er fantastisk som i de andre spil og styringen fungerer fint med de to thumbsticks (dog skal man lige vende sig til dem, når der skal skydes). Spillet gør fin brug af diverse touchfunktioner, selvom de for mit vedkommende ikke er nødvendige. Det virker til at der er masser af ”collectables” i form er billeder der skal tages, ting der skal kradset ned på et papir, tarot-kort, diamanter og andre ting der skal findes – der er med andre ord masser af årsager til at man kan vende tilbage til en bane to gange, hvis man gerne vil finde alle ting. Tarot-kort kan tilsyneladende byttes med ens venner, dog er jeg helt uvidende om hvordan det fungerer (jeg tror det er lidt automatisk?!), lige umiddelbart virker det som en rigtig fin idé der ikke er færdigudviklet. Man samler nemlig kortene op fra fjender og det kunne være smart hvis man selv kunne bytte de kort man havde i overskud, med ens venner. Den nuværende byttehandel virker derimod lidt fesen. Decideret online spil er der intet af. Ingen co-op og ingen deathmatch og det er ellers en skam, da jeg tror at spillet kunne have været meget bedre hvis der var lidt co-op og simpel death/teamdeathmatch, nu hvor der ikke er så mange konkurrenter af den slags på markedet. Spillet er all-in-all udmærket, men er man kørt død i Drake, skattejagter og klatring skal man nok holde sig fra det eller købe brugt, da der ikke lige umiddelbart er noget nyt at finde.
Dungeon Hunter: Alliance - er lidt hit and miss. På den gode side er det
et Dungeon Crawler/Diablo ”clon”, hvor man skal slå endeløse horder af fjender
ihjel, bosser, finde loot og alle de andre almindelige ting. Det er muligt at
spille det med op til 3 andre og er man ”host” dropper folk bare ind og ud som
det passer dem – fjenderne tilpasser sig også flydende med antallet af spillere
og ligeledes gør ens loot det samme. Det er efter min mening et ganske
underholdende spil hvis man er til den slags og multiplayer-delen fungerer
rigtig fint. Det negative er så at der er et tydeligt framerate drop så snart
man er flere spillere og der er gang i den. Jeg har endnu ikke oplevet det så
galt at jeg er stoppet med at spille, men det er ærgerligt at spillet i en hed
kamp pludselig begynder at blive langsomt, specielt eftersom grafikken ikke er videre fantastisk. Jeg håber på at der kommer en patch der fixer
problemet på et tidspunkt. Historien er heller ikke så fantastisk, men alt
andet lige er det da et underholdende spil, hvor man hurtigt kan slå monstre og
store bosser ihjel sammen med andre mennesker og lige præcis multiplayer er et af spillets højdepunkter.
Rayman: Origin – er et fantastisk
spil. Det skiller sig godt nok ikke synderligt ud fra konsolversionen, men det gør heller
ikke noget. Har man endnu ikke prøvet det er det bare at komme i gang. Jeg blev
helt overvældet over hvor flot og morsomt det er. Historien er retarderet på en
morsom måde, hvilket er rigtig godt. Endelig er der ikke et platformspil med en
historie der tager sig selv for seriøst, det prøver i stedet bare at være gakket
og det fungerer rigtig godt. Alt lige fra monstrene, til lydende og
omgivelserne har en hvis charme over sig, så det er svært ikke at holde af.
Selve spillet fungerer som så mange andre platformspil; man hopper på fjender
(eller slår dem med ens næver), samler ting og befrier de gode fra de onde. I
hver bane kan man samle forskellige ting og derved låse op for flere figurer,
"hemmelige" baner osv. Endelig kan man også udfordre ens venner til at slå ens egen tid på
banerne, dog er det en skam at det er det nærmeste man kommer på en
multiplayer-funktion. Billederne er taget med screenshot-funktionen til PSV, dvs. at det er in-game billeder. Hvorfor købe en Playstation Vita?
Det er et spørgsmål man ser tit og det er meget op til ens personlige holdning. Jeg synes at det er rart at kunne sidde eller ligge afslappet i sofaen og bare spille lidt casual. Den fylder ikke meget, man optager ikke et tv og den er hurtig at starte op så man kan hurtigt kan komme i gang. Jeg synes at det er hyggeligt, andre er sikkert uenig med mig. Hvis Sony får gjort noget ved browseren er den også et alternativ til internet-surfing. Konsollen er super lækker, grafikken er god også kommer der naturligvis også flere spil til den, som ikke komme til de andre platforme, men det vil jeg komme ind på nedenfor.
Hvad er fremtiden for PSV?
Den nuværende spilliste er muligvis ikke så *hot*, men jeg er indtil videre underholdt. Er man derimod ikke så meget til Uncharted eller Dungeon Hunter og har man prøvet Rayman til PS3/Xbox 360 falder listen måske lidt fra hinanden. Har man derimod ikke eget en PSP før er der 2 God of War spil, Final Fantasy Dissidia, Tactical Ogres, Syphon Filter, Resistance og mange andre gode spil. Fremtiden er efter min mening fuld af gode titler.
I den nærmeste fremtid kan vi se frem til:
Resistance: Burning Skies Gravity Rush/Dash Metal Gear Solid: Collection LittleBig Planet Mortal Kombat Silent Hill: Book of memories
Derud over kommer der også følgende:
Final Fantasy X Final Fantasy Type-0 Oddworld Zone of Enders Collection Call of Duty Bioshock Ruin Dragon’s Crown Soul Sacrifice (endnu et Soul spil a la Demon’s/Dark Souls, måske?)
(FF Type-0) ![]() (Dragon's Crown) (Soul Sacrifice)
For at kategorisere det lidt er der:
Exclusive spil til PSV (Resistance, Gravity Rush, Soul Sacrifice) PS3/PSV spil (Dungeon Hunter, Dragon’s Crown, Ruin, Dust 415) ”HD” ports (MGS, ZoE, FFX, Oddworld) Generelle ports (Fifa, Rayman) PSN/små spil Mini-spil 250+ PSP spil lige til at downloade via PSN Flere PSP spil der skal downloades via PS3 http://www.cheapassgamer.com/forums/showthread.php?t=316058
Sony er desuden også godt i gang med at offentliggøre deres spil til PS3 før E3 (GOW:A, samt et helt nyt på torsdag) og jeg tror ikke på at vi hører noget om PS4/Orbis i år. Grunden er, at jeg er sikker på at Sony vil sørge for at Playstation Vita kommer godt fra start og det gør den ikke hvis de smider en bombe som PS4 eller noget andet vildt til. Derfor er jeg sikker på at deres hovedprioritet er PSV til E3 i å også kommer der måske lidt til PS3 i form af udgivelsesdato til FF13V eller The Last Guardian og diverse gameplay trailers til andre spil– men det er så bare mit bud.
En sidste ting er også følgende citat: "The only thing that is going to hold Sony back from succeeding with the Vita is having the right games," Mielke said. "And one of the benefits of working on the developer side in Japan is I know for a fact that they've got some games that, when they announce them, people are going to forget about all of the problems that they're imagining with the Vita." http://vita.ign.com/articles/122/1223193p1.html
Sony har alle muligheder for at Playstation Vita skal blive et hit. Prisen er ikke urimelig taget i betragtning af hvad man får, folk skal bare overtales og det gøres de bedst med de rigtige spil. Jeg nægter at tror på at E3 i år som udgangspunkt ikke kommer til at handle om spil til PSV. Lige nu kan den, for nogle mennesker, godt virke som et lidt fladt køb, men om et år fra nu af er jeg sikker på at der vil være rigtig, rigtig mange spil til den. Jeg håber ikke at det var for meget læsning, men spørg endelig hvis der er noget i ikke lige fik svar på. Hvis ikke andet så tilføj mig endelig på jeres venneliste - ID: SteffenD89.
Redigeret af SteffenD89 - 11-Juni-2012 kl. 22:08 |
|
![]() |
|
amorbavian ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 3010 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det med PS3 spil er jo ikke helt understøttet endnu. BF3 videoerne er fra hackede Vita.
|
|
BORING! |
|
![]() |
|
Mentalisac ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2012 Status: Offline Point: 209 |
Fik min vita sidste mandag, og har spillet uncharted
og rayman i stor stil..
Hvad spil angår syntes jeg ikke der er nogle af de andre udkomne spil der sagde mig noget..
Men der kommer jo nok nogle flere..
Glæder mig til at få testet ps3 remote play delen, men har ikke haft tid endnu..
Eneste minus er at jeg bliver mindet om noget fesent nintendo gøgl når jeg ser party knappen =(
Ellers er jeg rigtig godt tilfreds =D
|
|
![]() |
|
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Nu spørger jeg lidt dumt, men hvis vi ser bort fra PS3-delen ved Vita, hvornår bruger I den så? Jeg har ikke helt forstået håndholdte spil-enheder anno 2000 og frem. I de gamle Nintendo-dage var det cool nok, da forskellen mellem en konsol og en håndholdt enhed ikke var særlig stor. Jeg kan godt se ideen, når man er på farten, men der kan ens smartphone jo næsten følge med. Og hvem gamer, når man er taget på ferie? At spille derhjemme giver ingen mening for mig, hvis man allerede ejer en konsol.
Til sidst er der jo prisen på spillene. De ligger jo imellem 300-400kr. til Vita. Ideen med remote-play er til gengæld fedt.
|
|
![]() |
|
amorbavian ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 3010 |
Ukke, du glemmer pendlere i tog. Jeg kan love dig, at tiden går hurtigere med sådan en..
|
|
BORING! |
|
![]() |
|
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
|
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
på nær de issues der er med OLED skærmen på min, og som synes at være normalen på VITA´erne da mange har lagt billeder ud med SELV samme issues..
Så må jeg indrømme at jeg egentligt synes den er meget fed.. som visse folk siger, nogle titler er bare sjovere at spille på en håndholdt, og jeg må indrømme at jeg ikke altid er 100% fascineret af ren touch som på IPAD´en, omend jeg faktisk føler den næsten kan det samme gfx mæssigt. har købt FIFA/Rayman/lumines/stardust delta/Uncharted og et par af de billigere arcade spil.. Lumines er ALT for dyrt, burde koste 50-80kr som f.eks. stardust gjorde. Men må indrømme spil som rayman / stardust / lumines er MEGET federe på håndholdt.. Uncharted var lidt for at få noget mere af nathan drake... kan dog ikke se ideen med racing sims, og Fifa var også lidt et.. Ja.... den gør sig bedre på TV.. men må indrømme jeg synes den har sin plads, og synes 2099 inkl en 299 krs titel ikke var så slemt.. 1800kr for en konsol, når man tænker på folk giver 4-5k for smartphones...
|
|
![]() |
|
Sådan som jeg kan forstå, kommer der en firmware opdatering der gør at alle PS3 spil er spilbare til PSV. Pure win IMO. |
|
![]() |
|
Hvad synes du om Uncharted? IGN gav det en god karakter, mens Gamespot har en noget anden holdning. |
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
burde der også gøre, da de har reklameret med REMOTE PLAY og vist video´er med killzone 3, det ville være svinsk at fjerne det, lidt som da de fjerede linux delen på PS3, med en firmware update..
man kan ikke sælge features man har solgt en konsol på. Og jeg er imponeret over hvor responsiv den er ved direkte play... har prøvet over internettet, og har hørt frygtelige ting, men det kørte også ok. skal så siges jeg stod hos en kammerat på hans Altibox 50/50 fiber, og spillede op mod min egen Waoo 60/60 så refresh var rimlig hurtig.
|
|
![]() |
|
Liste over PSP spil der er kompatible for dem der er interesset:
http://blog.us.playstation.com/2012/02/09/how-to-download-psp-titles-to-ps-vita/ |
|
![]() |
|
Forresten mangler nogle at kæmpe highscore mod, så hvis man vil så add mig psn ramusdc
Uncharted er jeg positiv over, den er ikke så overdrevet som ps3 udgaven, og grafisk ligger dem sig meget op af 1eren. Jeg er ikke grebet af historien endnu, og jeg synes der er lidt for meget touch i det spil. Som at hakke planter ned, eller i nærkamp. Men spillet er bare imponerende, og glæder mig til sully kommer med, problemet er dem der er med i diaglogen til at starte med, ikke har samme klasse som ham der spiller nathan drake.. Spiller dog mest mutant blobs og stardust |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |