|
ny eller gammel MBP |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
pianomartin ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-August-2005 Status: Offline Point: 387 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-August-2012 kl. 20:19 |
Hej.
Hvad ville I vælge og hvorfor?! Den nye macbook pro (13 tommer basis model til 9699 kr) Fordele: - Nyeste model - USB 3 eller elgigantens restsalg, den gamle macbook 15", som lige nu kan fåes til 10.500 hos elgiganto. Fordele: - større skærm - i7 processor - ekstra grafikkort. Begge maskiner er født med 4 gb ram samt 500 gb hdd. Som sagt: jeg er i tvivl. Hvad ville I vælge og hvorfor. Den skal bruges til kontoropgaver samt lydoptagelse/redigering. Hvad giver mest "rå computerpower - og dermed mest fremtidssikring":
"den gamle generation" i7 quadcore 2,2 (eller 2,4 ghz ) for en tusse ekstra eller den nye i5 dualcore 2,5 ghz |
|
![]() |
|
hunt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2007 Status: Offline Point: 520 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor ser du denne hersens restsalg? Jeg kan kun finde en til 11.797.
Mvh Peter
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3842 |
Benchmark : http://browser.primatelabs.com/mac-benchmarks
15" I7 2,2GHz (early 2011): 9797 (2,4GHz : 10135) 13" I5 2,5GHz (Mid 2012) : 6695
|
|
![]() |
|
![]() |
|
hunt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2007 Status: Offline Point: 520 |
Det ser ud til, at en early macbook pro liger kryber op og kan kører mirroring i Mountain Lion.
Det er måske også værd at se på, at 15" måske hurtigere mister mulighed for at køre nye versioner af osx.
|
|
![]() |
|
pianomartin ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-August-2005 Status: Offline Point: 387 |
"Det ser ud til, at en early macbook pro liger kryber op og kan kører mirroring i Mountain Lion. "
Sorry, men ikkenforstået.... Kim t: vil det sige at 15" har ca 30% mere processorkraft? Og altså er 30% hurtigere i dagligt brug? |
|
![]() |
|
jeg har lige kørt en geekbench på min nuværende desktop-pc, som er 1,5 år gammel, og som jeg egentlig regnede med var en ret stærk computer... Den scorer 5479 betyder det at den billigste macbook er næsten dobbelt så hurtigt, eller kan man ikke bare sammenligne sådan? I så fald overrasker det mig noget - netop fordi jeg troede min stationere var lidt af et kraft-monster.... |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Et program som Handbrake er dobbelt så hurtigt, hvis Geekbench er det dobbelte.
Lydredigering vil vel også gå hurtigere, men det har jeg ikke prøvet. Redigeret af Brixen - 06-August-2012 kl. 09:41 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Den ældre har i7 Sandy bridge, den nye har i5 Ivy Bridge, men da det mest er det indbyggede grafikkort, der er forbedret i Ivy Bridge, burde den ældre med Sandy bridge være udmærket, da den har ekstra grafikkort.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Du kan jo prøve at nærstudere de enkelte del-tests, og se hvor det er din falder igennem. Uden at jeg på nogen måde er ekspert på området, så mindes jeg at der var et ret stort performance-boost med introduktionen af Sandy Bridge, så det kan sagtens være dér hunden ligger begravet.
|
|
![]() |
|
TobiasKM ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
Sandy Bridge gav rigtigt nok et ganske stort boost på CPU performance. Det er sandsynligvis der forklaringen skal hentes.
Og til trådstarter, så havde jeg valgt 15" modellen. Ikke mindst fordi jeg personligt mener at de ekstra tommer er dejligt brugbare! Det er en smagssag, men for mig er 15" absolut sweetspot for skærmstørrelsen :) Hvad angår nye versioner af Mac OSX, så skal man sq ikke være så bange for det. Min mid 2010 er i stand til at køre Mountain Lion perfekt, med undtagelse af den her ene feature (AirPlay Mirroring). Så det mener jeg bestemt ikke er en bekymring.
|
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Hvorfor dog det??
|
|
![]() |
|
FPP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2010 Status: Offline Point: 284 |
Med al respekt, så går udviklingen inden for især CPU´er stærkt. Din PC har en "mid-range" i5 som blev lanceret i 2010. Der er siden kommet to nye generationer af Intel´s "Core" CPU´er, hvilket groft sagt er tæt på en fordobling af ydelse. Når det så er sagt ville jeg ikke vurdere ydelsen alene på geekbench resultater...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |