recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harddisk crash i Synology NAS (igen)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harddisk crash i Synology NAS (igen)

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Marts-2010
Status: Offline
Point: 436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mm-bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Harddisk crash i Synology NAS (igen)
    Sendt: 31-Juli-2012 kl. 14:43

Så er der IGEN crashed en disk i min efterhånden ”ikke helt nye” Synology CS406.

Tror det er 4. eller 5. gang Cry
Jeg har 4 diske i raid5. Alle er Seagate ST3750330NS (Barracuda ES.2 750GB SATA300)
Kan se at det efterhånden er ret dyrt at købe enterprice diske med SATA300.

Men kan man bruge en SATA600 disk som denne? http://www.edbpriser.dk/harddisk/seagate-constellation-es2-st32000645ns-2-tb-id-6733856.aspx
På datablad for disk står der jo kun SATA600 som interface. Og NAS er jo lavet dengang det hed SATA300.
Ved godt at jeg selvfølgelig ikke kan udnytte diskens potentielle hurtige dataoverførsel, spørgsmålet går bare på om det vil virke?
Der kan måske også opstå problemer med at disken er SÅ stor (2TB)? (Ved godt at den kun vil bruge de 750GB…)

Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 14:54
SATA600 diske burde være bagudkombatible med SATA300. Men prøv ellers at se på synologys hjemmeside, der plejer at være en liste over hvilke diske der er testede. Men det er da også noget af en gammel NAS efterhånden.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 14:56
Uden selv at have chekket listen, husker du så at referer til deres liste over godkendte diske når du køber?  http://www.synology.com/support/hd.php?lang=enu&bays_id=3&product_id=9

Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mm-bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 15:00
Jeg havde kigget på listen.
Men det er vist en gammel liste. - de har fx kun Seagate diske op til 500GB. Og kun desktop modeller!

Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af mm-bob mm-bob skrev:

Jeg havde kigget på listen.
Men det er vist en gammel liste. - de har fx kun Seagate diske op til 500GB. Og kun desktop modeller!

Jojo, men din NAS model er altså også 6 år gammel. Du forventer vel ikke at de stadig tester nye diske til den? DSM bliver heller ikke opdateret til den model mere.

Jeg aner ikke hvad controlleren kan klare af diske, og om strømforsyningen er kraftig nok til at drive større diske end de de skriver er supporteret, men deri kan dine problemer jo sagtens ligge.

Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mm-bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Jojo, men din NAS model er altså også 6 år gammel. Du forventer vel ikke at de stadig tester nye diske til den? DSM bliver heller ikke opdateret til den model mere.

Nej nej Smile
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 15:16
Eller også undgå Seagate. Det er ikke andet end noget bavl ud fra mine erfaringer.

Jeg har kun gode erfaringer med Samsung og WD.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 15:49
Tjek lige om der er garanti på diskene endnu. Der var 5 år på xNS diske indtil for nylig.

Venlig hilsen
KB
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ashdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Eller også undgå Seagate. Det er ikke andet end noget bavl ud fra mine erfaringer.

Jeg har kun gode erfaringer med Samsung og WD.

Og jeg har aldrig haft problemer med Seagate, så det er vist meget forskelligt hvad erfaringer de siger.
Til top
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Næstved,Denmark
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 18:01
Jeg har tidligere haft en CS406 med 4stk 1TB diske i, som kørte helt fint.

Når det så er sagt, så er det jo en gammel (langsom!) sag, og jeg ville da nok kigge på en ny NAS inden jeg overvejer nye diske.
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 19:27
Jeg har aldrig haft problemer med Seagate men du skal tænke på at de diske køre hele døgnet det bliver mange timer.
Så skal du ud og købe enterprise diske.

Men har du egenetlig sørget for de ikke går i "dvale" at de skal spinde op og ned mange gange er hårdt for dem.

/Daniel
Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mm-bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Tjek lige om der er garanti på diskene endnu. Der var 5 år på xNS diske indtil for nylig.

OK! - Ja det var da en idé!
Men det er en renoveret disk. Da den jo sidste gang selvfølgelig skulle crash da harddisk priserne strøg lodret op. Dead
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu