recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til projektorplacering samt lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til projektorplacering samt lærred

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til projektorplacering samt lærred
    Sendt: 18-Juli-2012 kl. 00:40
Hej

Jeg er så småt begyndt at kigge efter projektor og lærred.

Jeg har overvejet en Epson EH-TW6000(W?) og et Lissau California 92".

Jeg har dog lidt svært ved at finde ud af projectorcentralens udregninger.

Jeg har ca. 4 m. fra den ene væg til den anden. Jeg kan ca. få 210 cm mellem mine fronter.

Kan det lade sig gøre med de dele jeg har overvejet eller skal jeg ned i lærredstørrelse, anden projektor eller lign.?

Er i tvivl hvor stor kassetten er til lærredet.

Det fede kunne jo være at projektoren ikke skal hænge ude i rummet men kan sidde op af bagvæggen, kan det lade sig gøre. Er der samtidig en anden lærredstørrelse som ville være mere optimal ved ca. 3,30-3,50 m. fra sofa til lærred?

Er der et bedre projektor valg til den afstand?

På forhånd tak for hjælpen.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2012 kl. 01:20
Du kan sagtens lave 92" fra den afstand, og du skal bestemt ikke gå ned i størrelse. 92" er faktisk på grænsen til småt fra din siddeafstand.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2012 kl. 08:47
Ok. Men spiller det i forhold til den projektor jeg har valgt? Er der andre alternativer til projektor i den prisklasse der er et bedre bud i forhold til min placering?

Jeg har en idé om at den skal sidde helt op under loftet og helt tilbage på væggen, kan den det?

Noget helt andet er hvor stor en kassette der er til et lærred på 92"?
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 09:59
Min loft højde er ca. 2,40 m.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 19:49
Når jeg er inde på projectorcentral og den kommer frem med nogle tal, skal jeg så holde mig til de tal med hensyn til placeringen eller kan man ændre det så det er optimalt i min stue og så indstille en masse for at få det til at passe?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2012 kl. 17:26
Er der ingen der kan hjælpe en total nybegynder med mine spørgsmål?
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2012 kl. 19:30
Har kigget lidt på dit spørgsmål.

Hvis du har 210 cm imellem højttalerne og ikke kan ændre det, kan dit 92" lærred ikke være der.

Du skal ca. lægge 10 cm til i hver side af billedstørrelsen for at finde bredden på selve lærredet

Din projektor kan godt være 4 meter væk hvis du finder et lærred på omkring 190 cm 

Har du ikke mulighed for at flytte højttalere længere ud ?
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2012 kl. 19:33
Regne

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2012 kl. 20:50
Super. Tak for svar.

Jeg vil prøve at se om jeg ikke kan få lavet 230 cm imellem fronterne så.

For som der er en der har skrevet er det ikke sikkert det er godt at gå længere ned, er i andre enige i det?

Alt. kan jeg måske finde et motoriseret 90" lærred, hvad skal jegså kigge efter til max. 5000-10000?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2012 kl. 21:13
Afhængigt af hvad du har plads til skal du gå efter det her lærred eller nummeret større:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/projektorlarred/lissau_california-_larred_92.htm

Til prisen får du ikke noget bedre; det er motoriseret og har tap tension.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2012 kl. 21:16
Husk at projectorcentralens størrelsesberegning er vejledende, så det kan være en god idé at få projektoren hjem før du køber lærredet så du er sikker på at du kan lave den størrelse du har kig på. Størrelse handler også i høj grad om smag om behag; i min bog er større ikke altid bedre.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2012 kl. 21:27
Det var også meningen at jeg ville købe det Californa lærred i 92" men kunne umiddelbart ikke se hvor stortdet var end kassette og det hele.

Det var mere så jeg ikke får købt en projektor som ikke kan bruges på den afstand osv.

Kan jeg få et problem med Epsonen når jeg vil have den monteret oppe under loftet? Jeg har ca. 240 cm fra gulv til loft.

Er der for den sags skyld andre projekterer jeg lige så odt kunne kigge på til samme pris?
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu