|
Ikke tænde efter sluk..... |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Raum ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2011 Sted: Hovedstaden Status: Offline Point: 278 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Juni-2012 kl. 17:23 |
Min datter har en 2 år gammel ACER med vista home på.
Den har været til REB 3 gange allerede. (jeg var ikke indblandet i købet ![]() Nu er den begyndt på at når den slukkes, så skal der gå mindst 1 time før den kan tændes igen. Nogen der kan gennemskue om dette er et strømforsynings-problem eller noget strømstyrings-software? Jeg har været inde og kigge på indstillinger på alt muligt og kan ikke se hvad der skulle gøre dette software-mæssigt, med mindre sæføli at SW laver fejl.... Den er fuldt opdateret med alt fra MS. Jeg vil prøve at hoppe tilbage til et tidligere gendannelses-punkt for at se om det skulle være noget opdatering der laver rod i maskinen. |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er noget hardware. Gør afsted med den igen
|
|
![]() |
|
Raum ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2011 Sted: Hovedstaden Status: Offline Point: 278 |
Ingen andre der har et bud?
Jeg har med vilje ikke rodet særligt meget med den PC pga. vista (og ACER!!), men nu kom jeg til at love jeg lige ville kigge på den inden de igen sender den ind... |
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Det lugter meget af en overbelastningsikring i strømforsyningen. Nu skriver du ikke om det er en bærbar eller stationær. Tjek evt. om ledningen fra strømforsyningen er snoet/knækket. Hvis den eksterne strømforsyning bliver meget varm hurtigt, er ledningen kaput.
|
|
![]() |
|
Det er en bærbar - så ikke muligt bare lige at skille den ad....
Der er intet at mærke på ekstern strømforsyning som ikke er normalt. Men det lyder også på dig til at det er HW der fejler - så tak. |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Hvis det er samme fejl burde i så ikke kunne kræve varen ombyttet/købet ophævet?
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Det er ikke samme fejl - det er forskellige ting hvergang den har været til rep.....
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Fjern batteri og strømforsyning
Hold power knapper nede i ca 30 sekunder og sæt batteri i igen og prøv at starte op
|
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
Lyder da som en god løsning - den må prøves - tak. Kan du fortælle lidt om grunden til at dette er nødvendigt |
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Ikke andet end at jeg så løsningen i forbindelse med en fejl på en bærbar og den løste problemet her.
Især hvis den bærbare har fået lov til at løbe tør for strøm, er løsningen den rigtige.
Har du prøvet at lave en recovery, for at se om der er problemer med software?
|
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
Tak for forklaring.
Nej der er ikke lavet recovery, da alt fra købet er smidt ud og jeg ikke gider rode med ACERs mærkelige måde at gøre tingene på. (har før rodet med dem og det er sjældent at det de skriver i en vejledning virker i virkeligheden....) |
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Hvis den kun er 2 år gammel, ligger Recovery skjult på harddisken. Prøv med ALT+F10 imens den booter op.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |