recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig projektor til garage??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig projektor til garage??

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2009
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billig projektor til garage??
    Sendt: 19-Juni-2012 kl. 08:01
Hej, jeg er HELT grøn på projektor markedet, så jeg vil høre om der e nogen af jer der vil komme med jeres råd/tip.
Overvejer at anskaffe en projektor og lærred, gerne brugt. Det skal bruges i en garage/festsal/hyggerum, til at de unge mennesker kan se film på, OG gerne lidt bold/sport....
Hvad koster sådan noget?
Hvilken opløsning skal man minimum have?
Hvis man skal se tv på det også, kræver det så en speciel tuner??
Mvh
Jan
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 10:57
Først, for at se TV skal du bruge en TV tuner. Modtager du signalet fra en kabeludbyder ( YouSee, Stofa etc. ) skal du skaffe en af deres bokse og fordele dit antennekabel ud i garagen.

Modtager du TV signalet via egen antenne, skal du have fat i Boxer ( DVB-T ) 

Vedr. projektor og lærred, så fortæl lidt om "garage/festsal/hyggerum"

Hvor stort er rummet, evt. en plantegning eller tag nogle billeder og post dem.

+ et budget

NB. og hvad med lyden, har du det eller skal det også købes ?
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 15:26
Jeg ville lede efter en brugt lysstærk 720p dlp projektor. Det burde du kunne få for 2-3000 kr. Vælg en der er lavet til at vise film. 

Medmindre budgettet er til mere naturligvis :)
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 15:58
Hey pony65:-)
Rummet hvor jeg måske skal bruge den, det er ca4.3m bredt og ca 6m langt. Klinker på gulv og troldtekt plader til kip i loftet.
Hvis jeg springer på det, så tror jeg at jeg venter med tuneren.
Jeg har lyd derude, i form af en ældre beomaster 7000 receiver og 2 stk JBL4411 højttalere, og det er udmærket til det brug også, det behøver ikke være i surround, i første omgang :-D
BUDGET, jeg hader budgetter:-))) - men det skal være billigt og derfor gerne brugt.
SKAL man op i 1080p før det rykker/kan bruges , eller kan mindre klare det??
Hvilket mærke skal jeg gå efter synes du??
Mvh
Jan
Hey opzouten, takker for dit tip også, og budgettet lyder fin fint;-))
Mvh
Jan
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 16:30
Rummets størrelse og udformning lyder som om det kan blive et fedt multirum for de unge. 

Ang. 720p vs. 1080p. Hvis vi snakker alm. TV kig til billige penge kan du vælge 720p. da der ikke sendes TV signaler derover.

1080p. skal du vælge hvis der vises film fra f.eks. BlueRay etc.

Men pas på med at gå efter brugt billigt, da der måske skal skiftes en lampe i den og det kan godt være dyrt, så det skal du undersøge nøje.

Ang. lærred størrelse ville jeg se på 3 meter bred eller derover.

JBL'erne er fine også senere til evt. surround.

Men søg rundt på nettet efter projektor og lærred, post herinde om det er noget værd og der er sikkert nogen der kan give dig et råd.
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 22:37
Hej pony65, takker for din venlighed. Ja det ER allerede et fedt rum, også legetøj til de lidt ældre( læs fadøls anlæg :-D)
Tror jeg vil kigge efter brugt grej som du foreslår, og vender så tilbage mht om det er godt eller skidt.
Mange tak for hjælpen :-)
Jan
Mvh
Jan
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 07:03
Godmorgen, hvad synes I om en Panasonic PT AX200E, duer sådan en fætter til mit brug, eller er den for gammel...?
Jan
Mvh
Jan
Til top
thcleaner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thcleaner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 07:44
for gammel
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 07:59
Oki doki, takker for Info ;-)
Mvh
Jan
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 09:42
Hva med BenQ w700 ? Eller Infocus 2114? -er de ok, hvilken er at foretrække til mit brug??
Er de ikke ok selvom de ikke er full HD?
Jan
Mvh
Jan
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 10:10
Jeg har selv en 720p projektor fra Optoma, og er godt tilfreds. Det eneste problem kan være at du skal længere væk for at billedet ser ok ud (tæt på kan man lettere ses pixels). 

Det er i øvrigt intet problem at se blu-rays selvom om nogen angiver at dette er tilfældet. 

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Ang. 720p vs. 1080p. Hvis vi snakker alm. TV kig til billige penge kan du vælge 720p. da der ikke sendes TV signaler derover.

Vi er nogle der modtager 1080i....
.....
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu