|
Harddisk crash i Synology NAS (igen) |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
mm-bob ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2010 Status: Offline Point: 436 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Juli-2012 kl. 14:43 |
Så er der IGEN crashed en disk i min efterhånden ”ikke helt nye” Synology CS406. Tror det er 4. eller 5. gang ![]() Jeg har 4 diske i raid5. Alle er Seagate ST3750330NS (Barracuda ES.2 750GB SATA300) Kan se at det efterhånden er ret dyrt at købe enterprice diske med SATA300. Men kan man bruge en SATA600 disk som denne? http://www.edbpriser.dk/harddisk/seagate-constellation-es2-st32000645ns-2-tb-id-6733856.aspx |
|
![]() |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
SATA600 diske burde være bagudkombatible med SATA300. Men prøv ellers at se på synologys hjemmeside, der plejer at være en liste over hvilke diske der er testede. Men det er da også noget af en gammel NAS efterhånden.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
Uden selv at have chekket listen, husker du så at referer til deres liste over godkendte diske når du køber?
http://www.synology.com/support/hd.php?lang=enu&bays_id=3&product_id=9
|
|
![]() |
|
mm-bob ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2010 Status: Offline Point: 436 |
Jeg havde kigget på listen.
Men det er vist en gammel liste. - de har fx kun Seagate diske op til 500GB. Og kun desktop modeller! |
|
![]() |
|
![]() |
|
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
Jojo, men din NAS model er altså også 6 år gammel. Du forventer vel ikke at de stadig tester nye diske til den? DSM bliver heller ikke opdateret til den model mere. Jeg aner ikke hvad controlleren kan klare af diske, og om strømforsyningen er kraftig nok til at drive større diske end de de skriver er supporteret, men deri kan dine problemer jo sagtens ligge. |
|
![]() |
|
Nej nej
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Eller også undgå Seagate. Det er ikke andet end noget bavl ud fra mine erfaringer.
Jeg har kun gode erfaringer med Samsung og WD.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Tjek lige om der er garanti på diskene endnu. Der var 5 år på xNS diske indtil for nylig.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
ashdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 688 |
Og jeg har aldrig haft problemer med Seagate, så det er vist meget forskelligt hvad erfaringer de siger.
|
|
![]() |
|
Kasperp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2007 Sted: Næstved,Denmark Status: Offline Point: 233 |
Jeg har tidligere haft en CS406 med 4stk 1TB diske i, som kørte helt fint.
Når det så er sagt, så er det jo en gammel (langsom!) sag, og jeg ville da nok kigge på en ny NAS inden jeg overvejer nye diske. |
|
![]() |
|
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
Jeg har aldrig haft problemer med Seagate men du skal tænke på at de diske køre hele døgnet det bliver mange timer.
Så skal du ud og købe enterprise diske. Men har du egenetlig sørget for de ikke går i "dvale" at de skal spinde op og ned mange gange er hårdt for dem. /Daniel
|
|
![]() |
|
OK! - Ja det var da en idé! Men det er en renoveret disk. Da den jo sidste gang selvfølgelig skulle crash da harddisk priserne strøg lodret op.
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |