|
Anbefaling søges - støjreducerende høretelefoner |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
dynrambo
Bruger Oprettet: 23-Januar-2010 Status: Offline Point: 115 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 21-Juni-2012 kl. 12:12 |
|
Hej alle sammen, Jeg er på udkig efter nogle aktive, støjreducerende høretelefoner (noice cancellation). De skal bruges på stor-rumskontor, samt på flyrejser. De vil primært skulle afspille musik fra en iPhone, men til tider også fra en bærbar computer. Jeg Jeg hører mange forskellige former for musik, men primært RnB, Hip-Hop, House, Klassisk musik og trance. Det er derfor et krav at høretelefonerne har en kraftig, dyb bas – uden den bliver upræcis eller mudret. Det er en fordel, men ikke et krav, at jeg kan styre volumen og foretage opkald med høretelefonerne. Jeg har kigget på følgende: - Bose QuietComfort 15 (klassikeren inde for støjreduktion) - Studio Beats by Dr. Dre (slår sig på at have en god bas, plus Control Talk) - AKG K 490 NC (kender jeg ikke så meget til...) Hvad er Jeres vurdering – er der nogle oplagte kandidater som jeg glemmer? Kender I et sted i København eller Nordsjælland, som fører ovenstående høretelefoner, og hvor man kan prøve dem og sammenligne lyden? Jeg vil give op til 2.500-3.000 kr.
Håber I kan hjælpe og
vil dele nogle erfaringer! Vh Henrik |
||
keldp
Guld medlem Oprettet: 16-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
jeg har et par Bose QuietComfort 15 og dem kan jeg klart anbefale.de er simbelthen suveræne når det gælder støjreduction og pasformen er tætpå perfekt. Bassen er også rigtig god.
|
||
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890 BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80 Højtalere Front : Dali, Mentor 5 Center: Dali Suite C 0.8 Bag:Dali Suite Rear. Sub: Dali S 12. |
||
dynrambo
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for info. Har du hørt dem op imod nogle af de andre jeg nævner? Har du evt. erfaringer med andre støjreducerende høretelefoner?
|
||
keldp
Funktioner
Tak(0)
|
|
støjreduction.
|
||
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890 BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80 Højtalere Front : Dali, Mentor 5 Center: Dali Suite C 0.8 Bag:Dali Suite Rear. Sub: Dali S 12. |
||
kobski
Ny bruger Oprettet: 24-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har selv prøvet Bose QuietComfort 15 og måtte tage dem af et par gange fordi oplevelsen når man tager dem på bare er så fed - fuldkommen stilhed! Eller i hvert fald for susen og den slags støj, for tale kan man stadigvæk høre noget af.
Med hensyn til konkurrenter, så har jeg læst flere steder at Bose er i en klasse for sig selv, når det gælder støjreduktion. |
||
opzouten
Guld medlem Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Boses støjreduktion er rigtig fedt, men kun til støj der er tilnærmelsesvis stationær.
Har testet dem på arbejde, og der synes jeg at et par lukkede hovedtelefoner kan fungere næsten lige så godt (jeg har et par Sennheiser 280 Pro).
|
||
dynrambo
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for info! Forstyrrer det musikken hvis man sidder i "ikke-stationær" støj (noget af musikken bliver maskeret eller lignende)?
|
||
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan også kun anbefale et sæt lukkede der isolerer godt i stedet for noise cancellation, da det har en tendens til at dræbe dynamikken samt kun virker effektivt på monoton støj.
|
||
keldp
Funktioner
Tak(0)
|
|
De lukkede er ikke rare at have på i længere tid.
|
||
||
dynrambo
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis lukkede i større grad tilfredsstiller mit behov, kan I da anbefale nogle gode lukkede høretelefoner, som passer godt til den musik som jeg hører, samt lyder godt når de drives af en iPhone?
Umiddelbart er der flere der anbefaler Denon D2000 (tror jeg nok den hedder). Kender i den eller er der andre som man bør kigge på? |
||
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det var noget af en generalisering. Det kommer meget an på personen samt bøfferne, ligesom jeg godt kan lide lam mens andre ikke kan fordrage det, men jeg kan ikke lide lam der smager af uld.
Det syntes jeg du skal prøve at lytte dig frem til. Kan anbefale at smutte i HFK samt 4sound, hvor du kan teste deres sortiment. Overvej også at se om du kan lytte Audio-Technica ATH-M60, jeg har ikke hørt den men den roses rigtig mange steder.
|
||
keldp
Funktioner
Tak(0)
|
|
Redigeret af keldp - 23-Juni-2012 kl. 16:05 |
||
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |